-Malam-
Selepas makan malam, jihyo terus balik ke hotel. Sejak kejadian, petang tadi terus hilang moodnya itu. Kurang bercakap, takde selera, takde senyuman langsung dekat bibir.
'Perlu ke aku bagitahu dia perkara sebenar?! Perlu ke? Aku taknak disebab kan aku, diorang putus kawan!! Aku taknak!!'
'Tapi kalau aku tak bagi tahu, nanti dia fikir macam macam. Ahh tension lah kalau camni!!'
Jihyo duduk di atas katil, dia mengambil telefonnya lalu membelek belek skrin phone itu. Apps image dibuka. Terdapat beberapa gambar dia, Dahyun dan Taecyeon. Gambar tu lama dah mereka ambil.
Rasa rindu membuak buak dalam diri jihyo pada Dahyun. Lama dah tak dengar khabar. Last dulu je, waktu dia cakap, mereka akan jarang berjumpa kerana dia telah mendapat kerja.
Jihyo: Hyun!! Aku dah jumpa Taec.. Dia hensem sekarang?! Kau mesti rindu dia juga kan! Aku harap sangat kita bertiga berkekalan macam dulu?!
Tanpa jihyo sedari, mutiara jernih mengalir ke pipi mulus jihyo. Dia rindukan Dahyun. Kejap sorang, sorang yg pergi dalam hidup dia. Kalau lah Dahyun ada sekarang, pasti dia akan bagi jihyo kata semangat untuk buat keputusan. Jihyo telah berjumpa dgn Taecyeon, tapi Dahyun pula yg pergi.
'Ini bukan jihyo yg aku kenal, jihyo yg aku kenal adalah seorang yg tabah, kasar'
Terngiang ngiang kata Dahyun itu di telinga jihyo. Jihyo tersenyum, disekanya air mata kerinduan yg mengalir deras itu di pipi.
Jihyo: Betul cakap kau Dahyun!! Aku tabah?! So? Aku dah buat keputusan.....
******************************
Sehun memasuki ke dalam hotel itu. Risau dgn keadaan jihyo. Tah apalah jihyo buat sensorang dalam hotel tu!Sehun ternampak jihyo keluar daripada lif. Dia segera mendekati jihyo. Jihyo memandang kearah muka Sehun. Langkah mereka berhenti. Jihyo terpaksa mendongakkan sedikit kepalanya keatas untuk menghadap muka Sehun itu. Huh!! Tinggi benor, Sehun ni?!
Sehun menyambar tangan jihyo dan segera membawa jihyo keluar dari kawasan hotel itu. Jihyo hanya membuntuti sahaja langkah Sehun. Nampak serius semacam je Sehun hari ni. Gulp.
Sesampainya di hadapan tasik yg berdekatan dgn hotel, Sehun mematikan langkah nya. Tangannya masih lagi setia di pergelangan tangan jihyo. Jihyo bergerak ke sisi Sehun. Jihyo pun memandang ke hadapan. Cantik. Lampu menara eifel menerangi tasik itu. Sangat cantik permandangan di sini. (Kalau xde anggap je lah ada?! Author ni tak tahu nak buat permandangan macam mana.. Jadi korang gambar kan lah sendiri. Memang cantik).
Sehun: *pandang jihyo * Cantik kan?
Jihyo: *pandang Sehun * *senyap*
Sehun serba salah. Dia memegang kedua belah tangan jihyo, ditatap wajah gadis kecil dihadapannya dgn penuh rasa cinta. Wajah nya serius. Ya! Bab bab camni Sehun memang serius.
Sehun: Mianhae~
Jihyo: *pndg Sehun * For *angkat bahu*
Sehun: Sebab paksa jihyo suruh cerita pasal hubungan korang~
Jihyo ketawa kecil. Sehun memandang jihyo pelik. Ape hal dgn bini aku ni?! Orang serius dia boleh pula gelak!
Jihyo: Cheonma?! Dah lah jihyo dah maafkan oppa?!
Sehun tersenyum gembira. Dia mendakap erat tubuh jihyo itu. Jihyo tersenyum. Jihyo membalas pelukan Sehun.
Selepas meleraikan pelukan, jihyo mengajak Sehun duduk di bangku berdekatan dengan mereka. Mereka pun duduk.
Jihyo: Hyo rasa, hyo kena cerita segalanya pada oppa? Mungkin hari yg hyo cakap tu telah tiba.
Sehun hanya mendiamkan diri. Itu adalah jalan terbaik. Dia memberikan ruang pada jihyo untuk meneruskan percakapan nya.
Jihyo: Tpi, tolong.. Jangan sebab hyo, korang semua putus kawan?! Hyo mintak tu aje?! Please?
Sehun mengangguk. Senyumannya masih lagi segar di bibir. Jihyo lega.
Jihyo: Donghae tu adalah Ex hyo.. Dia selalu ada di sisi hyo bila hyo susah, lepas tu dia ubah perangai hyo. Daripada hyo yg nkal jadi baik. Tapi tu sementara je. Sejak hyo jadi 'hyo yg baik' hati hyo lembut sangat. Entah!! Daripada tak suka belajar mula suka belajar. Sikap pun sopan santun. Haha. Apalah?!
Jihyo tergelak kecil. Namun jauh dari lubuk hatinya, masih lagi sakit. Namun dikumpulkan semangat nya itu untuk meneruskan percakapan.
Jihyo: Tapi, tak sampai sebulan pun kitaorang couple, dia asyik mengelak aje dari hyo. Dia cakap banyak kerja lah apalah.. Mak suruh balik awallah?! Tapi tuhan maha adil, dia tunjukkan hyo kebenaran daripada terus ditipu hidup hidup!! Dia curang. Hyo separuh mati cintakan dia?! Dia lah cinta pertama hyo?! Sungguh hyo tak sangka!
Mutiara jernih sudah di tubir mata tinggal untuk mengalir sahaja. Dia bukan lah orang yg tidak ada perasaan. Biarlah dia menangis. Sehun pasti di sisi nya. Sehun yg melihat jihyo itu terus didakap tubuh wanita itu. (Kejap wanita kejap gadis apalah kena dgn author ni -_-)
Jihyo: Huh!! Lepas tu, dia tinggalkan hyo, hiks.. Dia cakap.. Hiks.. Hyo tak wajud dalam hidup dia. Sekarang ni, hyo ditakdirkan jumpa dgn dia, hiks.. Dia nak hyo getback balik dgn hyo?! Dia akan buat apa saja untuk mendapatkan hyo.
Jihyo dah tak dapat nak tahan lagi. Dia ingin memutuskan kata kata nya disitu sahaja. Biarlah, dah nak penamat dah pun. Sehun mengusap belakang badan jihyo menandakan mahu menenangkan nya.
Sehun: Jangan risau, oppa akan sentiasa ada dgn chagi sampai bila bila?! Takde siapa yg akan pisahkan kita?!!
Jihyo melentokkan kepala nya di bahu Sehun. Pandangan nya masih lagi di tasik yg indah itu. Makin lama makin ringan lah pula kepala otak ni, bila dah luah. Pfftt..
Jihyo berharap agar, dia tabah untuk menghadapi apa yg akan datang?! Dan menjadikan kisah hidup nya menjadi happy ending. Dia juga berharap agar Donghae mendapat wanita yg jauh lebih baik daripada nya. Walaupun hatinya masih terluka, tetapi dia sudah pun memaafkan segela kesalahan Donghae. Setiap manusia pasti ada membuat salah silap. Jadi kita sebagai manusia haruslah hidup sebagai maaf memaafi.
-TBC-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...