Rose's POV
'Oké! Best! Ik ga mee.' Zeg ik zuchtend en gooi mijn handen in de lucht. 'YEAH!!!' Gilt Mia en geeft me een dikke knuffel. We staan op het schoolplein bij het fietsenrek. Mia heeft de hele dag door gezeurd dat ik met haar mee moet gaan naar een show van 5 Seconds Of Summer. Ik ken die band niet eens! Nouja, Mia verteld veel over hun, vooral over Calum. Ze heeft me eigenlijk alleen maar over Calum verteld en foto's laten zien enzo, maar de rest van de band... Nog nooit gezien, gehoord of iets dat daarmee te maken heeft. Achja, de vakantie is letterlijk net begonnen en wat maakt één zo'n show nou uit. 'Oh! En we moeten leuke outfits shoppen! Fan T-Shirts enzo!' Zegt Mia overenthousiast terwijl ze me weer los laat. 'HO! Stop! Ik draag géén fanshirt.' Zeg ik en leg overdreven de nadruk op "geen". Ik kijk Mia serieus aan. 'Ik meen het.' Voeg ik er snel aan toe. Ze zucht teleurgesteld, maar legt zich er wel bij neer. 'Okeeeeeh....' Zegt ze overdreven teleurgesteld. 'Maar we gaan wel gewoon een outfit shoppen toch?' Ik zucht diep voordat ik antwoord geef. 'Ja, is goed.' Mia giegelt opgewonden. Ze giegelt altijd. Nouja, alleen als ze nerveus of extreem blij is (wat nu het geval is). Ik rol met mijn ogen en stap op m'n fiets.
De volgende dag staan Rose en Mia in het winkelcentrum.
'We gaan wel volgend weekend logeren he? Zullen we dan bij mij?' Vraagt Mia. Ik knik instemmend. 'Ja, is goed.' We lopen de zoveelste winkel in en ik begin het al zat te worden. Mijn voeten doen eigenlijk pijn van het lopen en ik voel me lichtelijk geïrriteerd. Mia heeft al best veel gekocht vergeleken met mij.... ik heb nog niets. Wat moet je aandoen naar zo'n show? Niet dat ik me er heel erg druk om maak, maar Mia gaat er een probleem van maken als ik er geen aandacht aan besteed. Mia is houdt zich veel bezig met mode en make-up, ik daarin tegen heb niet zo'n intresse in mode en make-up. Natuurlijk wil ik leuke kleren dragen, maar make-up is gewoon niet mijn ding. Vies plakkerig spul dat aan je huid kleeft, alsof je in een modderpoel ben gevallen met je gezicht. En alleen mascara? Had Mia gevraagt, maar ook dat wees ik af. Éen keer heb ik geprobeerd om mascara op te doen, maar toen ik "klaar" was kon ik door gaan als clown. Sinds dien, nooit meer. Hoewel Mia en ik echt totaal verschillend zijn, zijn we beste vriendinnen. Als je me zou vragen hoe we zo close zijn geworden, zou ik het antwoord niet precies weten. We zijn gewoon met elkaar opgegroeid en het klikte goed.Ik loop langs de rekken met T-shirts. 'Mi, als ik uiteindelijk niets gevonden heb, doe ik gewoon mijn Coldplay shirt aan hoor.' Waarschuw ik terwijl ik de T-shirts bekijk. De meesten zijn erg saai en mijn irritatie begint iets groter te worden. Waarom irriteerde het me zo dat ik niks kon vinden voor die verdomde show? Ik vind de band niet eens leuk! Mia komt naar me toe lopen. In haar handen heeft ze een stapel met shirtjes en tank tops. 'Deze zijn perfect voor de show! Hup, naar het pashokje en passen maar!' Giechelt ze en duwt de stapel shirtjes in mijn handen. Ik neem niet eens de moeite om de shirtjes te bekijken. Het enigste waar ik aandacht voor heb op het moment is om zo snel mogelijk deze winkel uit te gaan. Met de stapel kleren in mijn handen loop ik snel naar de paskamers achterin de winkel. Een vermoeide kreun ontsnapt uit mijn mond wanneer de verschrikkelijke muziek in de winkel harder wordt gezet. 'Geweldig.' Fluister ik sarcastisch.
Even later bekijk ik mezelf in de spiegel. Het eerste kledingstuk dat ik van de stapel heb gepakt om te passen is de donkerblauwe Nirvana singlet. Hij zit erg comfortabel en hij ziet er leuk uit. Mijn humeur wordt meteen beter. Eindelijk iets gevonden dat ik nou leuk vind! Ik vraag me af waar Mia het singlet vandaan heeft gehaald. Zoals gewoonlijk kijk ik weer eens naar het verkeerde klerenrek. Tevreden draai ik me om en doe de deur van de paskamer open. Mia zit op het bankje tegenover het hokje en kijkt me grijnzend aan. 'Ik moet toegeven, deze is echt leuk.' Zeg ik wijzend naar de singlet. Dan herinner ik me weer dat Mia had gezegt dat het perfect voor de show zou zijn. Het lijkt me sterk dat het perfect zou zijn als ik een singlet met de naam van de band "Nirvana" draag naar een show van 5 Seconds of Summer. 'Hoezo is dit eigenlijk perfect voor het concert? Ik bedoel we gaan naar een 5SOS show en ik draag een Nirvana singlet.' Vraag ik na een korte stilte. Mia glimlacht uitdagend. 'Dat zie je wel.' Giechelt ze.
Twee uur later zitten we aan een tafeltje bij het raam in de McDonalds. Ik neem een slok van mijn milkshake vanille en glimlach breed. 'Ah zó goed!' Zeg ik genietend en neem nog een slok. 'Wat heb jij nou allemaal gekocht?' Vraagt Mia terwijl ze een hap van haar hamburger neemt. 'Ehhmm....' Ik zet mijn milkshake op de tafel en pak mijn tassen. 'De Nirvana singlet, zwarte skinny jeans, zwarte lage Vans...' Mompel ik en neem weer een slok van mijn milkshake. 'Wauw donkere outfit.' Lacht Mia. 'Perfecte 5SOS outfit.' Voegt ze eraan toe. Ik verslik me in mijn milkshake. 'Wat?!' Proest ik. '5SOS outfit?!' Mia begint te lachen om mijn reactie. Wat bedoeld ze met "perfecte 5SOS outfit"? 'Ja, ik wist dat je geen 5SOS fanshirt zou willen dragen... Dus ik heb je kennis laten maken met hun kleding stijl zonder dat je dat door had.' Legt ze rustig uit. Even valt mijn mond open. Ik moet toegeven dat dat best slim bedacht is. 'Ik wist dat je de kleren niet leuk zou vinden als ik van te voren zou zeggen dat dit hun stijl is. Ik kan je gewoon niet naar die show laten gaan zonder dat je iets 5SOS'erigs aan hebt. Én ik wist gewoon dat je hun kleding stijl toch leuk zou vinden.' Langzaam sluit ik mijn mond. Wauw... best doordacht, peins ik. De kleren zijn inderdaad erg leuk, geef ik met tegenzin toe. 'Wauw, goed gespeeld Mi.' Mompel ik nog steeds verrast. Tevreden slaat ze haar donkerblonde haar over haar schouder.
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfictie"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...