Rayyan mengerling Rafa yang hanya dari tadi memandang ke luar tingkap.
Suasana di dalam kereta dari tadi senyap dan membuatkan Rayyan tidak senang duduk.Dahlah teringat kepada perkara tadi.Ehemmm...Ehemmm...
Beberapa kali lelaki itu berdehem dan masih tidak berjaya menyedarkan Rafa dari lamunan.Rayyan mencebik lalu hanya menumpukan perhatian kepada pemanduan.10 minit kemudian...
Kereta porsche itu diparkir di garaj rumah.Rafa disebelah masih lagi termenung.Rayyan mengeluh lembut.Tidak tahu kenapa Rafa hanya diam dari tadi.Tak nak luah depan-depan ke perasaan tu?Ceh.Mimpi jelah.'Rafa...ohh Rafa.Dah sampai dah.Nak sambung termenung dekat dalam ya' Rafa yang mendengar terus sahaja menonong keluar dari kereta menuju ke dalam rumah tanpa menghiraukan Rayyan.Suaminya itu sudah terkebil-kebil di dalam kereta.Rayyan terus mengejar langkah Rafa yang agak laju itu.
'Rafa...Rafa aku nak cakap sikit ni'perghhh.Boleh tahan laju minah ni.Tahulah kaki panjang.Aku pun kaki panjang juga.Kutuk Rayyan dalam hati.
'Apa dia?'dengan muka yang tiada perasaan Rafa memandang Rayyan.
'Duduklah dulu kalau ya pun'
'Hmmmm'Rafa terus duduk di atas sofa di tepinya itu.Rayyan pula berdiri di hadapannya.
'Ok could you explain what had happened just now?'
'Explain apa kebendanya.Tak ada nak diexplainkan'
'Alah yang tu...Yang tulah.Yang kau dengan Am cakap tadi' sambil mengaru kepalanya yang tidak gatal,Rayyan berkata teragak-agak.
'Wait...wait kau dengar ke apa kita orang cakap tadi?'tanya Rafa dengan mata yang membulat.Inginkan jawapan daripada lelaki di hadapannya.
'Ermmm.Yah I heard every single thing.And I was quite surprised until now.You are giving me heart attack you know'
'What the hell?Kau...kau...dengar?Kenapa kau ni busybody sangat'Rafa bangun dan matanya mencerlung ke arah Rayyan.Malu campur marah sebenarnya.
'Eh suka hati akulah.Aku tahulah cousin aku tu baik tapi tetap lah aku takkan nak biarkan wife aku bercakap dengan lelaki lain dekat rumah family sendiri.Orang kata aku dayus pulak nanti biar isteri communicate dengan lelaki lain'
'Eh tolonglah.Dia cousin kau dan dia dah jadi cousin ipar aku.So don't be such a busybody'terus Rafa mencapai begnya untuk menuju ke atas namun terhenti langkahnya kerana Rayyan memegang tangannya erat.Rafa berpaling.
'I heard everything.You said that you love me and it happened already for so long.Could you explain that for me,Mrs.Rafa?' Rafa telan air liur pahit.Rayyan sudah tersenyum sinis.Kalau dia cakap sebenarnya dia cintakan Rayyan sewaktu kecil dan bukannya sekarang boleh tak?Confirm lah tak boleh.Nak kena terjun bangunan kalau macam tu.
'Lepaskan tangan aku dulu.Baru aku explain'Rafa melemparkan muka seriusnya.Idea bernas sudah direka.
'Okay aku lepaskan'Rayyan perlahan-lahan lepaskan tangan Rafa.Dan sejurus itu Rafa mulakan langkah seribunya.Namun tangga tidak boleh dijadikan sasaran kerana Rayyan sudah cepat menunggu di situ.Rafa mula mengumpan Rayyan ke meja makan.
'Tak aci.Booo.Tak boleh lari.Wekkkk.Rafa lembap.Rafa lembap'situasi mereka pada masa itu adalah berhadapan masing-masing cuma meja yang memisahkan.
'Ekeleh kau tu yang lembap.Tak boleh kejar aku.Kaki pendek'Rafa membalas semula.Rumah itu mula riuh kerana pasangan itu asyik bekejar-kejaran dengan ilai tawa masing-masing.Habis kedudukan kerusi meja makan tidak tersusun di tempat asal kerana kenakalan mereka.Baru sahaja Rafa mendapat peluang untuk berlari terus menuju ke tangga,tiba-tiba sahaja Rayyan sempat menarik tangan Rafa dan badan isterinya itu terjatuh di atas meja.Mujur tangannya cepat bertindak menjadikan tangan kirinya sebagai pelapik kepala isterinya kalau tidak memang habislah kepala perempuan itu.
YOU ARE READING
Cinta Itu Untuk Aku
RomanceRafa Rania Marisya Dato'Mohd Ramsyar Samuel.Siapa tak kenal dengan nama itu.Gadis kacukan Melayu-Cina-Arab-Thailand.Cantik bukan main seperti namanya.Tetapi perangai dan mulut mengalahkan hantu. Tengku Rayyan Iskandar Daniel Tan Sri Tengku Raffan Is...