50. Lights will guide you home

758 53 19
                                    

Rose's POV

'Ash, wordt wakker.' Ik zit op de rand van het bed en glimlach naar de donkerblonde, slapende jongen. Hij ligt op zijn buik met zijn gezicht van me weg gedraait. De witte dekens liggen half over zijn naakte lichaam heen waardoor zijn rug ontbloot is. Een kleine giechel ontsnapt uit mijn mond terwijl ik zachtjes over zijn rug wrijft. 'Opstaan Ashton.' Fluister ik in zijn oor. Ashton bromt iets onverstaanbaars voordat hij zich op zijn rug draait. Slaperig kijkt hij me aan en strekt glimlachend zijn armen uit om me naar hem toe te trekken. 'Blijf nog even in bed.' Bromt hij klagerig tegen mijn nek wanneer hij me weer terug in bed heeft getrokken. De verleiding om me over te geven en de rest van de dag met Ashton in bed te blijven liggen is groot, maar vandaag ik een belangrijke dag. 'Je moet echt uit bed.' Glimlach ik. Ik voel Ashton's lippen zachtjes een spoor kusjes in mijn nek geven. 'Nog heel even.' Mompelt hij tegen mijn nek. Ik rol met mijn ogen en probeer uit zijn armen te ontsnappen. 'Ik kan m'n moeders bruiloft toch niet missen?'
Het is bijna acht maanden geleden dat ik mijn moeder betrapte met rechercheur Waylon... of zoals ik nu kan zeggen, John, mijn aanstaande stiefvader. In de tussen tijd heb ik mijn school afgemaakt en ben begonnen aan mijn vervolgopleiding voor evenement organisatie. Ashton en ik hebben een appartement en hij en de jongens zijn vorige week terug gekomen uit Amerika van de tour en werken hard aan hun album. Mia moet helaas haar examenjaar nog een keer over doen. Het is balen, maar in ieder geval zit het tussen haar en Michael helemaal goed. Ze hebben gepland om na haar examen samen een appartementje te gaan zoeken, netzoals Ashton en ik hebben gedaan. Het appartement is niet groot, maar het is genoeg voor ons twee. Het voelt fijn dat ik mijn moeder dan niet alleen achterlaat. Haar relatie met John is ongelooflijk snel gegaan, maar ik ben blij voor ze dat ze gelukkig zijn met elkaar.
'Het kan nog wel even.' Zeurt Ashton giechelend. 'Nee, ik moet me nog helemaal klaarmaken en we moeten nog ontbijten.' Zeg ik terwijl ik naar mijn klerenkast loop. 'Nou en? We hebben nog drie uur.' Ik haal het lichtblauwe jurkje, die mijn moeder voor de bruiloft voor me heeft uitgekozen, van de hanger en draai me weer om naar Ashton. 'Mia komt weet je nog? Als het aan haar ligt hebben we zes uur nodig om ons voor te bereiden.' Ashton draait zich weer op zijn buik en gromt in het kussen. Ongeduldig rol ik opnieuw met mijn ogen. Wat moet ik doen om deze jongen uit bed te krijgen? Ik zucht. 'Oké, ik weet het goed gemaakt. Ik ga nu douchen en als je uit bed komt mag je me vergezellen.' Ashton draait zich om en gaat rechtop zitten. Zijn hazel groene ogen bekijken me van top tot teen terwijl er een grijns op zijn gezicht verschijnt. Ik leg het jurkje op mijn bureaustoel en leg mijn hand op de deurknop van de aansluitende badkamer. 'Ik vind het ook prima om alleen te douchen hoor.' Zeg ik verleidelijk terwijl ik de badkamerdeur open en naar binnen stap. Binnen een paar seconden staat Ashton al achter me en slaat zijn armen om me heen. 'Het zou heel onbeleeft van me zijn om zo'n mooie meid alleen te laten douchen.' Fluistert hij in mijn oor terwijl hij me een stukje van de grond tilt en me richting de douche draagt. 'Ash, ik heb nog kleren aan!' Klaag ik wanneer hij de douche aan zet en ik meteen nat wordt. 'Ik niet, maar ik wil je best helpen hoor.' Antwoordt hij met een brede grijs.

Drie uur later komen Ashton, Michael, Mia en ik aan bij het hotel waar de bruiloft plaats vind. Calum en Luke staan al op ons te wachten bij de ingang. Wanneer we het hotel binnen stappen worden we gelijk verder naar de gigantische tuin van het hotel geleid waar de ceremonie plaats zal vinden. Overal zijn rode en witte rozen, mijn moeder's favorieten. De zon schijnt en de temperatuur is precies goed. Een perfecte dag om te trouwen, denk ik in gedachten. Mijn ogen blijven steeds op Ashton hangen, die er ongelooflijk goed uitziet in pak. Blozend bewonder ik mijn vriendje. Onze vingers zijn in elkaar gestrengeld terwijl we hand in hand naar de andere genodigden toe lopen. 'Rose lieverd, je ziet er prachtig uit!' Mijn oma komt naar me toe gelopen met uitgespreide armen. Ze omhelst me stevig en laat me daarna los om even te praten. 'Je haar zit prachtig, kind. Heb je dat helemaal zelf gedaan?' Vraagt ze met glinsterende ogen en een brede glimlach. 'Dank u. Eigenlijk heeft mijn vriendin, Mia, dat voor me gedaan.' Antwoord ik beleeft. Mijn haar zit opgestoken in een ingewikkeld vlechtwerk, waar kleine witte bloemetjes in zijn gestoken. Mijn oma's blik gaat al snel naar Ashton. 'En wie mag deze knappe, jonge man dan wel niet zijn?' Vraagt ze glimlachend terwijl ze me een knipoog geeft. 'Oma, dit is mijn vriendje Ashton. Ashton, dit is mijn oma Gracy.' Giechel ik. 'Ach wat leuk je te ontmoeten!' Meteen geeft mijn oma Ashton een omhelzing en maakt een praatje. 'Rose, de ceremonie gaat bijna beginnen.' Onderbreekt mijn moeders beste vriendin, Irene, me. Ze wenkt naar het altaar. Natuurlijk. Als bruidsmeisje moet ik op het altaar wachten en m'n moeder's boeket aannemen... ofzo. Ik voel me zo stom dat ik niet heb opgelet toen we repeteerden. Mijn moeder was de afgelopen dagen erg gestresst over de bruiloft. Over het weer, de gasten, het diner en over... mij. Ze ging maar door over wat mijn taak als bruidsmeisje is, waardoor ik niet meer oplette... oeps. Ik pak Irene bij haar pols. 'Wat moet ik doen?' Sis ik beschaamd in haar oor. Als ik dit verpest dan... ja... verpest ik m'n moeders dag. 'Ga gewoon maar bij het altaar staan en wacht tot je moeder komt, neem haar boeket aan en blijf staan tot de ceremonie is afgelopen.' Fluistert ze snel terug. Ze geeft me een bemoedigend glimlachje en geeft me een duwtje in de richting van het altaar. Daarna worden de gasten gevraagt te plaats te nemen op de witte stoelen en begint de dominee met zijn voorwoord. Onbewust dwalen mijn ogen weer af naar Ashton, die tussen Luke en mijn oma in zit. Mijn oma merkt dat ik hun richting op kijk en steekt knipogend haar duim naar me op. Een giechel ontsnapt uit mijn mond. Mijn oma is echt geweldig. Herinneringen van vroeger komen weer naar boven. De eindeloze verhalen die ze me vertelde, het werken in haar moestuintje, koekjes bakken, ijsjes eten... goede tijd. Vroeger bezochten we mijn oma vaak, maar nadat mijn vader een eind aan zijn leven had gemaakt was mijn moeder te druk om haar te bezoeken. Ik ben blij om haar weer te zien. Ik schrik op uit mijn gedachten doordat iedereen opeens gaat staan en mijn moeder in haar prachtige witte trouwjurk naar het altaar komt lopen. Ze straalt. Ik ben blij om haar weer zo te zien stralen, het is lang geleden dat ik haar dat heb zien doen. Ookal ging haar relatie met John snel, weet ik dat ze elkaar goed aanvullen. In de afgelopen acht maanden heb ik John zelf ook goed leren kennen. Eerst had ik een hekel aan hem omdat ik dacht dat hij mijn vader's plaats zou willen vervangen, maar hij zou mijn vader's plaats nooit in kunnen nemen. Nu heb ik geen problemen meer over het feit dat hij en mijn moeder samen zijn en gaan trouwen. Hij is een prima man en ik ben blij voor mijn moeder dat ze hem in haar leven heeft. Wanneer mijn moeder het altaar bereikt, neem ik haar boeket van haar over. 'Je ziet er prachtig uit, mam.' Fluister ik snel. "Dankjewel lieverd, jij ook.' Glimlacht ze voordat ze het altaar opstapt om haar "ja woord" te geven.

Het feest is nog steeds in volle gang. Er worden wijnflessen geopend en taart aangesneden terwijl iedereen gezellig gesprekken aan het voeren is. Ik loop verder de zaal in opzoek naar mijn vrienden, maar voornamelijk opzoek naar Ashton die ik sinds de ceremonie niet meer gesproken heb. Aan de grote ronde tafel in het middel van de zaal zitten mijn moeder, John, Irene en wat van John's familie. Mijn ogen gaan de andere tafetjes af. 'Oh my god! Die taart is echt GE-WEL-DIG!' Mia komt naar me toe gelopen met een stuk taart in haar hand. Ze draagt een wit jurkje met roze bandjes die tot haar knieën komt, licht roze hakken en haar donkerblonde haar hangt in slagen over haar schouders waarvan de voorste plukken naar achteren zijn gespeld. 'Gelukkig dat de taart zo groot is want de jongens zijn de tel kwijt van het aantal stukken dat ze al gehad hebben.' Giechelt ze. Ik kijk langs haar heen naar de buffettafel aan de rechterkant van de zaal. 'Is Ashton daar ook?' Vraag ik. Mia kijkt over haar schouder naar de buffettafel en schudt dan haar hoofd. 'Nee, ik dacht eigenlijk dat hij wel bij jou zou zijn.' Ik schud mijn hoofd ook en kijk nog een keer door de zaal. Twee armen glijden van achteren om mijn middel waardoor ik tegen iemand aangedrukt wordt. 'Present.' Klinkt Ashton's stem in mijn oor. Een brede glimlach verschijnt op mijn gezicht wanneer ik me naar Ashton omdraai. 'Ik zocht je.' Zeg ik met een pruillip. 'Sorry babe, je oma is erg gezellig.' Giechelt hij. 'Oh shit, ik word bijna jaloers.' Lach ik met hem mee. 'Nou jullie redden je wel zie ik.' Zegt Mia voordat ze weer verder de zaal in loopt. Ashton legt zijn hand in mijn nek waarna hij me zachtjes naar zich toe trekt om me te zoenen. 'Iedereen op de dansvloer! Zoals gebruikelijk, bruidspaar eerst.' Klinkt er door de zaal. Ashton en ik breken onze zoen langzaam af en lopen naar de dansvloer waar mijn moeder en mijn stiefvader John de eerste dans dansen. Wanneer het tweede nummer begint schrik ik op door de herkenning van het nummer. Ashton pakt mijn hand en trekt me de dansvloer op. 'Ons nummer.' Glimlacht hij en legt zijn armen om mijn middel. Automatisch sla ik mijn armen om zijn nek en ga dicht tegen hem aan staan.

'Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you'

Ik laat mijn hoofd tegen Ashton's borst rusten, net zoals ik de eerste keer dat we op dit nummer schuifelden had gedaan. Mijn glimlach lijkt wel permanent te zijn geworden. Het enigste dat ik maar kan doen is glimlachen. De herinneringen aan het Coldplay concert zijn nog zo levendig in mijn hoofd dat het net gisteren leek dat we daar in het Allianz Stadium tegen elkaar aan gedrukt stonden. 'Ik hou van je Ashton.' Fluister ik. Met zijn hand wrijft hij over mijn rug. 'Ik hou nog meer van jou.' Fluistert hij terug waarna hij me een kusje op mijn slaap geeft.

'Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you'

A/N:

Awwhhh :))))))))) Dit hoofdstuk was zo leuk om te schrijven! Ik moet eigenlijk nu zeggen dit verhaal was leuk om te schrijven want dit is het laatste hoofdstuk :-(((((((( Ik wil nog geen afscheid nemen!!!! :-( Daarom ga ik nog een epiloog schrijven ;-) Hopelijk vonden jullie dit verhaal leuk en misschien wil je hem wel opnieuw lezen (het is maar een idee hihi)

HEEEEEEEEL ERG BEDANKT VOOR AL JULLIE STEUN OP DIT VERHAAL :DDDDDDD Echt heel erg bedankt voor alle votes, reads en comments! Ik ga eerdaags beginnen aan mijn Calum Fanfic en hoop dat jullie door ook willen lezen :) De titel daarvan is: Bad Reputation. Meer details geef ik nog niet ;P Hopelijk vinden jullie die net zo leuk als deze.

Hou dit verhaal nog in je bibliotheek voor het epiloog! :D

xxx

StoryTimeWith

Sasha

PS: Sorry dat het zo lang duurde voor deze update, maar school is alweer lekker bitchy aan het doen :-(
 Heb de komende weken ongelooflijk veel toetsen en een toetsweek :-(

En wat vinden jullie van de nieuwe cover?!

Just Hit The Drums! || Ashton IrwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu