Ashton's POV
'Wat?!' Snauwt hij terwijl hij abrupt blijft staan. 'Wil je horen hoe kut het is om het meisje waar je gevoelens voor hebt te zien zoenen met één van je beste vrienden?!' Er valt een ongemakkelijke stilte. Ik probeer me voor te stellen waar Michael nu doorheen gaat. Ik zou het ook niet trekken als Calum met Rose zou zoenen. 'Het spijt me.' Zeg ik zacht. Michael's ogen schieten even naar Rose en dan weer terug naar mij. 'Heb je het haar verteld?' Vraagt hij nors en knikt naar Rose. Ik zucht en kijk verslagen naar de grond. 'Ik wilde alleen uitzoeken of Mia gevoelens voor je had.' Mompel ik tegen de grond. Weer valt er een stilte. Michael fronst even en lijkt diep na te denken. 'Laat ook maar. Ik heb het net zelf ook over straat geroepen dus we staan gelijk.' Bromt Michael. 'En zoals je vanavond al gezegd had, als Mia voor Calum kiest moet ik er mee dealen. Zo te zien heeft ze gekozen en ik kan er toch niet mee dealen dus neem ik afstand.' Concludeert hij. 'Ik weet nou niet zo zeker of ze daadwerkelijk voor Calum gekozen heeft...' Zegt Rose twijfelachtig. Verbaasd kijken Michael en ik haar aan. 'Hoezo denk je dat?' Vraagt Michael verward. Rose fronst. 'Je weet toch nog wel die date...' Ze stopt even en Michael en ik knikken. 'Aan het eind van de date bij mijn huis hadden ze...' Michael onderbreekt haar met een kreun. 'Wacht nou effe! Zij stopte voordat ze zoenden. Ze zei dat iets haar tegenhield en dat ze niet precies wist wat. Nog voor ik daar verder op door kon vragen veranderde ze van onderwerp. En vanmiddag toen ze met me wilde praten, vroeg ik haar naar haar en Calum. Alweer had ze zijn zoenpogingen ontweken en ik gaf haar het domme advies om hem gewoon te zoenen.' Vervolgt Rose snel. Er valt een stilte waarin we alle drie onze gedachten op een rijtje proberen te zetten. 'Dus je denkt dat ze gevoelens voor me heeft?' Vraagt Michael aarzelend na een tijdje. 'Ja, ik denk het wel. Anders had ze me meer verteld over datgene dat haar tegenhield. En dan nog iets, sinds het Coldplay concert praat ze niet meer zo veel over Calum als eerst... niet op dezelfde manier, dat sowieso.' Antwoordt Rose. 'Maar ik weet niets zeker, maar ik ben bereidt dingen voor je uit te zoeken.' Voegt ze er hoopvol aan toe. Michael geeft haar een dankbaar knikje. Ik heb echt het gevoel alsof ik hier voor spek en bonen bij sta. 'Meiden zijn zo verwarrend...' Zeg ik droog. 'Sommige.' Voeg ik er snel aan toe, want Rose is niet bepaald verwarrend.
Een paar minuten later lopen Rose en ik terug naar de "Dance Your Butt Off" club. Michael gaat terug naar het hotel omdat hij geen zin in Mia en Calum heeft. 'Het is erg lief van je dat je dat voor Michael wil doen.' Doorbreek ik de stilte. Ze denkt even na over haar antwoord voordat ze iets zegt. 'Neh, ben zelf ook wel nieuwsgierig om eerlijk te zijn.' Ik glimlach en open de deur van de club. Wanneer we weer naar binnen stappen krijg ik gelijk het warme benauwde gevoel weer terug. Rose pakt mijn pols en trekt me de menigte door de dansvloer op. 'Heb je Mia en Calum al gezien?' Vraag ik haar als ze mijn pols weer los laat. Ze schud haar hoofd. Snel zoeken haar ogen de mensen massa af. 'Misschien zitten ze nog in de Lounge hoek.' Zegt ze na een tijdje. Ik kijk naar de Lounge hoek, maar door de mensen massa is het lastig om iets goed te kunnen zien. 'Kan ik Rose even van je lenen?' Snel draai ik mijn hoofd weer om en zie dat Mia naar ons toe gekomen is. Ik knik en Mia trekt Rose mee naar de dames WC's. Grijnzend kijk ik hun na. Wanneer ik me omdraai bots ik tegen iemand op. Geschrokken kijk ik recht in de lichtbruine ogen van... Jenna.
Rose's POV
'Ik heb Calum gezoend!' Roept Mia uit wanneer we het dames toilet in lopen. 'Weet ik... ik zag jullie.' Grijns ik. Mia's wangen worden rood. Het is even stil. 'Weet je trouwens waar Michael is? Ik heb hem na het dansen niet meer gezien.' Vraagt Mia nonchalant. 'Hij ehh... voelde zich niet zo goed dus is ie terug naar het hotel gegaan.' Eigenlijk is dat een soort van waar. Michael werd niet goed van Calum en Mia dus dit tel ik niet mee als een leugentje. 'Hoezo dan?' Vraag ik. Mia's wangen worden nog roder. 'Nou... ehh ikkehh...' Begint ze terwijl ze mijn blik ontwijkt. Ik heb geen zin om hier langer omheen te draaien dus kom ik snel tot mijn punt. 'Heb je gevoelens voor Michael?' Haar ogen schieten open en ze kijkt me recht aan. 'Je kan het me gewoon zeggen hoor. Het is niet een raar iets om gevoelens voor iemand te hebben, hoor.' Moedig ik aan. Ze zucht. 'Oké, ja, maar...' Voordat ze haar zin af heeft gemaakt vliegt de deur van het dames toilet open. Ashton stormt naar binnen en kijkt wild om zich heen. Wanneer onze ogen elkaar gevonden hebben rent hij op ons af. 'Kom! We gaan! Nu.' Zegt hij buiten adem. Ik kijk hem niet begrijpend aan. Hij pakt mijn pols en trekt me de wc's uit. Wat is er aan de hand?
A/N:
Oké dit is ff een snelle update. Sta in de Apple Store in Covent Garden dus vandaar dat er misschien spellingsfouten in zitten. Ik wilde gewoon updaten, maar als ik thuis kom dan haal ik alle fouten eruit. Morgen ga ik weer terug naar Nederland. Bedankt voor het lezen!! Ik Schrijf vanavond nog wel even een betere A/N
xxx
StoryTimeWith
Sasha
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfiction"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...