Oscar ringde och bestämde pizza för en stund sedan. Just nu är vi påväg till Ica för att köpa godis. Han ville tydligen kolla på en till film, den här gången skulle jag få bestämma. Kan ni gissa vad det blir? Nahä, då får ni veta det senare.
Lite längre fram på gatan tornar sig en Ica butik fram. En tant i 80 års åldern går förbi med en Ica kasse full med mjölk och mjöl. Hur jag vet det? Man ser det genom påsen.
Vi går in genom dörrarna som öppnades av sig själv. Jag har aldrig varit i den här Ica förut så Oscar leder oss till lösgodiset. Det va evigheter sedan jag åt godis. Bantar. Men det hjälper inte. Fortfarande lika tjock. Men idag orkar jag inte bry mig. Det är så gott, eller iallafall vad jag kommer ihåg. Oscar tar en påse och kollar frågande på mig. Han vill alltså att jag ska välja vad vi ska ha för godis. Jag skummar igenom hyllorna med godis. Min blick fastnar inte på någon speciell sort. Kanske inte r så sugen ändå. Jag blir ju bara tjockare. Oscar har redan börjar plocka. Han tar för sig från massor av lådor. Jag kollar igenom allt igen men inget fastnar för min smak den hör gången också. Hur kan Oscar äta godis utan att bli det minsta lilla tjock?"Anything you want?" Frågar Oscar från min högra sida.
Jag skakar på huvudet som svar. Oscars min blir lite förbryllad men orkar inte bry mig."Chocolate?" Frågar han vänligt.
Jag tänker efter ett tag innan jag långsamt nickar. Ett leende sprider sig på Oscars fina ansikte. Han vänder sig om för att ta en chokladkaka från hyllorna bakom oss."This one?" Frågar han och håller upp en vanlig mjölkchokladkaka. Enkelt men gott. Jag nickar glatt som svar. Vi tar med oss att till kassan och betalar. Vi får skynda oss lite till pizzerian då dem skulle varit klara för ett bra tag sedan.
Väl inne i pizzerian är det fullt av folk. Vi går fram till disken, Oscar frågar om vi ska ställa oss i kön för att få dem. Han som står bakom kassan svarar
"yes, but if you have even money, you can get them now." Med en skit dålig engelska.
Jag tar snabt upp min telefonen då en fågel viskade i mitt öra att jag hade två hundra i kontanter som jag skulle köpt födelsedags present till pappa för. Men jag kan Gunilla gärna rita något. Jag lägger fram hundralapparna på disken och vi får pizzorna. Dem kostade nämligen 100kr var.Vi skyndar oss hemmet samtidigt som Oscar diskuterar om att han skulle betalat och att han kan betala tillbaka. Jag ignorera honom bara där vi går. Det är dock väldigt irriterande men jag överlever.
Oscar låser upp dörren till deras hus och vi går upp till Oscars rum igen.
Pizzorna är snabbt mer än på började och filmed jag valde. Insidan ut. Mitt första val va frost men då blev Oscar skit sur. Så jag ändrade mig. Den här är nästan lika bra. Det fins inga låtar att sjunga till. Det är problemet. Ja nu fick ni veta en till sak om mig, jag gillar att sjunga men det låter som en kråka så det är inget jag delar med mig av."Felix, if you want, we can check frozen. I have never seen it. You seemed to like it so maybe I do too." Uttrar plötsligt Oscar skamset efter ett tag av tittande.
Ett leende sprider sig på mitt ansikte innan jag flyger fram till datorn och byter till frost.Piss tråkigt mellan kapitel😁 men ni får nöja er med det.
Vi ska åka till lofsdalen imorgon!! Längtar sååååååå!! Ååååå, mitt goal för vekan är 90 km/h.
Förra året kom jag upp i 86 km/h tror jag. Osäker. Så det ska väll inte va några problem. Fart dårar? Nej nej. Pappa kom upp i 113km/h förra året och mamma 99km/h. 😂😂😂 jo, ju snabbare desto bättre. Ju farligare desto roligare☺️☺️☺️☺️
✌️gymnast och ryttare😎✌️ livsfarligt!!
YOU ARE READING
Three different language -||- FOSCAR
Fanfiction"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...