Bu geçe uyuyamıyorum. Nasıl uyurum ki Azad bu gün amaliyata alıncakken. Hemde beyin amaliyatı... Rabbim yardım et. Azada öyle sarılıyorum ki ona hissettirmek istemiyorum ama korkuyorum. Yarın ne olacaksa olcak. Duvalar ediyorum durmadan. Yengemler felan kimse gitmedi bu akşam. Oda tutmuşlar aynı koridorda. Azadın "Nefes ben kızımı göremeyecek miyim ?" deyişi geliyor aklıma. Allahım sen çocuğumun babasını bize bağışla. Azad daha yirmi beş yaşında ya. Hep isyan etme diyor bana isyan etme. Sinirlenerek cıkartıyorum acımı korkuyorum diye diyemiyorum ki. Azadımın kokusunu içime çekiyorum. İlaçların etkisiyle saatlerdir aralıksız uyuyor. Sabah ezanda ağlıyorum hıçkırıklarımı tutamayarak. Az kaldı zaman saat birde amaliyat başlayacak. Azad birden göz yaşlarımı siliyor. Hangi ara uyandın be adam. Onu mutsuz etmemek için topallanmaya çalışıyorum."Böyle yapma Nefesim"
"Özür dilerim Azad Özür dilerim"
"Sakın özür felan dileme Nefesim. Asıl seni böyle üzdüğüm için beni affet "
"Hep sana eziyet ettim . Seni çok geç sevdim. Sevdiğimde bile sevdiğimi söyleyemedim. Sana bunu çok gördüm Azad. "
"Hayır bu hayatta en çok sen mutlu ettin beni. Gözlerindeki sevgiyi görebiliyorum. Artık ne olursa olsun sen benim Nefesimsim. Seni doyasıya içime çekmeden de bırakmam. Üzme beni ağlama artık "
Göz yaşlarımı siliyorum. Çok kötüyüm ben ya. Azad'dan öncesi yok hayatımda hatırlamıyorum. Ailem oldu benim Annem Babam herşeyin. Bir haftadırda çocuğumun babası birde. Çocuğumuzu yetim bırakma Azad...
"Yine salya sümük yapmıssın " üzerine bakarak ineliyici bir tonda söylüyor. Aynı Mardinde damda söylediği gibi. O zamanda ona sarılıp ağladığımda aynı şeyi söylemişti.
"Of Azad pislik yapma" diyerek omzuna hafifce vuruyorum.
"Ben senin salyana sümüğüne kurban olurum meleğim"
" İyrençsin Azad ıyyyy mide- "
Sözümü tamamlamamı beklemeden öpüyor beni. Lafı resmen ağzıma dıktın be adam. Ama hep beni böyle öp ya. Sahiplenici huzurlu birazda tahrip edici...
Azadın ağzından
Nefesimi doyasıya öpüyorum. İçimde kötü bir his var saatler kaldı amaliyata. Korkuyorum kızımı göremeden ölmekten. Korkuyorum Nefesimi bu dünyada yanlız bırakmaktan... Ağrı kesiçilerden dolayı resmen başımı kaldıramıyorum. Hayatım boyunca sabah namazından sonra uyumayan, uykuyu sevmeyen ben ilk defa uykuyu bu kadar çok sevdim. Nefesime sarılıp uykunun kollarına bırakıyorum kendimi...
Birisi bana sesleniyor. Çok tatlı bir ses, sese doğru koşuyorum baba diyor baba... Bizim misafir odasında koltuğun yanında tavşan olmaya çalışan küçük bir kız görüyorum. Beni görmesiyle emeklemeye çalışıyor "Baba" diyor. Kuçağıma alıp sarılıyorum "Anne " demesiyle arkamı dönüyorum. Nefes karnı burnunda. Oha biz ikinci coçuğu ne zaman yaptık lan.
Azadın gördüğü tatlılıkGözlerimi açtığımda hastanedeki odadayım rüya görmüşüm. Bu rüyaya mutlu olmam gerekirken hüzün kaplıyor ruhumu. Nefes'de yanımda yok. Anneme Nefese sorduğumda hava almaya iki dakika önce çıktı diyor. Bende hava almak istiyorum bu odanın duvarları üzerime gelmeye başladı. Oktayın burada olması zaten sinir bozucu. Allahtan burda ama şimdi ya Nefesim'le dışarda olsaydı. Allah korusun... Ecrin kuçağına Yiğit'i veriyor. La bunlar niye bu kadar sevimli ya. Amcasıyım benden bir şeyler kaptığı belli. Benim yeğenim çirkin olamaz dimi ama. Yiğit'i severken Nefes geliyor. Hava almaya değil ağlamaya gitmiş! Gözleri kan çanağına dönmüş gözlerinin altı mor. Rabbim ben bu kıza ne yapıyorum ya. Keşke onu kendime böyle bağlamasaydım. Şimdi sadece Eflin gibi üzülürdü. Kuzeni olarak kalırdım benimle bu acıları omuzlamak zorunda kalmazdı. Gelir gelmez sarılıyor saate bakıyorum on olmuş. Ona kadar uyumuşum yok artık. Saçları kesmek için biri geliyor. Saçarımı sıfıra vurcaklar. Ben saçlarıma çok özen gösteririm her sabah net duş alırım. İlk saçlarımla vedalaşmam gerekcek. Saçlarım olmadan kel beni hayal etmek bile istemiyorum. Saçlarımın katili olacak o adam geliyor. Pislik yüzünü aklıma kazıyorum. Tamam onun suçu yok ama benim saçlarım gidiyor lan. Ölürsem yakışıklı gitmek vardı ulan! Kel olarak ölmek istemiyorum. Nefes'e baktığımda kendini tutmaya çalışırmış gibi bir hali var. Ama gözleri buna izin vermiyor. Gülümsüyorum ah Nefes ah dna'mı bozdun kadın.
Saçlarıma katil ilk darbeyi vuruyor. Makinenin sesi kulaklarımı tırmalıyor. Nefes dayanamayıp çıkıyor odadan. Annem elimi tutuyor gülümsemem birden soluyor. Bende Nefes'im gibi gözlerime hakim olamıyorum. Saatler sonra olan olacak. Rabbim o tatlı kızı görmeden ölmek istemiyorum. Baba olmadan ölmek istemiyorum. Ben yokken kızımı kesin Kerim'e verirler. Burakla ben dünür olmak istemiyorum belki. Kerimle kızımı beşik kertmesi yaptık resmen. Daha doğmadan taliplerin çıktı kızım. Annen gibisin benim korumam lazım seni. Seninle parka gideceğiz daha. Nefes'le gittiğiz gün geliyor aklıma çocuklara korkarak bakışı. Allahım yardım et bebeğimi babasız bırakmak istemiyorum. Katil son teline kadar kestikten sonra giiyor. Yakışıklılığımın ham maddesi gitti. Aynaya çarpıyor gözüm çok tipsiz oldum lan. Nefes beni yakışıklı olarak hatırlayacaktı hastalığımı bilmeseydi. Nefes giriyor odaya Rezan'da onunla çıkmıştı.Yüzüme baktığında gülümsüyor ben gülümseyemiyorum gitti lan saçarım. Nasıl gülümserim yılların emekleri bir makine darbesiyle yıkıldı ulan. Sessizliği bozan Rezan oluyor.
"Ağabey çok tatlı olmuşsun."
Gözlerimi deviriyorum yalanına kurban olurum senin. Nefes'te ona benzer şeyler söylüyor aslında saçlarım evet önemli benim için ama şu amaliyat daha önemli. Saçımı uzatırım elbet ama yaşarsam... Oda çok kalabalık konağa zor sığıyorduk bu odaya nasıl sığdık hayret ediyorum. Hepsinin gözlerinde hüzün var benim için böyle üzülmeleri kalbimi kırıyor. Artık amaliyata hazırlamak için görevliler beni almaya geliyor. Gözlerim doluyor ağlamamak istemiyorum ama olmuyor. Nefes ya ölünce sevemezsem seni. Koçaman sarılıyor bana kulağına eğilip" bırakmıyacam seni diyorum bırakmıyacam sizi. Eğer bana birşey olursa kızıma iyi bak. Nefesim seveceğin biri çıkarsa karşına evlen. O zaman i nan bana daha mutlu olurum. Hem kızım baba hasreti-"
Susturuyor beni "Benim bebeğimin zaten babası var. Hem bırakamazsın ki bizi söz verdin. Başkası olmayacak Azad sen olacaksın" yalvarırcasına bakıyor öyle çaresiz ki. Allahım yardım et bu acıyı kaldıramıyorum. Elimi karnına koyuyorum kimse umrumda değil ağlıyorum. "Kızımızın Adı ada olsun olur mu ? eğer oğlumuz olursa Haşim."
"Azad sus yalvarırım sus. Gitcekmiş gibi konuşma yapma bunu yalvarırım. "
Herkeze tek tek sarılıyorum. Annem berbat halde konuşamıyorum. Babamı ilk defa ağlarken görüyorum. Rabbim yardım et. Şimdikten bu haldelerse... Rezanı anlından öpüyorum
"Vedalaşır gibi yapma be Ağabey. Lütfen yapma ağlama sen lütfen"
Ne hale getirdim sizi kardeşim. Sıraç'da dayanamıyor . Ağlamayın diye bağırmak istiyorum ama takatim yok. Mirza Annemi tutuyor. Kadın ayakta duramıyor. Rabbim sabır ver herkeze. Dayanma güçü ver onlara. Herkezle vedalaştıktan sonra Nefesime sarılıyorum yeniden. Avucunun içinden öpüyorum. "Seviyorum seni be kadın." Birşey diyemiyor. Son kez duymak istiyorum , seni seviyorum demeni. Amaliyat için beni amaliyat haneye alıyorlar. Yol boyunca bırakmıyor elimi Nefes'im. Annemin bayılışını gördüm Annem sen inanmazsan ben nasıl inanayım. Çok kötü ya Anne yapma Anne yapma! Diye fısıldadım. Babam kalp krızi geçirdiğinden daha da kötü. Son kapıya geliyoruz "seni seviyorum" diye fısıldıyor. Gülümsüyorum acı acı. Çok geç sevdin be kadın. Çok geç...
"On dokuz sekiz ye-" uyumak istemiyorum ama göz kapaklarım ağırlaşıyor. Kızımı görüyorum yine tatlımı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nefesim Ol ( Tamamlandı )
Romance"Ablacığım ne oldu?" "Yok birşey" "Söyle tatlım vallahi kimseye söylemek yok" "Abla biri senden birini öldürmeni isterse ama bu çok sevdiğin biriyse ne yapardın ?" " Eflin sen ne saçmalıyorsun?" "Öldürmezsen hep seninle uğraşsalar canını yaksalar." ...