??: Whatt?? Hesyyy jihyo ni!! Ada ke patut dia ajar budak tu panjat pokok!! Hesyyy, BUDAK BERTUAHH NIII!!
??: Isyyy!! Omma ni, bukan Lay yg buat.. Tapi kenapa bebel kat Lay.. Huarghhh
Pn. Song: Isyyy!! Dahlah omma naik dulu..
[Flashback]
- RV Cafe -??: Mian lambat Lay hyung?!
Lay: Sokay!! Hyung baru sampai, ni apa yg urgent sangat nak jumpa hyung ni!!
??: Ni hah, Babysitter Hun yang baru tu dia yeoja tau tapi perangai.. Hurm!! Macam lelaki..
Lay: Ok! Jadi apa kena mengena nya??Sehun: Ada ke patut, dia nak ajar Tae panjat pokok. Semata mata nak ambil hati Tae.. Isy tomboy betul.. Lepas tu, dia nak turun dari pokok tau, Dia silap langkah pastu terus terjatuh.. Nasib hun ada, sambut dia. Kalau tak nyawa ikan lah dia tu!?
Lay: * terkejut* habis tu apa jadi kat dia?!! *cemas*
Sehun: *pelik* yang hyung ni dah kenapa?? Cemas semacam je?? Hyung kenal ke dia??
Lay: *gelabah* Erk.. Hehe, macam Hun tak tahu hyung macam mana?? Tak lah, mana ada, jumpa pun x pernah.. Hehe..
Sehun: Hehe.. Caring Lay hyung ni?! Dia punya kaki tu terseliuh je.. Pastu doktor cakap tulang kaki dia tu retak.. So? Doktor galakkan dia berjalan sangat..
Lay: Ouhh!! Ok, Esok hyung datang rumah hun ye!! Nak tengok keadaan babysitter yg baru tu!?
Sehun: Ok! Jgn lupa, bawa Exo sekali..
Lay: Arasso..
[END FLASHBACK]
------------------------------------------------------??: Mummy, bangunn.. Bangunnn.. Lunchhhhh *lompat katil*
Jihyo yg mamai itu, terus duduk di katil sambil menggosok matanya.
Jihyo: Wae?? *mamai*
Tae Oh: Bangunn.. Pergi mandii!! Lunchhh..
Jihyo: Hurmm!! Tae pergi lah makan dulu, mummy nak pergi mandi dulu. Nanti mummy tunggu kat ruang tamu.
Tae: Arasso!! *cium pipi jihyo* Eii busukkkk * kepit hidung guna jari*
Jihyo: *sengih* dah mummy tak mandi lagi, Tae dah kiss mummy.. Mana tak nyaa.. Haha..
Tae: *ketawa* oklah mummy, tae turun dulu.. Anyeonggg..
Jihyo: Ok!! Anyeonggg
Selepas kelibat Tae Oh sudah lenyap dari penglihatan jihyo, jihyo segera mencapai tuala di rak yang berdekatan. Sekarang ni, jihyo dah tak pakai tongkat dah(xtahu nama untuk org patah kaki.. Dah lupa.. Hehe) terhincut hincut jihyo berjalan masuk ke dalam bilik air.
Kalau nak tahu?? Rumah Sehun ni, ada dua ruang tamu.. Satu tingkat bawah satu lagi tingkat atas.
******************************~Ting tong~
Sehun segera membuka pintu rumah nya. Terdapat 12 orang namja di hadapan nya. Sehun tersenyum gembira. Diorang saling memeluk berjemaah.Sehun: Waahh!! Rinduu nya dgn hyung semuaaa!! *terharu*
Suho: Kami pun rindu hun juga..
Sehun: Jomlah masuk.. Takkan nak duduk kat luar je?!
Mereka pun masuk. Macam macam yang mereka bincangkan. Lay? Dari tadi cemas je!? Mana taknya, adik kesayangan kaki terseliuh. Semut pun dia tak kasi gigit badan jihyo inikan pula jatuh pokok.
Sehun: Yang Hyung ni kenapa?? Cemas je hun tengok *pndg lay*
Lay: Erk. M- ma- mana ada.. H- hy- hyung mana ada cemas lah.. Ada ada je!? *gagap*
Sehun: hurmm yelah..
Lay: Erm... Hun, boleh tak hyung nak tengok babysitter Tae yg baru tu!?
Sehun: Oklah.. Dia ada kat atas..
Lay: Ok!! Hyung naik dulu.. *bangun dan naik atas*
******************************
Jihyo yg baru habis makan itu segera menoleh apabila nama nya dipanggil. Oppa??. Bersinar mata jihyo melihat lovely oppanya. Dia mengemas pinggan mangkuk yg dia makan tadi.Jihyo: *serah pinggan* Tae, tolong hantar pinggan ni kejap!! Mummy ada hal ni??
Tae Oh: Arasso, mummy.. *ambil pinggan*
Selepas kelibat Tae Oh lenyap dari penglihatan jihyo dan Lay, lay segera mendekati jihyo.
Lay: *luku kepala jihyo*
Jihyo: Yah!! Song Yi Xing.. Main luku je kepala hyo.. *marah+pout*
Lay: Dah kamu tu.. Degil sangat.. Ni Oppa nak tanya, kamu ni lelaki ke perempuan??
Jihyo: Dua dua, wae?? *jeling*
Lay: *luku kepala jihyo*
Jihyo: Hesyy!! Oppa ni kenapa?? Kalau oppa asyik luku je kepala hyo habis lah benjol..
Lay: biar benjol.. Baru tahu.. Hyo cuba lah berubah sikit!?? Hyo ni perempuan, hyo tahu x.. Disebabkan hyolah, oppa kena bebel dgn omma.. Benanah oppa punya telinga.
Jihyo: *gelak tak ingat dunia*
Ehem ehem.. Lay dan jihyo menoleh, terkejut beruk orang itu adalah.........
- TBC -
Yey!! Periksa dh habis... YAhoooo... Hope part ni buat korang enjoy... Kalau ada typo mian sangat sangat.. Vote ye!! Jangan x vote.. Hehe
P/s: Mian korang.. Saya lupa nak publish nak part 8.. Tu! Saya dah publish.. Lepas part 9.. Harap faham ye!! O_O
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...