9. Coldplay

940 57 5
                                    

Rose's POV

Een week later.

'Oké... is goed, maakt niet uit. Hou van je.' Zeg ik teleurgesteld en hang op. 'En?' Vraagt Mia nieuwsgierig. 'M'n moeder heeft het zoals gewoonlijk weer eens te druk om met mij naar dat Coldplay concert te gaan.' Zeg ik en kijk naar mijn voeten. Mia maakt een meelevend geluidje en spreidt haar armen voor een knuffel. Langzaam loop ik in haar armen die troostend om me heen slaan. 'Zal ik anders met je mee gaan?' Fluistert ze. 'Maar je houdt toch helemaal niet van Coldplay?' Vraag ik met vochtige ogen. 'Ik heb hun muziek nog nooit gehoord en voor jou ga ik graag mee. En jij bent ook met mij naar de 5SOS show geweest dus ik ben je wat verschuldigd.' Lacht ze. Ze laat me los en stapt naar achter om me aan te kunnen kijken. 'Hey, niet verdrietige zijn... Het is het niet waard.' Zegt ze troostend. Ik knipper het vocht uit mijn ogen en adem diep in. 'Ja weet ik, maar het is gewoon....' Ik stop even om weer adem te kunnen halen en mijn tranen te onderdrukken. 'Sinds papa's dood is ze alleen maar aan het werk. Ze is vaak gestrest en onze moeder dochter uitjes worden allemaal één voor één afgezegd.' Ik bijt hard op mijn onderlip om een huilbui in te houden. Mia kijkt me meelevend aan. Ze haat het dat ze niets voor me kan doen als het hierom gaat. 'Ik ga met je mee.' Zegt ze na een lange stilte.

De dag van het Coldplay concert.

We staan in de rij voor het Allianz Stadium. Ik ben nog nooit in een stadion geweest en zeker niet in deze. Glimlachend kijk ik naar mijn rode Coldplay shirt. 'Bedankt dat je mee gaat Mia, da's echt lief.' Zeg ik en glimlach zwak. 'Geen probleem! Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar Coldplay geworden. Ik heb zelfs een paar nummers op YouTube opgezocht zodat ik mee kan zingen tijdens de show.' Antwoordt ze enthousiast. 'Oh goed! welke nummers ken je?' 'Ehhmm... Paradise, Viva La Vida en Every Teardrop is a Waterfall.' Verrast kijk ik haar aan. 'Top!' Zeg ik en ik geef haar een knuffel.

Net voor de show begint.

We hebben echt super plaatsen, we staan in een staanvak dicht bij de catwalk die vanaf het podium verder het stadion in loopt. Ik kijk even naar mijn rode Coldplay shirt. Het is een geweldig shirt alleen staat het niet heel mooi bij mijn koperen haarkleur. 'We hebben echt super plaatsen!!' Schreeuw ik blij door de muziek van de openings act heen tegen Mia. Ze knikt voordat ze iets in mijn oor terug schreeuwt. 'Ik heb eigenlijk best wel dorst!' Nu ze het zegt, ik heb ook wel dorst. 'Wacht hier ik haal wel even wat.' Schreeuw ik terug en loop door de mensen door naar de zijkant van het stadion. Ik krijg het erg benauwd door alle mensen die op dicht om me heen staan. Als ik eenmaal uit de massa ben, ga ik in de rij staan om drinken te kopen. De jongen voor me komt me vaag bekent voor. Blond haar. Lang, de manier waarop hij staat. Ach ja, ik beeld het me vast in. Ik bedoel het is hier zo warm. Snel koop ik een flesje water en een flesje cola en duik weer de menigte in. Mensen duwen me onbewust aan de kant terwijl ze springen op het ritme van de muziek. Ik krijg hoofdpijn van de hitte en probeer door de mensen heen te schuiven naar mijn plaats. Opeens krijg ik een harde duw in mijn rug. Geïrriteerd kijk ik achterom terwijl ik door loop. Helaas kan ik niet zien wie me die duw gegeven heeft. Onbewust bots ik tegen iemand op. Geschrokken draai ik me om. Shit! Ik heb geknoeid op het rode Coldplay shirt van de jongen. 'Oh shit shit. Sorry!' Verontschuldig ik me beschaamd. Ik kijk op naar de jongen. Zijn hazel groene ogen kijken me recht aan en de kuiltjes in zijn wangen worden zichtbaar terwijl hij me glimlachend aankijkt.

A/N:

Een snel hoofdstuk tussendoor. Ik vond gewoon dat ik iets moest doen met Coldplay omdat ik in hoofdstuk 1 heb geschreven dat Rose een Coldplay shirt heeft. Hopelijk vinden jullie dit hoofdstuk leuk! Please vote, comment en share!

xx

sasha

Just Hit The Drums! || Ashton IrwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu