Rose's POV
De avond van de show
We staan in de rij voor de ingang van de show. Overal om me heen staan meiden hyper te giechelen en op en neer te springen van blijdschap. Ik ben niet echt het type dat dat zou doen, maar Mia daarin tegen... Ja, die doet vrolijk mee. Ik draai me om naar Mia, die druk in gesprek is met een groepje onbekende meiden. Alles dat ik van hun gesprek kan horen is: 'Calum, Calum, Calum, Calum' Oh, ik geloof dat ze ook nog iets zeiden over Calum, denk ik sarcastisch. Eindelijk gaan de deuren van het gebouw open en komt de rij in beweging. Ik loop achter Mia aan naar de ingang. Bij de ingang staan beveiligings mensen die onze kaartjes controleren. 'Loopt u maar door.' Zegt de vrouw die onze kaartjes controleert. We lopen door naar de ingang van de zaal. De zaal is niet speciaal super groot, wat eigenlijk wel een gezellige sfeer geeft. We zoeken onze plaatsen die vier rijen van het podium vandaan zijn. Mia trekt zenuwachtig aan mijn arm. 'Ze zijn hier!! Ik voel het!' Zegt ze blij. 'Joh, denk je? Als je na gaat dat dit hún show is, lijkt het me erg raar dat 5SOS hier zou zijn.' Zeg ik sarcastisch. Mia negeert mijn opmerking en begint weer een gesprek met het meisje naast haar. Ik rol mijn ogen. De zaal loopt snel vol. Als iedereen binnen is gaan de deuren dicht en de lichten uit. Een oorverdovend gegil komt los uit het publiek. Ik draai me om naar het podium en zie 4 schimmen het podium op lopen. 'OH MY GOD! OH MY GOD, OH MY GOD!!' Gilt Mia terwijl ze op en neer springt van blijdschap. Ik stap iets van haar vandaan, want ik begin me een beetje voor haar te schamen. De lichten springen aan en harde muziek galmt door de zaal. De vier jongens op het podium spelen allemaal een instrument. De eerste die ik echt herken is Calum natuurlijk. Donker bruin haar net zoals zijn ogen en een getinte huid. Hij gaat los op zijn bass gitaar en ik hoor Mia kei hard zijn naam roepen. Weer zet ik een stap opzij. Dan bekijk ik de andere jongens die me totaal niet bekend voor komen. De blonde jongen met de witte elektrische gitaar in het midden, moet vast de lead zanger van de band zijn. Als ik eerlijk ben, vind ik zijn stem prachtig. Ik moet toegeven dat ik het tot nu toe best naar mijn zin heb. Links van hem staat een andere jongen met gebleekt blond haar en een zwarte elektrische gitaar. Hij speelt erg goed en glimlacht vaak naar het publiek. En als laatst vallen mijn ogen op de drummer. Zijn donkerblonde krullen veren mee terwijl hij wild los gaat op de drums. Om de één of andere manier hou ik mijn blik op hem gericht. Ik moet toegeven dat hun muziek lekker klinkt! Pop/Rock! Had ik nooit gedacht. Rock is meer mijn stijl maar dit is echt heel goed. Stiekem ben ik blij dat Mia zo lang heeft gezeurd, want ik had dit eigenlijk niet willen missen. Onopvallend schuif ik weer naar Mia toe. Samen springen we mee op de muziek, lachen en dansen. 'OMG! ASH KIJKT NAAR ONS!' Gilt Mia na 4 nummers in mijn oor. 'Wat?' Verward draai ik mijn hoofd naar het podium. Ik neem aan dat ze die Ashton Irwin dude bedoelde. Mijn ogen schieten langs de jongens, tot ze die van de drummer kruisen. Ik neem aan dat dat dus Ashton is. Zijn hazel groene ogen kijken me recht aan. Hij glimlacht door ons oogcontact waarbij zijn witte tanden en de kuiltjes in zijn wangen goed zichtbaar worden. Ik glimlach terug. Hij is best wel knap, geef ik toe. Ik bijt op mijn onderlip en kijk weg. 'Wat doe je nou?! Ashton Irwin maakt oogcontact met je en jij kijkt weg?!' Roept Mia in mijn oor. Ik kan haar net verstaan door de harde muziek heen.A/N: Bekijk de gif aan de zijkant van het verhaal: Ashton die onmenselijk cute doet :)))
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfiction"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...