Bölüm 35:" Elti Geliyor! "

3.6K 192 4
                                    

Dakikalar sonra Nefes'im uyumaya başlıyor.

"Kimsem yok Nefes'im senden başka. Bir kızım birde sen. Kimseye güvenemiyorumda... Belkide bu yüzden sevdiğim kadınsın."diye fısıldıyorum. Nefes'imin gözleri aralanıyor. "Yaa Azad ben uyuduğum zaman sevdiğim kadın ,uyandığımda Yer Elması! Oluyor mu hiç?"diye sorarken kandırıldığımı hissediyorum. Bu kadın uyuyordu hangi ara uyandın? Yada hiç uyumadı yer elması!

"Oldururuz Yer Elmam. Hadi kalkalım babamlar gelmiştir."diyorum. Ama Nefes'in hiç kalkmaya niyeti yok. "Beş dakika?"diye sormasıyla tespitlerimin doğruluğuna kanaat getiriyorum. " Beş dakika uyuyacaksın sen ?" Diye soruyorum. Nefes'i bırakırsam uyanmaz hayır kış olsa anlayacam da kış değil ki.

"On en fazla onbeş dakika. Hadi Azad uykum kaçacak git sen geliceğim ben Vallahi."diyor. Bırakmam normalde ama sürprizim için kalması lazım. "Kış olsa anlayacağımda tamam bari-"sözümü tamamlamama izin vermeden yastığı kafama geçiriyor. Cıkarken " Azad ne demek kış! Bana nasıl ayı dersin!!!"diye cıyaklamalarını duymazdan gelmeye calışıyorum. Cıkarken değilde kaçarken demem daha doğru olur.

Avluya geçtiğimde herkes tam kadro oturuyorlar. Girer girmez babam " Oğlum seninle biraz konuşalım" diyor. Konuşalım bakalım. Şimdi ben bu adama ne diyeceğim? Ah Rezan ne vardı o pislikle gidecek! Mutfağa geçiyoruz bizim konaktada ' Haluk mutfağa' modası var. Yada en müsait orası oluyor genelde.

"Oğlum Rezan gitmiş? " diyor . Birşey diyemiyorum. Ne desem haksızım. Adama her seferinde affettirdim. Bana güvenip benim sorumluğuma bırakmıştı Rezan'ı. Rabbim bana doğru yolu göster. Babamla bu zamana kadar aramda bir sorun bile cıkmamışken şimdi Rezan yüzünden çıkarsa affetmem. Bundan sonra ne olursa olsun affetmiyecem o ayrı.

Babam "Rezan evlilik dışı hamile kaldı. Dedin cahil tamam dedim oğlumun bir bildiği vardır. Sonra torunumu kaçırdı gittin buldun getirdin. Karına 'sevdiğim kadın'demiş bunuda görmezlikten geldim. Dedim oğlumun bir bildiği vardır. Bu zamana kadar hep beni gururlandıran oğlumun!"diyor. Oğlumun kelimesine basa basa. Rezan bundan sonra asla affetmem seni. Nefes'imin dediğini yapacağım. Eğer o adamla mı gitmek istiyor gitsin!

"Baba ne derse haksızım. Saten söyleyecek bir sözüm de yok. Ama o benim kardeşim yapmaz dedim ikinci defa aynı hatayı yapmaz. Tutamadım sözümü."diyorum. Sonlara doğru sesim titriyor. Babam bana demin bağırdı. Bunu kabullenemiyorum hemde kimin yüzünden Oktay'ın. Yada Oktay suçlu falan değil tek suçlu benim aptal kardeşim.

"Oğlum senin üzerine geldim ama benide anla kızım ikinci defa sözümü ciğnedi. Sen burada bu kurallarla büyümüşken şimdi çok kuralsızsın. Anla benide ama bundan sonra Rezan'ın adını dahi duymak istemiyorum bu konakta."diyor. Adama diyecek sözüm yok. Bu saatten sonra istesemde diyemem birşey zaten. Başımla onaylıyorum. Babam bana sarılıyor. Başım eğik söyliyecek sözü yok acıdı adam. Babamla en son amaliyatımdan sonra sarılmıştık. Babamın genelde elini öper başıma koyarım böyle olması tuhaf ama güzel. Babamla aramda resmiyet olması sevmiyorum zaten. Babam ya benim babam.

"Amaliyata girdiğinde öyle korkuttum ki. Şimdi sesimi yükselttiğimde kötü oluyorum oğlum. Sen beni anlarsın böyle üzülme. Kırdıysam af ola oğlum." Diyor. Benim yapmam gerekeni babam yapıyor. Ne yüreği güzel bir adamsın sen böyle.

"Asıl baba sen beni affet. Güvenini kırdım."diyorum. Babam bana daha da sıkı sarılıyor. "Oğlum sen benim hep güven kaynağım oldun o nasıl söz. Hem tamam artık konuşmayalım ölenle olmuşa care yok. Hadi akşam yemeğine kadar avluda seninle bir Türk kahvesi içelim"diyor. Babama Nefes'e sürprizim olduğunu söylüyorum. Baban ilk başta bana kılıbık mışım gibi baksada sonra " Hep karına karşı saygılı ol. Özür dileyeceğin yeri bil"diyor. Babamla aramın kötü olmamasıyla moralim yerine geliyor. Küçük Nefes'im yokken ne kadar moral varsa o kadar işte . Hazır mutfaktayken yemek yapmaya başlıyorum. Fatma abla ne güzel yapmış akşam yemeklerini oradan koysam mı diye şevtan bir fikir vermiyor değil. Ama bu akşam bakalım yemeğimi tanıyacak mı Yer Elmam? Fatma abla geliyor beş dakika geçmeden herşeyin yerini gösteriyor. Corba ve fırında patetesli tavuk yapıyorum. Tatlıyı genelde Ankara'da Nefes'e bırakırdım. Yapmayıda bilmiyorum zaten. O yüzden Fatma ablanın tatlılarından koyuyorum. Fatma ablanın gösterdiği kaplara koyup Mirza'nın araçına koyuyorum. Benim araç kurşunlandığından bakımda. Yukarı çıkarken Mirza'yla Ecrin'in tartışmalarına kulak kesiliyorum. Bu güzel oldu işte benimle dalga gecmeye fırsatı kalmıyor. Şimdi Ecrin döksün bakalım bana böyle şeyler yapmıyorsun diye Mirza'nın saçlarını.

Nefesim Ol ( Tamamlandı )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin