Part 44

693 51 0
                                    

Mulai part ni, akan ada dugaan menimpa Sehun dan Jihyo. Tunggu jelah ehh?!

-Love Cafe-

Jihyo mencari kelibat orang yg mesejnya itu. Gementar rasanya. Tiba tiba, dia dapat rasakan ada gegaran kecil di beg galasnya. Jihyo terus berhenti dan menyelok beg itu seperti mencari sesuatu(?)

Jihyo mengeluarkan telefon pintar nya, rupanya ada mesej masuk dalam peti simpanan nya. Jihyo terus membuka aplikasi itu.

Uknown

Aku ada dekat meja 29..

Jihyo terus berjalan ke meja itu. Kelihatan seorang yeoja yg memakai topi, cermin mata hitam dan juga mask. Jihyo berasa pelik dgn yeoja itu. Perasaannya bercampur baur. Namun jihyo tetap mendekati meja itu. Apa sahaja kerana Sehun, dia sanggup!

Jihyo: Mian lambat?!

Yeoja: Gwenchana?! Duduklah~

Jihyo pun duduk dengan berhati hati. Yeoja itu memandang tajam wajah jihyo. Jihyo berasa tidak selesa.

Jihyo: Erm! Cik?! Boleh saya tahu, cik ni nak apa sebenarnya ya? Dan cik ni siapa sebenarnya?

Yeoja: Kalau kau nak tahu aku siapa?

Yeoja itu membuka mask dan cermin mata. Membuntang mata jihyo. Sungguh benci melihat gadis di hadapan nya itu. Huh!! Apa dia nak lagi?!

Jihyo: Kau?! Apa kau nak lagi hah!!

Seohyun: Aku nak Sehun?!

Jihyo: Kau tak cukup lagi ke rampas Donghae dari aku dulu?! Kenapa sekarang kau nak Sehun pula?! *tahan marah*

Seohyun: Sebab Sehun adalah cinta aku?! Aku couple dgn dia dulu sebelum kau *tunjuk jihyo *

Jihyo: Kau nak apa hah sebenarnya?! *marah*

Akhirnya, marah jihyo sudah pun tercetus. Donghae dia nak rampas, takkan Sehun pun dia nak rampas?! Takkan semua hak milik jihyo, dia nak rampas.(sorry Seohyun fans)

Seohyun: Seperti yg aku cakap tadi~ aku.. Nak... Sehun?! Tinggalkan Sehun.. Aku bagi kau seminggu untuk luahkan segalanya, feeling feeling semua?! Kalau dah lebih dari seminggu, aku taknak kau ada dgn Sehun?!! Dia milik aku?! Kalau aku tak dapat Sehun?! Kau pun takkan dapat~ Fair..*acuh tak acuh*

Jihyo: Kau siapa hah?! Nak suruh aku tinggal kan Sehun.. Kau ingat senang senang je aku akan tinggalkan Sehun?! Huh!! Memang taklah..

Kemarahan jihyo makin membuak buak. Lebih daripada gunung berapi. Sungguh jihyo tak rela berjauhan dgn Sehun.

Seohyun: Kalau kau tak tinggal kan Sehun?! Nyawa kau, Sehun, keluarga kau, keluarga Sehun akan melayang?! Kau ingat tu?! First sekali, aku akan bunuh kau dulu?! Kau ingat tu?! Demi Sehun, aku sanggup buat apa sahaja termasuklah MEMBUNUH!!

Kata Seohyun dgn nada yg tinggi. Seohyun pun pergi dari cafe itu, dgn perasaan yg bercampur baur. Marah benar dia, orang suruh tinggalkan, tinggalkan jelah?! Banyak songeh pulak! Terkedu jihyo dibuat nya. Sampai macam tu sekali ke? Ahhh!!! Aku tak rela?! Jihyo pun pergi daripada cafe itu. Nasib baik cafe tu tak ramai lagi pelanggan, kalau tidak malu dibuatnya.

*********
[Hospital]

Donghae dari tadi tidak senang duduk. Ia membuat kan Dahyun menjadi pening melihat kelakuan Donghae itu. Muka Donghae kelihatan resah sangat.

Dahyun: Yahh!! Kenapa dgn kau ni?

Donghae mengendahkan pertanyaan Dahyun sebalik nya dia meneruskan mundar mandir nya itu. Nasib baik dalam wad, terlindung?! Dahyun menggaru kepalanya yg tidak gatal. Pelik.

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin