Hellingly hospital

2K 155 26
                                    

Na světě je spousta nemocnic s příšernou pověstí a minulostí. Málokterá z nich se však může pyšnit jménem stejně děsivým, jako pověst dané nemocnice. Hellingly vlastně ani není nemocnicí v pravém slova smyslu. Byla to psychiatrická léčebna, a ne jen tak ledajaká. Dnes však na místě stojí už jen poničená budova s rozbitými okny, opadající omítkou a posprejovanými zdmi.

Hellingly vzbuzovala respekt už kvůli svému jménu, jelikož hell v překladu znamená peklo. Byla otevřena v roce 1903 na jihu Anglie v Sussexu a navrhl ji v té době známý architekt GT Hine, který byl znám právě tím, že se věnoval těmto typům budov s léčebným zaměřením. Hellingly je systém několika budov ve kterých najdeme obrovské množství propletených chodeb systematickým způsobem, ale dnes je spousta míst zasypána sutinami, a tak jsou nepřístupná. Léčebna fungovala celých 90 let, poté byla uzavřena kvůli změně politiky a pohledu na léčbu pacientů.

Čím je tedy tato léčebná tak zvláštní? Budov jako je takhle je přeci spousty. O Hellingly se vždy prosléchalo, že je prokletá. Možná to bylo už tím, že ve jméně měla peklo samotné, kdo ví. Jakožto léčebna byla naprosto izolovaná od běžného deního života a obklopoval ji jen hustý les. Díky tomu nejspíš spousta lidí ani neměla potuchy, co se zde odehrávalo za zvěrstva, a nebo hůře, jaká zvěrstva se zde nacházela. V nemocnici totiž měli být drženi jedinci, které ovládal sám ďábel. Lidé posedlí démony. Název nemocnice je tedy velmi příhodný. Co se týkalo různých pokusů na pacientech není Hellingly výjimkou. Na pacientech se zkoušela především neslavně známá lobotomie, nebo elektrošoky a jak je známo, většinou ani jedna z těchto léčeb nevynesla nic dobrého, spíše naopak. Už tak poškozená psychika pacientů, se stala ještě více pokřivenou, nebo se říkalo že zde lidé nakonec přišli o duši.

Po veškerém utrpení, které si zde museli pacienti prožívat, je v těchto zchátralých budovách zanechána nepříjemná pocitová stopa. Návštěvníci říkají, že je zde slyšet bláznivý smích žen a na zdech je možné vidět různé zvláštní vzkazy, či satanistické pentagramy. Povídá se, že se zde dokonce vykonávali nějaké rituály. Nikomu v těchto prostorách není dobře a v některých místech prudce klesá teplota.

Dnes je Hellingly už bohužel pouze cílem vandalů, a tak budova podléhá žhářství a všeljakému ničení. Dostat se dovnitř však není problém a kdyby se našel nějaký odvážlivec, který by zde přespal, nikdo by mu nestál v cestě. I když, kdo ví?

30 Japonských Legend A Nejen ToKde žijí příběhy. Začni objevovat