Jelikož mě Aokigahara (Les sebevrahů v Japonsku) strašně přitahuje tak vám sem napíšu více o tomto fascinujícím lese ^_^
Les Aokigahara v Japonsku by mohlo být nejkrásnější místo a cíl turistů. Pravda je ale taková, že byste se do lesa báli i vkročit. Tento les je možná nejděsivějším místem na světě. Rozkládá se pod posvátnou horou Fudži na ostrově Honšú.
Od 50. let 20. století je tento les, kterému se také říká Moře stromů (Sea of trees) místem, kde se „scházejí" sebevrazi. Setkávají se zde lidé, kteří přišli o majetek či práci, nešťastně zamilovaní nebo lidé s hlubokými depresemi. Cíl mají jediný –ukončit svůj život.
Podle statistik japonské vlády se každý rok snaží vzít život okolo 1500 lidí. Celý tento „trend" nastartovala kniha slavného spisovatele Seicha Matsumota. V jeho románu Kuroi Kaiju (Černé moře stromů) si právě v tomto lese sáhli na život dva hlavní hrdinové.
Podle mnoha náznaků však byl les místem smrti už mnohem dříve. Středověké příběhy ho spojují s démony a přízraky, v 19. století zase sloužil jako místo ohavné tradice nazvané ubasute. Spočívala v tom, že mladí muži odnášeli do tohoto lesa své matky. Pak je tam opustili a vyčerpané ženy v lese osaměle umíraly...Další vlna sebevražd přišla s poslední ekonomickou krizí. Zamířily tam stovky zkrachovalých podnikatelů, ale i lidí, kteří nedokázali uživit své přítelkyně či manželky. Fotografie z lesa jsou opravdu velmi drastické. Leží tam tlející lidská těla. Návštěvníci tam najdou lana a opasky, na kterých se sebevrazi oběsili, či tuby od léků, kterými se otrávili. Pod kmeny stromů můžete najít boty, čepice a další němé svědky osobních tragédií. Pokud byste Aokigaharu navštívili, je klidně možné, že zakopnete o nějakou tu kost nebo lebku a s trochou „štěstí" můžete narazit i na čerstvého oběšence či mumifikované tělo. Místní orgány už dokonce musely v lese zavést kamerový systém a všechny, kdo do lesa míří, pečlivě sledují. Japonská vláda ve snaze apelovat na jednotlivce, kteří se tu odhodlali spáchat sebevraždu, nechala okraj lesa osázet tabulemi s nápisy:„Život je vzácný, Prosím, rozmyslete si to, Myslete na svou rodinu..." a podobně. Podle statistik k nejvíce sebevraždám dochází v březnu a na konci fiskálního roku, kdy se podávají daňová přiznání.
Od roku 1970 les každoročně prohledává skupina hledačů těl sebevrahů. Například v roce 2002 bylo uvnitř lesa nalezeno na 80 těl. Nyní už je Aokigahara považována spíše za prales, protože není možné tuto rozlehlou plochu prořezat a uvnitř lesa je celoroční tma.
Stromy jsou tu blízko u sebe, porost je hustý, zvěře jen minimum, prý kvůli složení zdejší zeminy, která obsahuje magnetické prvky. I proto tu nefungují kompasy. A je tu neskutečné ticho – seznamte se s lesem Aokigahara, kterému na žebříčku top míst pro sebevraždu patří druhá pozice za mostem Golden Gate v San Francisku.
Les Aokigahara leží na severozápadní úpatí posvátné japonské hory Fudži a podle mnohých se stal poutním místem všech sebevrahů po roce 1960.
Mimochodem, „lov těl" provádějí od roku 1970 místní dobrovolníci, kteří jedenkrát do roka vyrazí do lesa s potřebným náčiním a „posbírají" a následně pohřbí těla všech, které najdou. Práce to není příjemná, nicméně místní úřady k tomuto kroku přistoupit musely, jinak by byl les za pár let plný stovek tlejících těl a kosterních pozůstatků.
Les o rozloze zhruba 35 kilometrů čtverečních je navíc paradoxně díky své pověsti obrovským tahákem pro turisty (cynici tvrdí, že těch je tady v posledních letech víc než samotných sebevrahů). Ti jsou tu jako u vytržení z cedulí v japonštině a angličtině, které odrazují před sebevraždou, i z cedulí a nápisů, které tu lidé nechávají na rozloučenou.
A objevují se i případy zlodějů, kteří do lesního porostu vyrážejí lovit mrtvé nebožáky s cílem obrat je o cennosti, které mají u sebe. O celém fenoménu lesa Aokigahara vznikl dokonce i krátký dokumentární film – jmenuje se příznačně „Aokigahara - les sebevrahů" a jde o jednadvacet minut, které nejsou určeny pro citlivější povahy.
Kdo jde semnou se kouknout do Aokigahara? ^_^
ČTEŠ
30 Japonských Legend A Nejen To
HorrorLegendy z Japonska, některé jsou smyšlené a některé mají pravdivý obsah.