Sehun dan jihyo masih lagi di dapur. Dapurnya luas, jadi selesa lah sikit nak ber'romance²' ni. Sehun masih lagi setia di hadapan jihyo. Muka jihyo berona merah kalahkan tomato kerana menahan malu. Kalau aku pun malu jugak!! Korang pun sama kan?
Jihyo: *sambut coklat dri Sehun * Go.. Gom.. G.. G.. Gomawo *gagap*
Kata jihyo dan bergerak ke peti, coklat tu pun makin lama makin mencair. Dia segera meletakkan coklat itu di dalam peti, satu tempat dgn coklat yg diberikan oleh Sehun. Sehun hanya memerhati gelagat comel isterinya.
Misi 'MENGGODA ISTERI + PUJUK ISTERI' bermula. Sehun merapati badannya dekat badan jihyo. Sekarang kedudukannya, betul betul di belakang jihyo. Jihyo memusingkan badannya dan, dia terlanggar badan tegap milik Sehun itu.
Jihyo: M.. Mianhae?!
Sehun: Sokay!! Chagi nak buat apa?
Jihyo: Chagi? Yah!! Siapa chagi awak hah?! *marah*
Sehun: Awaklah chagi saya?!
Jihyo: Tapi saya....
Sehun: *letak jari dekat bibir jihyo * My love only you?! You're my chagi forever.. Tapi takkan coklat tu tak cukup nak pujuk awak?!
Jihyo: Ok!! Saya bagi clue?! I like music.. Tu je, setakat coklat tak cukup untuk saya?! Awak mesti bagi.... *tekup mulut*
Sememang nya jihyo memang tak perasan apa yg dia cakap! Adehh!! Pabo kau jihyo.. Yg pergi bagitahu tu buat apa? Pabo..
Sehun tersenyum gembira. Dalam hati dia sedang susun strategi. Haha!! Misi memujuk isteri akan tamat tak lama lagi. Mission is begin.
Jihyo: Sana lah, saya nak masak! Tak masak masak lagi?! *tolak Sehun ketepi*
Sehun baru teringat yg suho mengajaknya ke dorm. Segera Sehun menyambar pergelangan tangan jihyo. Jihyo tersentak. Dia memandang Sehun sekilas.
Sehun: Hari ni takyah masak!? Oppa nak bawa chagi ke dorm malam nanti. Mesti d.o hyung dah masak?!
Jihyo mengangguk.
Jihyo: Dah dah lah tu, pergi lah mandi, busuk *tutup hidung*
Sehun: *gelak* Haha!! Comey isteri oppa ni?! *cuit hidung jihyo *
Muka jihyo berona merah. Malu. Gembira. Semua perasaan positif ada padanya sekarang. Semuanya bercampur baur.
Selepas itu, Sehun pun keluar dari dapur sambil tergelak gelak. Jihyo masih lagi diam terkelu. Patung cendana? Yes! Sesuai dengan keadaan jihyo sekarang?!
Jihyo: Kuangjoq punya suami?!Author: Ngaku pulak tu suami kau?!
Jihyo: Mestilah mengaku?! Takkan lah taknak mengaku!!
Author: Kau sayang tak suami kau?
Jihyo: Mestilah sayang!! Siapa tak sayang suami wehh !!
Sehun: Betul ke chagi sayang oppa?! *menyampuk tetiba*
Jihyo: Ehh!! Betul.. Jomlah, author?! Thanks sbb ship kan aku ngan Sehun.
Author: -_-
Oklah back to story!! Mengarut je tahu Author ni!?
****** ****** ****** ****** **
Dorm ExoChanyeol dan Baekhyun sedang leka bermain game dekat tv (apa benda tu ehh) teruk bebenor, diorang main.. Kalau ketepi diorang pun ikut juga ketepi. Teruk kan!
Macam macamlah diorang buat dekat dorm itu. Lay pula sedang ralit tengok tv. Demam nya masih belum pulih. Waa.. Rindu dgn adik mithali dia itu.
~Ting tong ~
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...