Part 51

639 47 1
                                    

Sehun mula membaca isi kandungan surat itu. Surat itu membuatkan dia suspen.

'Oppa, mungkin bila oppa baca surat ni, Hyo tak de disisi oppa? Hyo cuma nak bagitahu, jebal.. Jangan cari hyo buat masa ni, hyo nak cari ketenangan. Hyo cuma nak pesan, tolong teruskan hidup.. Jaga makan minum oppa. Lepastu cakap dgn Tae, jangan sedih ye?! Hyo akan rindu Tae dan tidak lupa, hyo juga akan merindui oppa disana. Hyo cuma nak oppa tahu?! Yg hyo akan sentiasa merindui dan mencintai oppa sepenuh hati hyo?! Anyeong oppa, hyo pergi dulu. Oppa jaga diri elok elok! Jaga Tae, jangan cuai ok!'

Hati Sehun berkecai. Kenapa jihyo tinggalkan dia? Waeee? Takkan jihyo tak tahu yg Sehun ni terlalu sayangkan dia?! Air mata Sehun akhirnya gugur di pipi. Sehun meramas rambutnya kasar. Kenapa??? Kenapa chagi tinggalkan oppa? Chagi tak sayang oppa lagi ke?

Sehun: Ok! Aku tak boleh diam diri!!! Aku yakin, jihyo pergi sebab terpaksa!! Aku akan cari jihyo sampai dapat?! Dia lah orang yg paling aku sayang! Tak mungkin aku akan lepas kan dia macam tu aje?! Aku yakin!! Kami boleh bersama semula?! Sehun, kau kena kuat!! Ingat, bagi dia masa?!

Kata Sehun seraya menyeka air matanya. Kata kata semangatnya itu telahpun mengembali kan semangat nya yg telah hilang sejak membaca surat jihyo itu.

Sehun bangun daripada katil dan terus menggapai tuala untuk mandi. Janji nya pada Tae Oh masih lagi segar diingatan.

******
Busan

Jessica mahu mengemas rumah. Dia sudah pun mengemas tingkat bawah. Clear. Selepas itu, dia pun naik ke tingkat atas untuk mengemas di tingkat atas pula.

Jessica: Kemas mana dulu ye? *pegang dagu+mata pandang atas* Hah!! Bilik jihyo dulu lah.

Jessica bergegas pergi ke bilik jihyo. Dekat aje dengan bilik nya. Bersebelahan je kot. Jessica memulas tombol pintu untuk masuk. Dia membuka pintu dgn berhati hati. Kelihatan jihyo sedang lena tidur. Jessica pun masuk kedalam bilik jihyo.

Selepas semua selesai, kini tinggal atas meja kecil sahaja. Jessica bergegas ke meja kecil sebelah katil yg jihyo tidur itu. Ditatap wajah jihyo. Tenang betul hatinya memandang wajah NATURAL jihyo itu. Suci aje.

Sedang jessica asyik mengemas. Dia dapat rasakan ada benda yg menarik perhatian nya. Segera jessica mencapai bingkai gambar yg berada di dalam dakapan jihyo itu secara berhati hati.

Huh!! Nasib jihyo tak bangun. Jessica menatap gambar tersebut. Comel nya diorang. Lelaki ni ke jihyo cakap tu. Hensem. Sabar ye, hyo.. Unnie tahu, hyo tabah.. Kuat kan semangat hyo ok!

Jessica meletakkan kembali bingkai gambar itu di atas meja semula. Dia pun keluar dari bilik jihyo selepas semua selesai.

******
Seoul

Dahyun dan Donghae berjalan bersama di taman. Mereka dah rapat dah sekarang. Sejak Donghwa duduk di hospital, banyak yg merapatkan mereka berdua ni?! Nampak macam pasangan kekasih pun ada.

Donghae: Hyun!! Jom?! Duduk dulu.

Dahyun mengangguk. Suara kanak kanak kedengaran jelas. Dahyun dan Donghae memerhati kanak kanak itu bermain. Tenang. Ada yg menarik perhatian mereka.

Budak 1: Awak!! Jom lah?! Main sama sama!! *tarik tangan budak 2*

Budak 2: alah!! Tak best lah~ kita main lah tu dulu *tunjuk gelongsor+ lepaskan pegangan budak 1*

Budak 1: Andwaee?! Nak tu jugak!!! Nak tu jugak *merengek*

Budak 2: Isy!! Yelah yelah!!

Budak 1: Yey!! *cium pipi budak 2*

Budak 2: Yah!! Pipi saya mahal tahu?!

Budak 1: Hehe!! Dah jomlah~ *tarik tangan budak 2*

Budak 2: Ok!

Dahyun dan Donghae tersenyum melihat karenah pasangan budak itu. Mencuit hati betul.

Dahyun: Haha!! Sweet nya lah diorang ni?!

Donghae: Aku tak sweet ke *pout*

Dahyun memandang Donghae. Apahal pulak dgn mamat sewel ni?!

Dahyun: Yah!! Mengada ehh?!

Donghae masih lagi diam. Haha?! Saja je nak berpura pura.

Dahyun: *mengeluh* yelah yelah!! Tak sweet pun?! Kalau kau senyum lagi sweet *sengih*

Donghae mula tersenyum. Alahai?! Sweet juga ehh diorang berdua ni!! Jelez pulop author type.

Dahyun: Kan manis macam tu?! Perangai tak ubah macam budak budak!! Umur kau berapa sekarang? 26 kan? So!! Ubah lah skit perangai tu!!

Donghae membuat muncung 'donald duck'. Ingat kan ikhlas. Rupanya..... Huh!!

Dahyun: Hisy!! Dah besar pun merajuk!?! Nak ais krim tak?! Mehh! Aku belanja kau!

Belanja?

Belanja?

Belanja?

Aku tak salah dgr ke?

Donghae memandang tepat kearah Dahyun. Ikhlas ke tak ni?

Dahyun: Aku ikhlas lah!! Cepat sebelum aku ubah fikiran?!

Donghae tersengih. Kemudian, dia menarik tangan Dahyun lalu pergi kearah Pakcik Jual Ais krim. Dahyun hanya mengikut Donghae dari belakang. Childish tak bertempat!

-TBC-

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin