Rose's POV
'Rosie!!! Rosie! Sta op!' Ik word wild door elkaar geschud, maar heb geen zin om mijn ogen te openen. 'Ik weet dat je wakker bent! Doe niet zo flauw!' Klinkt Mia's stem weer. Kreunend geef ik me over en open mijn ogen. Gelukkig heeft Mia niet gemerkt dat ik weg ben geweest. Waarschijnlijk heeft mijn moeder het ook niet gemerkt, anders had ik nu al lang huisarrest gehad. Mia zit op de rand van mijn bed en kijkt me vrolijk aan. Verbaasd kijk ik terug terwijl ik overeind kom. Waarom is ze zo vrolijk? Gisteravond was ze nog een wrak vanwege Calum en Michael en nu is ze... opgewekt, vrolijk. 'Wat?' Brom ik slaperig. 'Ik heb zin in een film marathon.' Antwoordt ze glimlachend. Ik trek een wenkbrauw op. Eigenlijk weet ik het antwoordt op mijn vraag al. Ik ken Mia lang genoeg om te weten dat ze, als er iets gebeurd is, ze vaak doet alsof ze oké is zodat niemand zich zorgen om haar maakt. Én we houden altijd een film marathon als één van ons zich niet lekker voelt, dus dat verklaard de film marathon. Kreunend ga ik weer liggen en trek de dekens over mijn hoofd. Ik heb pas twee uur geslapen, laat me alsjeblieft liggen! Mia trekt de dekens van me af en begint me te kietelen. Wild begin ik te spartelen want als ik ergens niet tegen kan, is het wel kietelen. 'Kom op slaapkop! Je hebt nu wel lang genoeg in bed gelegen!' Giechelt ze. Je hebt geen idee... Denk ik. 'Neehee! Laat me liggen, ik wil nog niet uit bed.' Klaag ik met dichtgeknepen ogen en druk mijn kussen dicht tegen me aan. Twee handen met slanke vingers sluiten zich om mijn enkels en beginnen hevig aan mijn been te trekken. Mijn ogen schieten open terwijl ik langzaam het bed uit getrokken word. 'Oké stop, stop! Ik geef me over!' Zeg ik wanneer ik half over de rand van mijn bed hang. Mia laat mijn enkel los. 'Ik ga wat films uitzoeken.' Zegt ze en loopt richting de slaapkamer deur. Net voordat ze mijn kamer uit loopt draait ze zich om. 'Als je over vijf minuten nog niet beneden bent, kom ik je persoonlijk halen.' Zegt ze waarschuwend. Grijnzend rol ik uit bed.
We zijn nu al zeker vijf uur films aan het kijken. Ik ben al drie keer in slaap gevallen, waarna Mia me wild wakker schudde. De woonkamer is stik donker, het enige licht komt van de tv vandaan. Mia en ik liggen met opgetrokken benen op de bank onder onze dekens. Mijn ogen vallen steeds half dicht en ik verlang erg naar mijn bed. Eghh... zo moe... Waarom ben ik zo... Ohja, mijn date met Ashton. Mijn ogen schieten weer open en ik voel hevige kriebels in mijn buik. Ik heb een vriendje! Mijn eerste vriendje. Ik zucht diep in gedachten verzonken. 'Wat is er?' Onderbreekt een stem mijn gedachten. Ik schrik op en kijk Mia onschuldig aan. 'Wat?' Vraag ik. 'Je zuchtte heel diep. Zit je ergens mee?' Vraagt ze. Met tegenzin kijk ik weg. Het is zo stom dat ik het Mia niet kan vertellen vanwege die stomme belofte! Ik wil het haar zó graag vertellen, want ik vertel haar altijd alles. Ondertussen voel ik mijn hoofd warm worden. Shit! Nu lijk ik nog schuldiger! Mia reikt naar de afstandsbediening en zet de film op pauze, voordat ze zich weer naar mij toe went. 'Oké, vertel.' Zegt ze zuchtend. Shit, mijn hoofd is vast super rood! Uit het niets begin ik te giechelen. Waarom giechel ik? Nu lijk ik nog verdachter! 'Vertel nou!' Dringt Mia aan. Ze knijpt haar ogen tot spleetjes en kijkt me nieuwsgierig aan. Ik schud mijn hoofd. Mia rolt met haar ogen. 'Is het Ashton?' Raad ze. Ik kijk haar vragend aan. 'Ashton is de enige die je zo kan laten giechelen, dus het zal vast wel iets met hem te maken hebben. Vertel op!' Dringt Mia weer aan. Ik druk mijn lippen stevig op elkaar. Mia rolt weer met haar ogen en zucht diep. 'Ik word niet boos, vertel nou.' Giechelend laat ik mijn ingehouden adem ontsnappen. 'Oké, oké, ik zal het vertellen, maar je moet echt niet boos worden.' Zeg ik uiteindelijk. Mia gaat rechtop zitten. 'Ja is goed, vertel nou!' Antwoordt ze snel. Ik zucht en ga in een kleermakerszit zitten. 'Oké, ik ben gisteravond weg gegaan toen jij nog sliep.' Begin ik. Mia onderbreekt me meteen. 'Wat! Waarheen?! Waarom?!'
'Stil nou, laat me uitpraten.' Zeg ik geïrriteerd. Mia drukt haar lippen op elkaar en kijkt me verwachtingsvol aan. 'Ashton had me gesmst toen jij net in slaap was gevallen en vroeg of ik wilde afspreken... als een date.' Vervolg ik blozend. Mia's ogen staan wijd open. 'Dus ik ben stilletjes het huis uit geglipt en naar de Starbucks in het winkelcentrum gefietst, waar we hadden afgesproken. Het was geen cliché, romantische date, maar het was echt speciaal... vind ik. We hebben koffie gehaald en zijn toen naar het park gegaan.' Ik pauzeer even en bekijk Mia's gezicht. Eerst leek ze teleurgesteld omdat ik mijn belofte had verbroken, maar nu kijkt ze me extreem nieuwsgierig aan. 'Op een gegeven moment kwamen we een bankje tegen en dronken daar onze koffie op. Ik had het erg koud dus Ashton sloeg zijn arm om me heen.' Mia onderbreekt me door een gesmoord geluidje te maken. Giechelend ga ik verder. 'Toen hebben we even gepraat over kerst en de band. Daarna vroeg hij of ik het nog steeds koud had en ik zei "ja" dus toen zoende hij me.' De laatste zinnen had ik in één adem gezegd waardoor ik nu buiten adem ben. Grijnzend kijk ik Mia aan. 'Oh. My. God.' Brengt ze langzaam uit. Ze begint te grijnzen. 'Hoe was het? Is Ashton een goede zoener?' Vraagt ze snel. Giechelend druk ik mijn handen tegen mijn gloeiende wangen. 'De kus duurde niet zo lang, maar ja... Ashton is een goede zoener.' Bevestig ik. 'En toen?! Wat gebeurde er na die kus?' Vraagt Mia weer nieuwsgierig. Ik trek de dekens iets verder over me heen. 'Toen vroeg hij of ik al warm was.' Antwoord ik. 'Oh wat een flirt!' Roept Mia uit. Ik sus Mia weer stil en ga verder met mijn verhaal. 'Daarna heeft hij me naar huis gebracht op mijn fiets. Ik achterop. Bij de deur heeft hij me een soort van verkering gevraagd... of ik vroeg hem... Ik weet niet, het was een beetje vaag, maar het komt er dus op neer dat ik een vriendje heb.' Sluit ik trots af. Mia is helemaal door het dolle heen. 'Hé hé! Eindelijk!' Zucht ze opgelucht. 'Ik dacht dat ik het nooit zou mee maken.' Plaagt ze. Ik geef haar een speelse por in haar zij. Als we uitgelachen zijn begint Mia weer vragen te stellen. 'Ik neem aan dat Ashton met z'n auto was gekomen, toch?' Ik knik. 'Is hij nadat hij jou thuis had gebracht helemaal terug gelopen naar het winkelcentrum?' Vraagt ze ongelovig. Ik knik beschaamd. 'Ik wilde niet dat hij dat deed, maar hij stond erop om mij thuis te brengen.' Leg ik snel uit. Mia knikt en er volgt een stilte. 'Dus je bent niet boos?' Vraag ik na een tijdje. Mia kijkt bedenkelijk. 'Neh, ik bedoel je hebt eindelijk een vriendje! Als dat niet was gebeurd, dan was ik wel boos op je.' Lacht ze. Mia draait zich weer terug naar de tv en zet de film weer op afspelen. Ik richt mijn blik weer op de tv en besef dat we "How to lose a guy in 10 days" aan het kijken zijn. Leuke film... Behalve dat Matthew McConaughey erin speelt. Ik weet niet wat het is, maar ik heb echt een hekel aan hem... Sorry Matthew. Mia vindt hem echt geweldig. Ik herinner me nog dat toen we in de brugklas zaten en ze een dikke crush op hem had... Later kwam Calum, die Matthew helemaal uit haar zicht had geblazen. Sinds dien is het altijd Calum geweest... tot nu misschien. Ik wil graag met Mia over Michael en Calum praten, maar ik heb geen idee hoe ik het haar moet vragen... en of zij er wel over wil praten. Zachtjes tik ik Mia aan. 'Mi?' Vraag ik langzaam 'Ja.'
'Hoe zit het nou met Calum en Michael?' Mia zet de film gelijk weer op pauze en draait zich weer naar me toe. Ze zucht diep en slaat haar ogen neer. 'Ikehh... Ik weet het niet... Misschien ook wel, maar alles is zo ingewikkeld.' Antwoordt ze na een tijdje. Ik kijk haar vragend aan. 'Is het omdat je altijd al een crush op Calum had en opeens krijg je sterke gevoelens voor Michael, die misschien wel sterker zijn dan je gevoelens voor Calum?' Gok ik. Mia zakt onderuit op de bank en zucht opnieuw. 'Misschien.' Fluistert ze na een tijdje. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar wordt onderbroken door mijn IPhone die begint te trillen. Verbaasd pak ik hem van de tafel en bekijk het nieuwe bericht.
Ashton:
IK MOET JE DRINGEND SPREKEN!
HET IS BELANGRIJK!
Verbaasd kijk ik naar het sms'je. Mijn hart begint ineens sneller te kloppen. Er is iets verschrikkelijk mis, dat voel ik. Een onrustig gevoel in mijn buik maakt me erg zenuwachtig. Oké, rustig Rose. Misschien is het wel helemaal niet zo erg als je denkt. Mia kijkt nieuwsgierig over mijn schouder mee naar het sms'je. 'Wat bedoelt hij?' Vraagt ze verward. Ik haal mijn schouders op en begin haastig een antwoord te typen.
Rose:
Wat is er aan de hand?!
Gelijk krijg ik antwoord.
Ashton:
Ik kan het je nu niet zeggen.
Kom naar de Starbucks over een half uur oké?
Mijn hart bonkt in mijn keel. Langzaam begin ik onrustig te worden door de zenuwen. Waarom ben ik opeens zozenuwachtig? Het hoeft helemaal niet zo erg te zijn als je denkt. Stel ik mezelf weer gerust.
Rose:
Oké is goed.
xx
Wanneer ik het sms'je verstuurd heb kijk ik Mia nerveus aan. Zou Ashton zich toch bedacht hebben over ons? Wil hij eigenlijk helemaal geen relatie? Ik slik moeizaam en probeer een andere mogelijkheid te kunnen bedenken. Alsjeblieft, laat het niet een vergissing voor hem zijn. Het voelde zo goed om bij hem te zijn en ik was ervan overtuigt dat hij hetzelfde voelde. Fronsend knijp ik mijn ogen dicht en probeer rustig te worden. 'Hee, rustig nou. Het zou ook goed nieuws kunnen zijn.' Zegt Mia. Mijn ogen schieten open. Dat is waar. Het hoeft niet per se slecht nieuws te zijn.... Laten we hopen op goed nieuws dan.
A/N:
Nieusgierig?
Gaat Ashton het haar vertellen of uitmaken? ;)
Please vote, share en comment :)
xxx
StoryTimeWith
Sasha
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfiction"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...