T E N

765 49 10
                                    

24 juni '15

"Ja mamma, jag ska. Låt mig gå in först." Skrattar jag in i luren medan mamma förklarar hur jag ska sätta på tvättmaskinen. "Jag ska bara se hur det är med Erik, sen ska jag göra det."

Med snabba steg går jag upp för trappan, mot mitt rum där Erik nästan alltid befinner sig. När jag kliver in genom dörren möts jag av en syn som chockar.

Erik, min bästa vän, sitter vid mitt skrivbord med armarna fulla med blod. Hans huvud är lutat bakåt, så jag kan se hans panna samt lite av hans slutna ögon. I vänsterhanden håller han sin spruckna iPhone 4 och i högerhanden en liten burk.

Med försiktiga rörelser går jag fram till honom, viskar hans namn upprepande gånger. Ingen reaktion från hans sida, han bara sitter där. När jag når honom lägger jag märke till vinflaskan som ligger på marken, och sedan burken som vilar i hans hand. Burken tillhör mig, den är från mina tabletter som hjälper från sömnbrist.

"E-Erik? E-er-Erik?! N-nej! D-du skulle v-vara stark, s-stark för m-mig, o-oss!" Tårarna rinner över, hulkningar och snyftningar lämnar mina torra läppar med samband av mina skrik.

Han skulle inte lämna. Han skulle inte lämna mig själv mot världen, det har han lovat.

Ett skri lämnar mina läppar i form av hans namn, min hand omsluter hans aningen kalla. Det ända jag vill är att den ska krama tillbaka, att han ska ställa sig upp och skrika ut att detta är ett sjukt skämt.

Men icke, minuterna går och han sitter i samma ställning hela tiden. Mitt gråt har lugnat sig, men hjärtat brister ännu mer för varje sekund som tickar förbi.

Tabletterna hjälpte honom till den längsta sömnen de kunde.

•••

Känner mig hemsk som dödar Erik på min födelsedag, men den födelsedagen var lite hemsk den med. Vi skyller på det (:

Please, I need your help!!
Ska Felix öppna upp eller inte? Kommentera gärna eller skriv på priv

Ha en skön eftermiddag, eller när ni nu läster detta! ❤️

Update: när jag läser detta nu efter snart ett år låter det som att Felix och Erik var tillsammans lol. "Du skulle vara stark för mig, för oss!" Hahahha nej jag dör sorry

The Suicide Room • Foscar Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ