Betobeto-san

1.5K 141 7
                                    

Betobeto-san, nebo-li "The Footsteps Yokai", je neviditelný duch. Nemá žádnou podobu, ale obrazy a příběhy jej vykreslují jako velkou kouli s obrovským úsměvem a párem dřevěných sandálů. Jeho jméno pravděpodobně vzniklo na základě zvuku, který vydávají dřevěné sandále, dopadající na tvrdou dlažbu na cestách - beto, beto. Setkat se s tímto duchem je možné pouze v noci, když osamotě jdete po ulici. I když je Betobeto-san neškodný, stále je jeho přítomnost velmi zneklidňující. Když potká člověka, začne jej následovat, sesychronizuje své kroky s jeho a vytváří tak nepříjemný pocit, který člověk mívá, když bývá sledován. S každým další krokem se dostává blíže a blíže a pronásleduje člověka kamkoli jde. Setkání s ním tak může být velmi traumatizující. Jakmile si však někdo všimne, že bývá pronásledován tímto neškodným duchem, vše co musí udělat je ustoupit na stranu a říci "Až po tobě, Betobeto-san" nebo "Betobeto-san, jdi první". Duch tak přestane člověka pronásledovat a vydá se svou vlastní cestou, čímž zvuk kroků zmizí a člověk může pokračovat v klidu a tichu dále.Jako první dal podobu tomuto duchu Mizuki Shigeru, mangaka, který je nejvíce znám pro svou manga serii GeGeGe no Kitaro. Ten dal Betobeto-san velký, přátelský úsměv, čímž se stal velmi populárním mezi dětmi a dívkami, které si myslí, že je roztomilý. Byla vytvořena také socha v podobě tohoto ducha, turisté nechávají v jeho ústech mince pro štěstí a fotí se sním, zkoušejíc jeho obrovský úsměv. I přes jeho neškodnost je jeden příběh, který popisuje, co se stane, pokud Betobeto-san nepříjme žádost.
Jeden krátký příběh:Muž, který nesl lucernu a kráčel v tiché, temné ulici, najednou uslyšel nezaměnitelný zvuk Betobeto-san, který jej pronásledoval. Jelikož věděl, jak se jej zbavit, stoupl stranou a řekl: "Až po tobě, Betobeto-san." K jeho překvapení se však za ním ozval hlas říkající: "Nemůžu jít napřed. Je příliš velká tma." Muž mu tedy nabídl svou lucernu, k ještě většímu překvapení mu Betobeto-san odpověděl slovy "Děkuju" a dál už bylo jen vidět vzdalující se lucernu, drženou v neviditelných rukou. Muži se podařilo dostat zpět ke svému domu ve tmě, a následující ráno dokonce našel i vrácenou lucernu.


Tleskejte :D našel jsem další Japan Urban Legend :D a není jedna ^^

30 Japonských Legend A Nejen ToKde žijí příběhy. Začni objevovat