Bölüm 22 :"Hayin"

5.3K 264 0
                                    

Hastaneden çıkıyoruz Yengem Dayım Sıraç bir süre Ankara'da bizim yanımızda kalacaklar. Bu sabah diğerleri geri döndü. Evi özlemişim valla. Azad salondaki koltuğuna yatıyor. Iyi ama yengem zorla yatırıyor. Bende mutfağa geciyorum kocam yemeklerimi özlemiş. Gerçeği söylemek gerekirse yemeklerim öyle leyzetli olmaz. Azad nasıl beğeniyor şaşıyorum. Beş dakika geçmeden yengemde geliyor yardıma. Yengeme kırgınlığım geçti eskisi gibiyiz. Anne kız gibi... Azad iyileşsin Annemi Babamı özledim onların yanına gidecem. Sofrayı kuruyoruz birlikte salona. Yengemle konuşurken Azad bizi izliyor. Yüzünde memnun bir gülümseme var. Ben saten botoxlu gibiyim. Azad'ın iyileştiğine inanmam için bir kaç ay geçmesi lazım. Azad'ın hala parmak uçları mor. Doktora sordum zamanla geçecek dedi. Yemek yerken yine Sıraç bana takılıyor pislik. Pis hayin hani kardeştik biz. "Yemekten sonrada bir Türk kahvesi yaparsın artık yenge" alayla söylüyor. Imalı imalı pislik sanki normal desen yapmıyacam. Tamam her istediğinde yapmıyordum ama ara sıra yapıyordum. Bütün ailecek kahveyi çok seviyorlar.

Sıraç'a "Sana değil kayınbiraderim Azad'a sözverdim. O yüzden yaparmısın de" diyorum. Bu ne hayvanlık yaparsın artık diyor. Azad bu halimize gülüyor. Aslında gülünmeyecek gibi değil çocuk gibiyiz.

Dayım fazla konuşmuyor. Yengem tabikide yine beni koruyor Sıraça karşı. Hı haspam beni ispiklemek neymiş göstercem ben sana. Azad amaliyattayken herşeyi anlatmış Oktay'da dahil. Bilmiyor musun Azad zaten sevmiyor hep nefret ettirdin. Sofrayı topluyoruz Sıraç'la birlikte. O ara Dayım'la Azad birşey konuşuyor ama duyamıyorum. Sadece Azad" işleri zaten boşladım olmaz gelemeyiz baba diyor." Dayım yine geri Mardin'e dönün felan diyor heralde. Azad dönnek istiyor gibi geliyor bazende istemiyor gibi. Telefonum calıyor Esin abla arıyor. Oda hergün aradı saolsun. Geçmiş olsun diyor biraz konuştuktan sonra Haluk abiyi soruyorum " ölümüyle ilgili bir haber var mı?"diyorum. Yokmuş ama "kadına düşkün biri kimin canını yaktıysa artık" diyor. Kendimi kötü hissediyorum resmen dedikodu gıybet yapıyoruz. Hem de ölünün arkasından Rabbim sen affet. Niyetimi biliyorsun fitne fesat peşinde değilim. Sadece ne olur ne olmaz kocamın elinin olmadığını bilmek istiyorum. Haluk abiyi tanıdığım kadarıyla biraz tuaf kötü diyemem ama değişik biriydi. Öldürdüyse öldürsün kötüydü demiyorum tabi. Ah Azad inşAllah şu deliye ruh hastasına uyup öldürmemişsindir. Ama yapmaz ya ne olursa olsun. Hem Azad cezasını cekmesini ister böyle ölümle kurtulmasını değil. Azad' ımın yanına gidiyorum. Yengem kahveyi hatırlatıyor zaten kalmayayım kocamın yanında iki dakika. Sıraç'ınkine karabiber etsam mı diye düşünmüyor değilim. Içsin garibim ya onu yemekle çay'le değil onun gibi herşeyi ispikliyerek alacam imtikamımı.

Onbirde herkez odalarına çekiliyor. Azad'a keloş diye dalga geçecektim. Adamın saçları bir numarayla kesilmiş gibi oldu. Bütün hevesim içimde kaldı. Ama hala başında sargı var. Eflin'in söyledikleri çıkmıyor aklımdan. Dayanamıyorum hakkı var bilmeye. Eflin'e güveniyor ama Eflin güvenilcek biri değil ki!

"Sana birşey söylemem lazım." Yine ne yaptın dermişcesini bakıyor. Sanki hergün birşey yapıyorum. Tamam arada sırada ufak aksilikler felan oluyor ama napiyim ben böyleyim.

"Eflin sana Annemi ben öldürmedim demiş ya." Kaşları birden havaya kaldırıyor." Nereden biliyorsun?" Sen zaten benden sakla Azad bey! Birde sözde gizlimiz saklımız yok.

"Eflin söyledi. Senin onu katil olarak görmeni istememiş. Haluk abi suçsuz yani anlayacağın" öyle üzülüyorki. Şimdi gidip Eflin'i öldürmek istiyorum. Hayatıma verdiği zararların haddi hesabı yok. Yeter düşmanımın başına Allah böyle kardeş vermesin. Azad'ın gözlerinde garip bir duygu var. Üzüntü kırgınlık çok garip ya. Ben üzmesem Eflin üzüyor. Bu adamın halasının kızlarından cektiği şey ne böyle.

Sabah gözlerimi zar zor açıyorum. Azad formuna geri dönmüş. Uyumama izin vermiyor. Sabah namazından sonra ikinçi uyanış tabi bu. Birşey farkettim gece kalkıp yine uyuyunca sanki daha iyi uykunu alıyorsun. Ne bileyim gece daha uzunmuş gibi geliyor. Yengemlerde evde olduğu için mızmızlanmadan kalkıyorum. Bir gitsinler saatlerce uyuyacam. Azad'la birlikte kahvaltıyı hazırlıyoruz. Sen otur ben yaparım diyorum ama dinlemiyor.

Nefesim Ol ( Tamamlandı )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin