Jag går längst korridorerna i skolan, mot matsalen. Det är bara två lektioner till innan jag äntligen får träffa Felix igen. Mer exakt två timmar och 55 minuter. Jag går tillsammans med Cec. Hon skulle med till Felix hon också så Maria hade lovat att vi skulle får gå lite tidigare eftersom hon höll kvar oss förra veckan. Vi har henne i syslöjd. En av de ämnena som är okej att ha faktiskt. Oftast...
När man får jobba i lugn och ro i sin gångna lilla bubbla...
De gångerna det har hänt kan jag nästan räknade min höger hand...
Satt, nej. Det är väll då ibland som man inte vill sluta för att man kommit in i ett sånt bra flow. Okej så är det med alla ämnen. Till och med matte.
Jag hatar matte. Varje gång jag inte förstår något frågar jag Felix. Även nu när han ligger på sjukhuset. Jag tar bara med mig boken dit sen förklarar han och vipps blir det enkelt! En av anledningarna till att älska Felix. Han har typ höjt mina betyg i matte med två snäpp...Vår korridor är på plan våningen fast av alla våningar är det på tredje våningen... Varför berättade jag de där? Oscar, Oscar, Oscar...
Jaja, vi går iallafall ner för trappan ner till matsalens höjd. Eller hål grej, plupp. Vad allt ska vara så komplicerat hela tiden. På NO'n i morse pratade kemiläraren om något molekyldelning på vatten som skulle kunna få bilar att köras på vatten asså, jag förstår inte vad han pratade om. En till onödig sak om min tråkiga dag... Vad vill ni veta mer? Vad jag åt till frukost? En dubbel lingongrova med leverpastej och ost... Normalt jag vet.
Tänk vad kul om hästar hade vingar. Alltså så dom kunde flyga. Asså jag skulle införskaffa mig en direkt. Den skulle vara svart med gulligt hår och guldiga vingar. Den skulle bajsa bra ämnen som tar upp koldioxiden. Den pissar klorofyll. Typ de ända jag lärt mig på NO'n det är klorofyllet i växten som är de gröna och de omvandlar koldioxid till syre. Hur de går till får du fråga någon annan... Felix, han vet.
Undrar hur hans enhörning skulle se ut. Ja, ja, jag vet! Jag har en killhäst och Felix en flickhäst? -hingst och sto Oscar...- Så kan dom få små häst bäbisar! -a.k.a föl- Asså ååå... Då skulle vi kunna flyga över molnen, landa på ett och övernatta på dom. I skulle kunna ha sex. Ja, han får göra mig gravid så får vi en massa mini Felix som springer runt och är för söta för att kolla på. Vi kan bygga ett hus av moln och äta sockervadd till frukost, lunch och middag. Molnvadd. Mmm!..
Jag avbryts tvärt i mina konstiga tankar av en relativt hård knuff i ryggen. Jag snubblar framåt och borde klara mig utan att ramla. Med Cec försöker hålla mig kvar och misslyckas. Vilket betyder att jag får upp en rotation. Jag fångar upp balansen och tar de första steget på asfalten. Men när nästa steg som även ska fånga upp hela min balans failar totalt. Jag fastnar med foten i vaden och ramlar framåt.
Jag tar i sista sekund emot mig mer händerna. Eller jag hinner dämpa fallet innan min muskel lösa kropp koloriter med den otroligt hårda asfalten. Jag menar faktiskt muskel lösa kropp. Har knappt en muskel. Eller jag har väll de alla har men muskler är inget jag satsar på i nuläget. Jag är bara med Felix på eftermiddagarna. Men vi har de mysigt vi också. Utan muskler.Jag ligger kvar ett tag. Det är helt tyst. Alla håller andan.
DU LIEST GERADE
Three different language -||- FOSCAR
Fanfiction"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...