Rose's POV
De afgelopen dagen heb ik vrijwel niets van iemand gehoord. Niet van Ashton, niet van de andere jongens en zelfs niet van Mia. Ik vraag me af wat ze allemaal aan het doen zijn. Waarschijnlijk zweeft Mia ergens in de zevende hemel met Calum. Ik zucht geïrriteerd bij het idee. Oké, misschien was dit wel een beetje jaloezie. Ik had zo gehoopt dat Ashton en ik iets samen zouden krijgen. Blijkbaar heeft hij het te druk om aan mij te denken, misschien heeft hij gewoon geen zin om met me rond te hangen. Een paar dagen geleden had het erop geleken dat hij het echt goed wilde maken ook al gooide ik de deur in zijn gezicht. Maar sinds dien heb ik niets van hem gehoord niet eens één sms'je...Wacht! Een sms'je! Ik heb mijn telefoon na die avond uit gezet omdat ik gek werd van de Twitter meldingen. En ja, ik weet best dat je die meldingen uit kan zetten, maar mijn moeder suggereerde dat ik mijn telefoon gewoon uit moest zetten. Ook omdat ik er te veel mee bezig was. Zo heb ik eergisteren er bijna de hele dag doelloos spelletjes op gespeeld. Gehaast spring ik van de bank en ren de trap op naar mijn kamer. Wanneer ik in mijn kamer kom, loop ik direct naar mijn nachtkastje toe en open de lade. Snel pak ik mijn IPhone eruit en zet hem aan. Ongeduldig tik ik met mijn vingers op het nachtkastje. Schiet op! Hoelang kan dat opstarten wel niet duren?! Wanneer het toegangsscherm verschijnt wacht ik even tot de meldingen binnen komen. Onder anderen zijn er veel Twitter meldingen die ik allemaal negeer. 49 oproepen gemist! 27 Nieuwe sms'jes! Snel ontgrendel ik en open mijn gemiste oproepen lijst.
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Mia
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Luke
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Michael
Gesprek gemist Ashton
Gesprek gemist: Ashton
Gesprek gemist: Mia
Gesprek gemist: Calum
En verder zijn er alleen nog maar gemiste oproepen van Ashton. Snel klik ik op mijn Inbox en lees wat sms'jes.
Mia:
Rosie! Waarom neem je je telefoon niet op?
Ik ben bezorgt! Leef je nog?
xxx
---------------
Ashton:
We moeten echt praten, het is echt belangrijk.
- Ash
En dan nog een aantal andere sms'jes met bijna dezelfde teksten erin, onder anderen ook van Luke, Calum en Michael, maar de meeste zijn afkomstig van Ashton en Mia. Opgelucht haal ik adem. Ze zijn me niet vergeten. Wie zal ik als eerst terug bellen? Ashton of Mia? De ene helft van mij wil dat ik Ashton bel omdat ik het goed met hem wil maken, en Mia niet omdat die waarschijnlijk met Calum is dus blijft ons gesprek niet onder ons. Maar de andere helft wil dat ik Mia bel voor advies en Ashton niet omdat hij zich als een klootzak gedragen heeft. Ik begin weer met mijn vingers op het nachtkastje te tikken terwijl ik een keuze probeer te maken. Peinzend loop ik naar mijn slaapkamerraam. De witte ford fiesta staat er gelukkig niet meer. Iets aan die auto liet me denken dat hij daar niet zomaar stond. Het was vast een vriend van één van de buren die bleef logeren ofzo, concludeer ik. Ik schrik op uit mijn gedachten door het trillen van mijn IPhone in mijn hand. Snel schieten mijn igen naar het scherm. Luke? Waarom zou Luke bellen? Verward neem ik op. 'Ehh hey.' Zeg ik onhandig. 'Hallelujah!' Klinkt Luke's stem opgelucht door de telefoon. 'We dachten dat je van de aardbodem verdwenen was ofzo.' Ik grinnik. 'Wat heeft je van ons weggehouden?' Vraagt hij vrolijk. De blije toon in Luke's stem vrolijkt me weer een beetje op. 'Ehh om eerlijk te zijn stond mijn telefoon uit en vergat ik dat ie uit stond.' Lach ik. 'Oh oh oh. Nu moet je het met ons goed maken, want we waren heeeeeeel erg bezorgt.' Grapt hij. Ik glimlach en het blijft even stil. 'Heb je geen zin om met ons rond te hangen vanwege Ashton?' Raadt Luke. Ik bijt op mijn onderlip. Ja en nee. Ja, omdat ik nog steeds een beetje boos op hem ben vanwege het feit dat hij zijn frustratie op me had afgereageerd. En nee, omdat ik geen zin heb om boos op hem te blijven. 'Is Ashton nu bij je?' Vraag ik langzaam. 'Nee, ik ben alleen. Ashton staat onder de douche, Michael is in de andere kamer aan het gamen en Calum is bij Mia.' Ik rol met mijn ogen. Natuurlijk is Calum bij Mia. 'Weet je, ik vind echt dat je Ashton een kans moet geven om het uit te leggen. Hij wilde je echt niet kwetsen ofzo maar...'
JE LEEST
Just Hit The Drums! || Ashton Irwin
Fanfiction"Ik kijk in de richting van het naderende geluid en zie een silhouet verschijnen. Wanneer het tikkende geluid zo dichtbij is stopt het abrupt. Aan de overkant van de straat staat een vrouw. Ik kan haar - doordat het donker is geworden en ze bij een...