14. Uitleg graag!

962 61 4
                                    

Ashton's POV

Ik stap als laatste in de auto en zwaai naar de wegrijdende bus. Luke, Michael en ik hadden samen met Mia en Rose op de bus gewacht. Calum heeft al die tijd in de auto gezeten en heeft niets van zich laten horen. Ik plof op neer op de bestuurdersstoel, want ik ben de enigste van ons die mag rijden en zijn rijbewijs heeft. Naast me zit Michael. Luke zit naast Calum, recht achter mij. Calum is het closed met Luke dus vandaar dat we hebben besloten dat Luke naast hem gaat zitten. Ik kan me niet meer inhouden. 'Waarom deed je dat, dude?!' Vraag ik Calum boos. Hij mompelt iets onverstaanbaars en legt zijn hoofd tegen het raam aan. Toen we op de bus aan het wachten waren had Rose me fluisterend verteld wat er nou precies gebeurd was. 'En dan heb je een kans om je fucking excuses aan te bieden en dan blijf je asociaal in de auto zitten!' Vervolg ik terwijl ik de auto start. Weer krijg ik geen duidelijk antwoord. Geïrriteerd draai ik me om en probeer oogcontact te maken, maar Calum blijft stug uit het raam staren. Ik werp Luke een dringende blik en knik naar Calum. Luke begrijpt mijn boodschap en schuift dichter naar Calum toe. 'Hey Cal... vertel, wat is er nou gebeurd?' Vraagt hij zacht. Zuchtend draait Calum zijn hoofd en kijkt Luke aan. 'Weet nie...' Fluistert hij. 'Kom op, je weet het wel.' Moedigt Luke hem aan. Er valt een ongemakkelijke stilte. Snel kijk ik even over mijn schouder naar Calum. Hij lijkt het moeilijk te hebben met zijn antwoord. Hij fronst en kijkt bedenkelijk. Ik richt mijn aandacht weer op de weg, maar luister aandachtig mee. 'Het was erg onredelijk van je om Mia onvolwassen te noemen. En dan heb ik het nog niet eens over het gedeelte waarin je zei dat ze niet goed genoeg voor je is.' Zegt Michael boos. Hij zit omgedraait op de bijrijdersstoel en probeert Calum boos aan te kijken. 'Ze was niet eens met jou aan het praten! Ze was gewoon een gesprek aan het voeren met Luke en opeens uit het niets val je tegen haar uit!' Vervolgt hij. 'Je bent echt een zak, weet je dat?' Even is het weer stil. 'Ja, weet ik.' Mompelt Calum. 'Waarom zei je da...' Begin ik, maar Calum onderbreekt me. 'Omdat ik het niet uit kon staan dat ze met Luke aan het praten was oké!' Schreeuwt hij. 'Ik ben gewoon een jaloerse zak!' Weer valt er een stilte en ik probeer mijn gedachten op een rijtje te krijgen. 'Als je jaloers bent dan zeg je dat toch juist niet?' Vraagt Michael niet begrijpend. Ik had precies dezelfde vraag in mijn hoofd. Calum zucht voordat hij antwoordt geeft. 'Ik was gewoon boos omdat ze niet met mij aan het praten was en wel met Luke. Dus ik dacht dat als ze mij niet wil dan wil ik haar ook niet... en ja ik weet dat dat super stom klinkt.' Zegt hij beschaamt. 'Maar dat we aan het praten waren wil toch niet zeggen dat er iets tussen ons is ofzo?' Vraagt Luke niet begrijpend. Eerlijk gezegt snap ik er ook geen drol van. Het gesprek heeft zo'n rare wending gekregen. Ik had dit echt niet verwacht. 'Ja, maar.... jij bent altijd goed met meiden enzo dus ik dacht... nouja dat je ehh... dat ze jou snel leuker zou vinden dan mij.' Ik moet toegeven dat ik een lach aan het onderdrukken ben. Dit slaat echt alles. 'Ik? Goed met meiden?' Proest Luke. Even is het stil, daarna barsten we tegelijk in lachen uit. 'Calum, je bent zo stom af en toe!' Lacht Luke. Gelukkig lacht Calum mee. 'Maar je hebt haar wel gekwetst.' Zegt Michael als we uitgelachen zijn. Hij gaat weer recht in de bijrijdersstoel zitten. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat hij zijn handen, die op zijn schoot liggen, balt to vuisten. Snel kijkt Calum weer serieus. 'Hoe kan ik het goedmaken?' Vraagt hij zacht. 'Vertel haar gewoon waarom je dat zei en bied je excuses aan. Vergeet er niet aan toe te voegen hoe stom het was.' Lacht Luke terwijl hij Calum zijn IPhone geeft. Calum kijkt Luke vragend aan. 'Rose's nummer staat in mijn telefoon. Bel haar en vraag naar Mia.' Antwoordt Luke.

----------------------------------------------------------------------------A/N: 

Bedankt voor het lezen!! Sorry voor de late update maar dat komt door school. Ik weet het is zaterdag maar ik heb training, werk en huiswerk vandaag gedaan. Maandag heb ik een proefwerk dus daarvoor heb ik vandaag geleerd.

Ik wist (aan het begin) niet zo goed waar dit hoofdstuk over zou gaan, maar uiteindelijk kwam dit eruit. De titel... jaaaahhhh... Ik was klaar met het schrijven van het hoofdstuk alleen kon ik geen goede naam voor de titel bedenken. Dus uiteindelijk kwam dit eruit :-) Ik weet, het is niet een geweldig hoofdstuk ofzo, maar ja. Oh en sorry dat het een kort hoofdstukje is, maar zoals ik al zei had ik een soort van writers black-out... als dat bestaat dan. Maar het wordt beter. Ik ben nu alle punten die ik in dit verhaal wil verwerken aan het opschrijven op papier zodat ik wat meer overzicht krijg.

Hopelijk vonden jullie het als nog leuk. Please vote, comment en share.

xxx

StoryTimeWith

Sasha

Just Hit The Drums! || Ashton IrwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu