Part 23

1K 84 4
                                    

♦Oh Holding♦

Kelihatan Sehun hari ni nampak sungguh bad mood. Muka nya ketat, susah untuk senyum apabila balik daripada lunch tadi. Suka berteriak sana sini walaupun tak ada salah.

Apalah yg jadi pada dirinya sehingga bad mood sampai macam ni sekali. Pelik bin ajaib betul. Apabila Sehun masuk pada pagi tadi, senyum tidak lekang dari bibir (?) selepas pulang nya dari lunch mukanya ketat sangat.

******************************
Jihyo yg baru pulang dari berjumpa oppanya segera masuk ke bilik. Tersenyum gembira dia apabila dapat berjumpa dgn oppanya yang tercinta.

Tae Oh?? Jihyo tinggalkan Tae Oh bersama dengan B. Kim. B. Kim sudah pun pulang dari rumah nya.

Selepas itu, jihyo mencapai tuala untuk mandi kerana badannya sudah melekit lekit dgn peluh yg tak habis habis membasahi badannya.

Sesudah mandi dan memakai baju pilihannya, jihyo turun untuk mengajar Tae Oh. Waktu waktu begini, dia pasti menjadi guru kepada anak kecil plus nakal itu.

Tae Oh sudah pun berada di meja belajar di ruang tamu tingkat bawah. Seperti tahu tahu aje.. Buku memenuhi ruang setiap meja itu. Jihyo tersenyum melihat Tae Oh. Jika ditakdirkan dia berpisah dgn Tae Oh, tak tahulah bagaimana dirinya ini?!

Mereka pun belajar. B. Kim yg di dapur tersenyum melihat jihyo dan Tae Oh. Inilah kali pertama dia melihat Tae Oh bermesra dengan babysitter nya. Belum pernah Tae Oh begini sebelum ini. Time nak belajar aje mesti lari, lari, lari dan lari. Ini tidak!?

Jihyo: Tae, Tae pandailah!? Tapi kenapa Tae tak pergi ke sekolah?

Tae Oh: Sebab, daddy cuma nak Tae belajar dekat rumah je? Tae bosan, nak dapat kawan kawan.. *pout*

Jihyo kasihan mendengar kata kata Tae Oh itu. Sungguh dia tak sangka!? Kasihannya anak yatim piatu ini?

Tae Oh: Biasanya, mama yg hantar ambil Tae ke sekolah?!

Jihyo tersentap!?

Jihyo: Yeke!? Kasihan Tae?! Tae rindukan mama papa Tae tak??

Tae Oh: Tae rindu mereka!? Mummy, nanti mummy jangan tinggal kan Tae ye?? Saranghae mummy!?

Jihyo: *senyum* Nae, mummy takkan tinggalkan Tae, Kendae(tapi) mummy tak janji tau!? Nado Tae.. Eh dahlah, jom sambung belajar?! Hehe..

Tae Oh: Kajja..

Mereka pun sambung belajar. Setelah meluah kan perasaan semua, rasa kosong pula hati ini?!

******************************
Lay & Dahyun

Dahyun: Oppa, oppa dah jumpa ke jihyo??

Lay: Dah! Kesian jihyo..

Dahyun: Kan!? Ada apa apa ke ni? Lain macam je, bunyi nye??

Lay: *mengeluh* Huh!! Donghae, dia hantar surat kat jihyo, kat rumah Sehun..

Dahyun: Oh!! Siapa yg ambil surat.. Jgn cakap, Sehun yg ambil surat tu?

Lay: *gelak kecil* Comel lah adik Hyun ni?! *puji*

'Adik hyun? What, dia panggil aku Adik Hyun.. Oh goshhhh'

Dahyun mula blushing. Kalau nak tahu, Lay adalah Ex Dahyun. Tapi sekarang diorang mesra sebagai seorang adik angkat abang angkat je?!

Dahyun: Isy! Oppa ni?! Main main pulak!! Orang serius dia main main.. *tegas*

Lay: Ok ok!! Jihyo lah yg ambil surat tu, bukan Sehun.. Haha!?

Mereka ikut gelak sama?! Bahagia.. Eceh, dalam bahagia ada kebimbangan dalam diri diorang.

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin