Beberapa hari sebelum majlis perkahwinan Rafa dan Rayyan akan berlangsung,Rayyan telah berjanji akan berjumpa dengan Tasha di kafe,Traders Hotel.
'Sayang.You ada apa tiba-tiba nak jumpa I? You kan busy' Tasha dengan selambanya menyalakan rokok di hadapan Rayyan yang membuatkan Rayyan tidak senang duduk.
'You ni merokok aja.I tak sukalah.Membahayakan kesihatan' Rayyan menepis-nepis asap yang datang menghampirinya.Dia paling tidak suka orang merokok tapi nak buat macam mana sekarang ni yang merokok tu girlfriend kesayangan dia.
'Hmmm yelah yelah'Tasha terus menghenyetkan rokok itu di atas bekas rokok yang sudah tersedia.
Kena dengarlah cakap buah hati pengarang jantung.'Bagus bagus.Ni baru girlfriend I.Kalau you nak merokok jangan merokok depan I.Back to the topic.Firstly I'm truly sorry because apa yang I cakap ni maybe akan lukakan hati you babe.But seriously I buat ni sebab I kena patuh cakap parents I.I kena jaga hati dia orang.I...' belum sempat Rayyan meneruskan kata-katanya, Tasha sudah memintas.
'Straight to the point jelah sayang.You cakap je apa you nak cakap.I tak marahnya' dengan penuh rileksnya Tasha menayangkan muka seperti tidak kisah.
'Hmmm.I...I...I akan kahwin dengan musuh ketat I tiga hari lagi.Rafa Rania yang sekelas dengan I dulu tu.Ni semua atas pilihan keluarga.Bukan I yang nak.You kena faham tu sayang' Rayyan berkata dengan penuh keyakinan dan merenung tepat ke dalam anak mata Tasha.
'Oohhh....Takpe.I tak kisah.Asalkan you selalu ingat I.I kesiankan you jugak sebab I kan selalu takde dekat Malaysia.I kena gi model sini model sana'Rayyan menarik nafas lega kerana Tasha tidak marah atau mengamuk.
'Thanks sayang.I ingat you akan marah'Rayyan menarik tangan Tasha dan menciumnya.
'Welcome.But I hope you can always keep me in your heart.Jangan sesekali jatuh hati dekat dia or ada zuriat dengan dia.Faham?'amaran keras dikeluarkan oleh Tasha tadi membuatkan Rayyan ketawa.
'Like seriously? What did you just said? Ada zuriat dengan dia? Oh come on baby.Tengok dia pun jijik, sentuh badan dia tu macam I jilat ludah I lah namanya' Rayyan masih ketawa dan Tasha memandang kekasihnya itu dengan tajam.
'You jangan cakap aja.Kalau sampai dia mengandung hubungan kita yang 7 tahun terbina ni akan putus' Tasha merupakan kekasih Rayyan sejak 7 tahun lepas.Mereka mula bercinta apabila Rayyan masuk ke sekolah menengah di Terengganu.Tasha merupakan pelajar yang tidak terlalu bijak dalam akademik dan berada di kelas yang terakhir manakala Rayyan berada di kelas yang pertama bersama Rafa.Rayyan mengenali Tasha apabila salah seorang kawan rapat Rayyan yang berada di kelas 5 Arif itu mengenalkan mereka berdua.Bermulalah hubungan mereka apabila dua-dua suka sama suka dan kerana perangai mereka yang lebih kurang sama.Satu sekolah tahu pasal hubungan mereka itu yang agak liar namun cikgu tidak dapat mengambil tindakan kerana Rayyan merupakan anak darah diraja yang terkenal.Tapi apabila Rayyan menyebut pasal perkahwinan, Tasha sentiasa menolak dengan alasan mahu menumpukan perhatian pada bidang pemodelan yang diceburinya.
'Tak adalah.You ni asyik fikir bukan-bukan.By the way, you nak datang tak majlis pernikahan I dengan Rafa tu tiga hari lagi? Lagipun you kan dah lama tak jenguk mak bapak you dekat Terengganu tu' memang Rayyan tidak suka dengan perangai Tasha yang satu itu.Sudah bertahun-tahun tidak pulang menjenguk orang tuanya selepas berhijrah ke Kuala Lumpur.Rayyan tahu ini semua kerana Tasha malas hidup dalam kemiskinan lagi.
'Erghhh.Malas.Lagi satu I kena pergi London pulak lusa.Ada photoshoot dekat situ' kata Tasha sambil mengibas-ngibas rambut hijaunya itu.Rayyan yang memerhati hanya mencebik.Dia tahu Tasha memenag gedik sikit tapi dia tetap sayangkan kekasih hatinya itu.
'Suka hati you lah.I pun nak balik dah ni.Doakan I boleh berurusan dengan tok kadi nanti.Bye sayang'Rayyan yang segak bersuit hitam itu bangun dan menghampiri Tasha.Dicium pipi kanan Tasha.
YOU ARE READING
Cinta Itu Untuk Aku
RomanceRafa Rania Marisya Dato'Mohd Ramsyar Samuel.Siapa tak kenal dengan nama itu.Gadis kacukan Melayu-Cina-Arab-Thailand.Cantik bukan main seperti namanya.Tetapi perangai dan mulut mengalahkan hantu. Tengku Rayyan Iskandar Daniel Tan Sri Tengku Raffan Is...