F E L I X S A N D M A N
Ännu en gång sitter jag med blocket i knäet, försöker få skissen på mig och Oscar att bli färdig. Oscars ljuva röst hörs i mitt huvud, säger gång på gång hur talangfull jag är även om jag själv inte tycker det. Koncentrerat synar jag skissen, konstaterar att det bara finns detaljer som skratt-rynkor eller extra fluff i Oscars hår kvar.
Steg i trappan hörs likt för någon dag sedan, och med ett leende ställer jag mig upp. Jag går mot dörren beredd att möta min vackra pojkvän vars hår alltid ligger perfekt på huvudet och doft alltid är en blandning av vanilj och tvättmedel.
När jag öppnar dörren får jag inte syn på honom, så med förvirrade ögon och rörelser förflyttar jag mig till toaletten. När jag ännu en gång möts av Oscars frånvaro dras mina ögonbryn mot varandra och andhämtningen blir häftigare. Snabbt går jag över golvet i riktning mot trappan och tillbaka, försöker hitta min pojkvän. Helt försjunken i mina sökningar väcks jag av en harkling, och när jag vänder blicken dit ljudet kom ifrån töms jag på luft. "J-Jonathan?"
Min bästa väns bror flinar smått, går fram till mig med mitt baseballträ i händerna och skrockar för sig själv.
"Oj Felix, Felix." Mumlar han och skakar på huvudet. Hans steg har tagit honom ända fram till mig, så vi står med några decimeters avstånd. "Har du fortfarande kvar det? How sweet." Yttrar han, syftar på att jag fick det i födelsedagspresent av Erik.
"Vad gör du här, Jonte?" Säger jag, denna gång hårdare. Han öppnar munnen, men istället för att svara skrattar han.
"Jadu, Sandie." Han tar de sista kliven för att ta sig fram till mig, och eftersom han är längre än mig tvingas jag till att titta upp. Hans långa kropp som dessutom är väldigt muskulös pressas mot min, och av rent missnöje backar jag tills väggen bakom stoppar mig.
"Du har två alternativ." Säger han lågt och pressar upp mig mot väggen som skiljer toaletten och hallen åt. "Du går ner för trappan, följer med mig ut och hoppar in i bilen, eller så gör jag allting åt dig."
Han rotar i sin jackficka och försöker få ut något med sin fria hand, då hans andra stadigt håller om min höft. När det verkar som att han lyckats få ut något från fickan placeras ett svalt föremål mot min heta hud där tröjan åkt upp på grund av hans hand mot min högra höft. Han pressar föremålet mot min undermage och ett klick hörs. "Nå, Felix?"
••••
Sitter på balkongen som tillhör min lillasysters rum klockan två på natten iklädd pyjamas, mjukisar och vinterjacka på grund av att kölden försöker frysa röven av mig. Mitt hår är flätat så jag ser ut som Rihanna på omslaget till Anti, för att min våffeltång är hos mamma och jag vill se fin ut imorgon av många anledningar. Chilin' with my Pall Mall babez ocksåSkrev detta nu, men jag pallar inte trycka på den lilla knappen "publish", så vi får se när detta kommer upp.
Då blev det på svenska lektionen (:
YOU ARE READING
The Suicide Room • Foscar
FanfictionDetta är mitt rum, rum fullt av sorg och självskadebeteende. Detta är min plats, min plats jag kallar för "självmords rummet".