Hone Onna

1.6K 105 10
                                    

Hone Onna, neboli také Bone Woman či Kostlivá žena, pokud to chcete česky, je velmi známé yokai. Je tu spousta yokai, která tropí lidem neplechu, živí se jimi, zabíjí je jen tak pro zábavu, ze žalu či z nenávisti, Hone Onna je však docela jiná. Není pomstychtivou bytostí, vytvořenou ze žárlivosti či záští, místo toho v ní přežívá nesmrtelná láska, která překonala hranici mrtvých. Tato yokai vzniká z žen, které stále nesmírně milují své muže, milence (ženy či milenky) a toto láska je přivádí zpět k životu. Jejich zjevení je přesně takové, jaké měli ve svém období rozkvětu, krásné, mladé dívky, které dokáží okouzlit srdce každého, kdo se na ně podívá. O své smrti či přeměně na yokai ovšem nevědí, v jejich vědomí jsou stále živé. Každou noc opouští svůj hrob a navštěvují dům svého milého. Při jejich prvním setkání po jejích smrti jsou všichni v šoku, ale jejich nesmírná krása a radost ze znovushledání všechny oslepí, takže nikdo neprokoukne jejich pravou podobu. Tu můžou odhalit jen ti, kteří nejsou zaslepení láskou nebo silně věřící. Hone Onna tak navštěvuje svého milého každou noc, kdy mu vysává jeho životní sílu a ráno se vrací zpět do svého hrobu, což může bez přerušení trvat i několik týdnů. Milenec tak ztrácí své zdraví, je velmi často nemocen a po nějaké době umírá v jejím kostlivém objetí.Ve většině případech však přítel či sluha jejího milence uvidí skrz její iluzi a upozorní na její pravou podobu. I když může její milenec být znechucen pravdou, žena jej přesto stále navštěvuje, jelikož si neuvědomuje svůj stav. V takovém případě bývá dům většinou chráněn modlitbami, magickými kouzly či talismany proti vstupu duchů, ale ty platí jen pokud si to majitel domu přeje. Čím déle se tělo mrtvé ženy rozkládá, tím se její okouzlující půvab stupňuje a časem se jí tak povede svést svého bývalého milence, který ji ještě naposledy pustí do svého domu a obětuje tak svůj život ženě, kterou miloval. Občas se také vyskytuje trochu více násilný způsob, jak zabijí své oběti a to tím, že drží jejich ruce tak dlouho, dokud se z nich nestanou kostlivci.Mladý muž, který se ztratil během velké sněhové bouře, se náhle setkal s mladou dívkou, která nesla lucernu z pivoněk. Dívka na něj zamávala a zavedla ho do jejího domu, když ji muž však chtěl poděkovat za pomoc, světlo domu a lucerny dopadlo na její obličej a šokovaný muž tak rozpoznal prázdný obličej kostlivce.První noc budhistického festivalu Obon se osamělý a mladý samurai Ogiwara Shinnojo setkává s krásnou ženou spolu s mladou dívkou, které nesou lucernu z pivoněk. Ogiwara je okamžitě okouzlen ženou jménem Otsuyu a přísáhá jí věčnou lásku. Další noci tak žena spolu s dívkou navštěvují jeho dům a těsně nad ránem odchází. Jeden ze starších sousedů však začne dívku podezřívat a v noci nakoukne do domu Ogiwary, jen aby ho našel v posteli s kostlivcem. Otřesen šokem se vydává za buddhistickým knězem, Ogiwara se tak dozvídá o nebezpečí, které mu hrozí, pokud neodolá ženě a nezabezpečí svůj dům ochrannými kouzly. Otsuyu tak nemůže vstoupit do domu, místo toho na něj však volá zvenčí. Když nedokáže odolat a zajde ji pozdravit, zavede jej do jejího domu, hrobu v chrámu. Ráno je pak nalezeno jeho mrtvé tělo v objetí kostlivce Otsuyu.

30 Japonských Legend A Nejen ToKde žijí příběhy. Začni objevovat