"Is it okay if i flow you two?" Frågar Oscar försiktigt när "lektionen" är slut.
Cec nickar och går ut ur klassrummet efter de andra."Oscar, your kay to skåp 97." Jag fnissar lite åt frasses mening innan jag drar med mig Oscar för att visa vart hans skåp är. 97 är nämligen skåpet över mig.
Nästa "lektion" har vi med engelska läraren så de vi kommer göra där är antagligen på engelska då våran engelska lärare ändats kan engelska.Vi kommer fram till våra skåp och ett tacksamt leende pryder Oscars felfria ansikte. Ett otroligt fint sådant. Han låser upp sitt skåp och slänger in sin ryggsäck och jacka. Plötsligt kom en fråga upp jag känner satt jag måste fråga så jag låser upp mitt skåp och tar fram ritblocket jag tog hit igår. Jag tar fram första sidan och kludrar ner frågan med slarvig handstil. Jag visar Oscar frågan och han svarar glatt.
"Los Angeles." Jag har alltid velat åka dit. Ett lite avundsjukt leende tar plats på minna läppar och Oscar skrattar år mig.
"Ey Oscar, du hänger med bögen alltså? Du kom med oss istället." Ropar Fåns genom halva korridoren. Klumpen som konstant fins i min mage växer. I ögonvrån ser jag att Oscar kollar frågandes på mig. Ska jag skriva sanningen eller inte? Om jag skriver att jag är gay kommer han lämna mig då? Inte för att vi är super kompisar men det är något speciellt med den här killen, något som drar mig till honom och något säger mig att han inte alls skulle dra om jag sa sanningen. Jag följer magkänslan och skriver ner vad Fåns precis sagt.
"Ey Oscar, you hanging with the gay boy, came white us!" Det syns att han har svårt att tyda min handstil men han gör det. Ett vänskapligt leende sprider sig på hans läppar."I'm also gay." Säger han bara. Och nu? Hälsat av allt allt vill jag bara slänga mig runt halsen och kyssa honom. Men hur skulle det se ut? Dessutom skulle jag snabbt ångra det så jag väljer att placera ett stort leende på läpparna. Ett fult leende måste jag lägga till.
"why do you stand here and smile for then?" Frågar plötsligt Cec som anlänt till oss utan att någon av oss värkar märkt det.
"I'm also gay." Svarar han aningens lyckligare med samma sätt ord han sa till mig. Han vänder till backa blicken mot mig. Vi står och bara njuter av att kolla på en kille ,okej jag njuter iallafall. Det är ju knappast så att han kan tycka att jag är snygg och attraherande. Cec värkar tröttna lite på oss då hon låser igen våra skåp. Jag ägnar henne bara något ögonblick innan minna ögon är riktade mot Oscar igen.
Sjukt steeeeelt!"Kom nu, engelskan börjar snart." Säger Cec lite halvt irriterat och börjar gå mot klassrum A308. Vi går på en kind of stor skola. Det är över 730 elever så det är endel klasser. A, B, C, D, E, F, G och K. Fråga inte varför vi inte har några H, I och J klasser.
Efter som att vi är många elever behöver vi en stor skola. Byggnaden sitter ihop men är uppdelad i fyra. Hus A, hus B, hus C och Hus D. D delen är aulan, vad får det plats? Fem, sexhundra?
Klassrummet vi ska vara i nu är alltså i Hus A, våning tre och rum A308. Kind of messy men man lär sig ganska snabbt. Eftersom att vi är på tredje våningen i hus A är det inte så långt dit. På andra sidan branddörren bara. På något konstigt sätt ät alltid den där jävla branddörren åt fel håll. Det spelar ingen roll från vilket håll du kommer ifrån. Den går aldrig att öppna.
YOU ARE READING
Three different language -||- FOSCAR
Fanfiction"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...