A/N:
BELANGRIJKE A/N AAN HET EIND VAN HET HOOFDSTUK!
---------------------
Rose's POV
We lopen over de drukke straten op zoek naar een leuke club of bar. Ashton en ik lopen achter de groep aan en zijn druk in gesprek. We lachen veel, praten over van alles en nog wat en hebben soms onze bloos momenten. 'Laten we hierin gaan!' Stelt Mia voor terwijl ze naar een club aan onze rechterkant wijst. We blijven even staan en bekijken de club waar Mia naar wijst. ''Dance your butt off'' Staat er boven de ingang geschreven. Het ziet er druk en gezellig uit. Er hangen neon lichten tegen de muur van het gebouw en door één van de ramen kun je de drukke dansvloer zien. De harde muziek is buiten zelfs te horen. 'Ja, ziet er cool uit.' Antwoordt Calum. Wanneer iedereen het met elkaar eens is, lopen we door de dubbele duren naar binnen. De harde muziek doet een beetje pijn aan mijn oren, maar dat maakt me even niet uit. Het is best donker, maar de flash lights en de gekleurde neon lichten maken het gezellig. In de rechterhoek van de zaal is een lounge hoek met mooie sofa's en lage tafels. Aan de andere kant van de zaal is een bar met daarom heen sta-tafels. Voor de rest is de zaal een complete dansvloer. 'Als we elkaar kwijt zijn bellen we en verzamelen we bij de bar oké.' Roept Luke boven de muziek uit. We knikken instemmend. Daarna trekt Michael Mia de dansvloer op en lopen Calum en Luke naar de bar. 'Dansen?' Hoor ik Ashton boven de muziek uit naar me roepen. Ik knik. Hij pakt mijn pols en trekt me tussen alle dansende mensen door verder de dansvloer op. Al snel bewegen we op de beat van de muziek. Het is erg warm hierbinnen. Onder andere doordat we met veel mensen in één ruimte aan het dansen zijn. En omdat ik best dicht tegen Ashton aan sta door de drukte. Zo te zien heeft hij het ook warm. Er hangen kleine zweetdruppeltjes in zijn donkerblonde krullen. Doordat er niet veel licht is, kan ik niet goed zien of zijn wangen nou rood zijn of niet. Hij glimlacht lief terwijl we, net als iedereen op de dansvloer, mee springen op de beat van de muziek.
Ashton's POV
Rose en ik lopen naar de bar toe om wat te drinken te halen. Mijn keel is erg droog geworden en schreeuwt om vocht. We hebben best lang staan dansen waardoor mijn voeten pijn begonnen te doen. Ik schuif een kruk aan de bar naar achter zodat Rose erop kan zitten. Daarna ga ik op de kruk naast haar zitten en wacht op de barman. 'Wat wil je drinken?' Vraag ik Rose. 'Water.' Antwoordt ze glimlachend. Door het fellere licht van de kleine spotjes boven de bar kan ik Haar beter zien. Haar wangen zijn rood geworden en haar voorhoofd is bezweet. Het is inderdaad heet en ik weet zeker dat ik er zelf ook erg bezweet uit zie. Ik draai me naar de barman toe. 'Één glas water en een Cola.' Zeg ik. De barman knikt en loopt weg. 'Warm?' Vraag ik aan Rose. Ze glimlacht en knikt. Even bijt ze op haar roze onderlip. Ik voel nu pas het verlangen om haar te zoenen. Zou zij dat ook willen? Het is alleen jammer dat ze op haar onderlip bijt. Het is zonde, maar het staat eigenlijk best wel schattig. Waarom zou ze dat doen? 'Alsjeblieft.' Onderbreekt de barman mijn gestaar. Hij zet de twee glazen op de bar terwijl ik betaal. Ik schuif het glas water naar Rose toe. Snel neemt ze een slok en ik volg haar voorbeeld. 'Vind Mia Michael leuk?' Vraag ik opeens uit het niets. Rose zet het glas weer op de bar en kijkt me verward aan. 'Hoezo vraag je dat?' Eigenlijk heb ik zelf ook geen idee waarom ik het vroeg. Misschien wilde ik Michael gewoon helpen. Ik moet me hier ook eigenlijk niet mee bemoeien. Straks denkt of Michael, of Calum dat ik ''een kant'' kies. Dat zou ik nooit doen. Ik zou nooit tussen mijn beste vrienden kiezen. 'Ehh... Gewoon zomaar. Nouja, ik zag dat ze veel oogcontact hadden tijdens de show vanavond en ze stonden samen te dansen aan het begin van de avond, dus ik dacht dat er misschien iets speelde tussen hen.' Antwoord ik zo nonchalant mogelijk. 'Oh... Nou niet dat ik weet in ieder geval.' Ze draait haar hoofd en kijkt naar de dansende mensen alsof ze iemand zoekt. 'Wie zoek je?'
'Mia. Ik wil nu wel weten wat er nou allemaal aan de hand is.' Antwoordt ze. Ik draai me ook om op zoek naar Mia, Calum of Michael. Het is lastig om iemand goed te herkennen in dit licht. 'Gevonden.' Zegt Rose en wijst naar de loungehoek. Ik draai me om naar de lounge hoek en zoek snel alle sofa's af tot ik ze ook zie.
Rose POV
Mia zit naast Calum op een sofa. Ze lachen en praten. 'Denk je dat ze samen komen?' Vraagt Ashton zonder zijn blik af te werpen. 'Weet niet... Misschien... Ik weet het niet, misschien voelt ze wel iets voor Michael, misschien ook niet.' Antwoord ik vaag. Ik kijk weer naar Mia en Calum. Ze zitten best dicht bij elkaar. Mia kijkt nerveus. Af en toe schieten haar ogen naar de dansvloer alsof ze iemand zoekt. Mijn ogen worden groot als ik zie dat Calum naar Mia toe begint te leunen. Mia doet hetzelfde. Ik denk dat ze het echt gaat doen, omdat ik gezegt had dat ze het gewoon moest doen! Shit! Misschien was datgene dat haar tegen hield wel haar gevoelens voor Michael... Ik kan er ook verschrikkelijk naast zitten hoor. Ik bedoel, ik heb Mia nog niet echt iets over hem horen zeggen dat een hint zou kunnen geven. Mia legt haar hand in Calum's nek en zoent hem vol op de mond. 'Nah... Ik denk dat Calum Mia veroverd heeft.' Lacht Ashton terwijl hij zich weer naar mij toe draait. Ik kijk nog steeds naar Calum en Mia die een zeer gepassioneerde kus delen. Ik knipper even met mijn ogen en wend mijn blik af. Laat ik hun maar wat privacy geven, ik ben blij voor ze. 'Denk je dat Michael het gezien heeft?' Vraagt Ashton. Ik haal mijn schouders op en kijk naar de menigte dansende tieners op zoek naar Michael. Waarom zou Ashton dat vragen? Wat heeft Michael nou in een keer met Mia te maken en waarom bemoei ik me daarmee? 'Hoezo? Heeft hij gevoelens voor haar dan?' Vraag ik. Ashton zucht en geeft zich over. 'Ja, ik heb gezworen om niets te zeggen dus dit heb je niet van mij oké?' Zucht hij weer. Ik knik en we draaien ons weer om en zoeken de menigte af naar Michael. 'Fuck! Ja, hij heeft ze gezien.' Zegt Ashton na een tijdje en slaat onbewust met zijn vuist op de bar. 'Hoe weet je dat? Waar is ie?' Vraag ik snel. Ashton wijst in de richting van de ingang. Michael loopt tussen de dansende mensen door richting de ingang... of moet ik zeggen, de uitgang. 'Shit! Kom!' Zeg ik terwijl ik Ashton's hand pak en hem van de kruk af trek. Zo snel mogelijk banen we ons een weg door de mensen massa. Eenmaal bij de deur aangekomen trek ik hem open en ren naar buiten. De koude avond lucht geeft me een rilling over mijn rug. Dit keer pakt Ashton mijn hand en trekt me mee de stoep op. 'Daar.' Wijst hij. Ik volg zijn vinger en zie Michael aan de overkant van de straat lopen. 'Michael!' Schreeuw ik. Hij stopt even en draait zich om. Zijn blik staat verdrietig en boos. Hij fronst en draait zich weer om om door te lopen. Ashton en ik komen tegelijk in beweging. We rennen de straat over en halen Michael uiteindelijk in. 'Michael. Stop met lopen. Praat met ons.' Zegt Ashton terwijl hij Michael tegen probeert te houden.
A/N:
Hey hey!!
Wat ik dus wilde zeggen is, ik ga morgen naar Londen voor 4 dagen dus ik kan dan niet updaten. Ik heb wat ideeën voor de volgende hoofdstukken en ook ideeën voor een vervolg op Falling In Love Again. Gister kreeg ik ook een idee voor een Calum fanfic, een Michael fanfic en een ander verhaal dat geen fanfic wordt.
•Op dit stuk van het schrijven van de Author's Note kreeg ik dus een bloedneus :-( *
Kortom: ik heb veel ideeën :D Maar jullie suggesties zijn altijd welkom dus als je een idee hebt laat me het weten in de comments. Ook als je geen idee hebt laat een comment achter want ik wil graag weten wat jullie ervan vonden. Hopelijk vonden jullie dit hoofdstuk leuk en misschien kan ik vandaag nog een hoofdstuk schrijven, maar dat weet ik niet zeker want ik heb het best druk vandaag. Bedankt voor alle reads, votes en lieve comment! Jullie hebben echt geen idee hoeveel het voor mij betekent! :-D
xxxx
StoryTimeWith
Sasha
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfic"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...