Hoofdstuk 8

42 6 1
                                    

Ik sta op van de bank om onze lege kopjes naar de keuken te brengen. Ik zeg tegen Meridyth dat ze moet stoppen met televisie kijken. Ze heeft eigenlijk al te lang gekeken. Na twee films en een paar matige programma's is de tijd aangebroken om te koken.

Ondanks wat ik net gezegd heb, laat ik Meridyth toch nog even zitten voor de tv. Ik zoek in de koelkast en de keukenkastjes naar bruikbare dingen om in een pan te gooien. Na het vinden van een halfvol pak macaroni, tomaten en een paar uien, besluit ik pasta te koken.

Ik roer in de borrelende pastasaus, als ik mijn telefoon hoor trillen. Aha, na een halve dag heeft Thomas tóch nog iets kunnen bedenken om te versturen:

Uhhh, het is misschien lullig dat ik dit met heel dit gedoe vraag enzo... maareh, heb je misschien zin om een keer iets te gaan drinken of zo?

Wacht, wat? Thomas die mij mee uitvraagt? Ik grinnik. Dat is het laatste wat ik aan zag komen. Ik besef opeens dat dit echt is. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Wat moet ik hierop zeggen? Hij ziet natuurlijk dat ik het gelezen heb. Ik denk kort na en begin dan te typen:

Wauw.. dat had ik niet verwacht.. Ik ken je eigenlijk nog niet zo goed en ik weet niet of..

Nee, dat is misschien wat te direct. Ik stop met typen en verwijder wat ik tot nu toe bedacht had.

Je lijkt me een superleuke jongen thomas, maar het komt nu inderdaad niet op een geweldig moment.. Sorry maar het lijkt me niet zo'n supergoed idee.

Ik voel me een beetje ongemakkelijk tijdens het verzenden, maar ik wil even geen jongensgedoe en al helemaal niet met Thomas. Hij is geen foute jongen of zo, maar ik heb al die tijd bij hem in de klas gezeten, het zou een beetje gek voelen. Ik vergrendel mijn telefoon maar, want ik wacht al een tijdje en Thomas heeft mijn berichtje nog niet gelezen.

Ik had even het gevoel dat het weer goed zat tussen mij en Jill, maar ik bedenk me opeens dat ze al een hele tijd niks tegen me gezegd heeft. Aangezien ik haar niks aangedaan heb en zij degene is die raar doet, besluit ik geen initiatief te nemen en het aan haar over te laten het contact weer op te pakken.


StofWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu