Part 28

1K 75 3
                                    

Sehun: Kenapa kau tak cakap yg kau dgn lay ada pertalian darah?

Jihyo terkelu. Lidah nya kelu apabila mendengar soalan itu. Sehun mendekati jihyo. Tangannya diselok didalam poket seluarnya. Wow, bergaya.

??: Macam mana aku nak bagitahu kau, maknae.. Dah jihyo taknak aku bagitahu perkara sebenar?!

Sehun dan jihyo menoleh ke belakang. Rupanya orang itu adalah Lay. Kelihatan Lay sedang berposing. Tangan kanannya menyelok poket seluar, manakala tangan kirinya pula menggosok belakang lehernya. Cer bayangkan kalau Lay buat macam tu, perghh melting doe.

Kemudian, pandangan Sehun beralih pada jihyo yg macam patung cendana itu. Diam aje?!

'Hye, kenapalah dua beradik ni pelik gebenor?! Sorang macam patung sorang lagi tak betul.. Aigoo'

Amboii Sehun.. Kau kutuk future wife dgn abg ipar kau ehh..

Sehun: Esy!! Blur nya author ni?!

Author: Blur not my style

Kris: Woi woi, apehal ambik ayat aku?! Tak cool ahh kau author!?

Author: Erk. Aku pulak kena.. Oklah back to story.. Aku mengalah, kris sorry ehh.. Aku pinjam je ayat kau?!

Kris: Sokaylah my lovely author♥*flying kiss*

Author: *Shock + Pengsan*

Sorry sorry, author merepek pulak!? Oklah back to story.

Lay: Oklah, Hun, Hyo.. Oppa masuk dulu, anyeong.. Borak lah dulu?!

Sehun: Ok hyung?!

Lay pun mengorak langkah untuk pergi dari situ. Adoii mengacau je dia ni?!

Selepas kelibat lay sudah tidak kelihatan, Sehun memandang jihyo tajam. Jihyo terkelu.

Gulp.

'Weii, siapa boleh tolong aku weii, kenapa dia pandang aku camtu?! Ahhh fade up lah camni!!'

Jihyo mahu pergi dari situ. Tiba tiba dia dapat rasakan ada orang memegang tangannya, jihyo segera memandang orang yg berani memegang tangannya itu.

Jihyo: Wae? *jeling*

Sehun: Sinilah.. Isy!! Asyik lari je tahu? Aku nak soal siasat kau ni? Tak boleh ke kau bagi aku jadi perisik kejap!!

Jihyo rasa macam nak tergelak, namun ditahan. 'Detective' ergh tak sesuai langsung. Jihyo menepis tangannya yg dipegang oleh Mr. Annoying itu.

Jihyo: Nak bincang ape? *acuh tak acuh*

Sehun: Kenapa kau tak bagitahu perkara sebenar ehh? Kenapa kau tak bagitahu pasal kau kat aku? Macam mana kita boleh jumpa dekat sini? Apa hubungan kau dgn luhan? Kenapa....

Kata kata Sehun itu terus dipintas.

Jihyo: Weii, chill ahh?! Satu satu boleh tak?? Awak ingat saya ni apa? Mesin..

Panggilan jihyo pada Sehun masih lagi tidak berubah. Masih lagi awak, saya.

Sehun: Isy yelah yelah!? Ok jawab!!

Jihyo: Firstly, kalau saya bagitahu perkara sebenar takut nanti, awak tu banyak tanya, yelah anak orang kaya pastu adik kpd idol famous asyik² kena reject kerja.

Jihyo: Secondly, Saja je? Wae takkan tak boleh?!

Jihyo: Third, saya mana tahu.. Kebetulan je kot!!

Jihyo: Forth (btl x eja) Kitaorang sepupu. Sebab tu lah muka kitaorang sama?! Tapi yg peliknya, kenapa dia tak jadi twins saya?! Ok dh terjawab.. So? May I go??

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin