T W E N T Y S E V E N

557 42 8
                                    

O S C A R E N E S T A D

Förvirrat flackar min blick mellan min vackra pojkväns ögon och blocket på hans skrivbord. "Har du ritat detta, hjärtat?" Frågar jag chockat och får en blyg nick som svar.

"Jag vet att det inte blev så bra, me-" Jag avbryter honom genom att pressa mina läppar mot hans i en passionerad kyss.

"Om detta inte är bra så är jag en ballerina." Yttrar jag aningen flåsandes mot Felix läppar efter kyssen. Hans mungipor dras uppåt, rodnaden gör sig synlig på hans kinder och blicken fästs i golvet.

"Sluta Oscar, du gör mig generad." Mumlar han nästan ohörbart och även mina läppar bildar ett leende.

"Jag vet, hjärtat. Men jag älskar att se dig generad, du är nästan ännu sötare då." Mumlar jag tillbaka, sätter pek- och långfingret under hans haka för att vinkla upp hans huvud och möta de förtrollade gröna ögonen. Som alltid faller jag ännu lite mer vid varje blick, beröring eller handling för den lilla, men även starka och modiga pojken.

Av hans gröna glittrande ögon dras jag ur verkligheten, till en plats där bara vi två finns. Där bådas jobbiga förflutna inte gör något ont eller skadligt.
Av hans beröring smälter alla mina muskler som blivit vidrörda, allt känns som svävning på moln. Jag vill ta vara på all tid vi har tillsammans, då jag finner Felix som mest värdefull av allt jag har.

Hans handlingar för andras bästa förtjusar mig på alla möjliga sätt, då han vill ge andra det han aldrig fick genom de tuffaste tiderna. Han är en person värd all världens lycka och glädje, och varje dag försöker jag ge honom det han förtjänar.

"Jag älskar dig så jävla mycket, Felix Sandman." Yttrar jag och lutar mig in för ännu en kyss av de perfekta läpparna, och när de pressas mot mina exploderar alla känslor jag har i kroppen. Men av alla känslorna är en extra tydlig och stor, för kärleken jag känner för personen jag just nu kysser är oändlig och omöjlig att beskriva.

••••
Sorry för detta skit, men senaste uppdateringen var för SJU dagar sedan, och jag kände mig tvungen till ett kapitel. Dessutom har de senaste nätterna varit sömnlösa på grund av förkylning och migrän, så trött är jag också.

Min mobil funkar igen? Den återupplevde efter typ två veckor?
Jesus, is that you?

The Suicide Room • Foscar Where stories live. Discover now