Part 34

965 67 1
                                    

-Seminggu kemudian-

Seminggu telah pun berlalu, seperti yg dirancang telah pun tiba. Lokasi mereka untuk ke 'honeymoon' adalah Paris.

Sehun dan jihyo sekarang berada di dalam kereta. Macam macam yg mereka bualkan. Sehun sungguh childish di dalam kereta itu. Kereta yg dipandu itu riuh dgn gelak tawa mereka?!

-Family Oh house-

Kelihatan kereta milik appa eomma jihyo di perkarangan rumah Sehun itu. Sehun memarkir kereta di belakang kereta eomma appa jihyo. Kebetulan, rumah mereka itu boleh tahan berapa meter dari rumah orang lain?! Jadi senang lah nak parkir kereta!?

Setelah memarkir kereta, Jihyo dan juga Sehun berjalan beriringan ke dalam rumah Pn. Oh dan juga Tn. Oh. Sebelum masuk, Sehun menyambar pergelangan tangan jihyo. Jihyo memandang Sehun. Mata mereka bertaut, kemudian, jihyo melarikan pandangan mata nya!? Jihyo hanya membiarkan Sehun memegang tangannya. Hurm, selesa?!

Kelihatan kedua keluarga itu sedang duduk di sofa. Mungkin tengah berbincang. Hai, nak bincang apa lagi?

Sehun dan jihyo pergi kearah ruang tamu. Kemudian, Sehun melepas kan pergelangan tangan jihyo dan menyalam orang tuanya dan eomma appa mertua nya (Eceh terlampau over ayat).

Jihyo pun sama!? Kemudian, dia pun duduk di sebelah Sehun. Tempat itu sahaja kosong!? Tae Oh? Tidak kelihatan. Betapa rindunya jihyo dgn anak kecil itu. Tidur lagi kot. Lagipun baru pukul 6:30 a.m. flight mereka nanti pukul 8:00 a.m.

Pn. Oh: Nanti kat sana?! Jangan sia siakan honeymoon korang ye!?

Jihyo yg sedang meneguk air teh itu terus tersedak.

Uhuk uhuk~

Sehun mengusap belakang jihyo supaya tenang sedikit. Selepas tenang, jihyo kembali biasa.

'Adehh!! Sakit nya tekak Aku?! Ahh appo?!' - jihyo

Pn. Song: Lainkali, minum tu hati hati?! Kan dah tersedak?! *nasihat*

Jihyo hanya tersengih. Sempat lagi dia tersengih saat eomma nya tengah memberikan nasihat! Muka eomma nya waktu nasihat? Erghh menyeramkan.. Langsung tiada secalit senyuman di bibir munggil nya.

Pn. Oh: Takpe lah?! Hah! Sampai sana jangan lupa call~ eomma ngan appa sentiasa menunggu?!

Jihyo dan Sehun mengangguk.

Tn. Song: Nanti jangan lupa bagi kami cucu ye?!

Muka jihyo membahang. Muka nya berona merah kerana malu. Terus penyakit kelu dia menyerang.

Sehun: Kalau ada rezeki appa?!

Selamba sahaja Sehun berkata.Lantas jihyo memandang Sehun, Sehun tersengih. Err!!

Tiba tiba ada mesej masuk dalam telefon jihyo. Jihyo membuka apps mesej.

Lovely oppa: Mian, oppa tak dapat datang hyo-ahh..

Jihyo: Wae?!

Lovely oppa: Oppa busy lahh?! Mian ye!!

Jihyo: Waa... Sokay lah oppa?! Hyo faham!!

Muka jihyo yg tersengih terus muram. Waa.. Oppa ni!? Kerja je tahu?! Takpelah?! Dah oppa busy nak buat macam mana?! Monolog jihyo dalam hati.

Kemudian, telefon jihyo berdering lagi menandakan ada mesej masuk?!

Sehun oppa: kenapa monyok je ni?! Cer citer cer citer?!

Jihyo: Lay oppa tak dapat datang lah?! Waa.. Sedihnya?!

Sehun oppa: Ouhhh!!

'Ouh je? Bapak ahh!! Bukannya nak cakap 'kesiannya dia' tak pun 'alololo jangan majok' .Ini ouh je?! Punyalah sakit tangan aku type?! Huh!!'

Kemudian, jihyo ternampak ada satu mesej di telefonnya. Uknown number.

Uknown number: Haiii, jihyo.. Are you still remember me? Mesti ingatkan?! Oppa cuma nak cakap, Saranghae jihyo-ahh.. And one more thing You're my angel.

Jihyo membaca mesej tersebut. Lalu memadamkan mesej tersebut. Gila. Namja gila.

'Makin berani kau Donghae.. Kau langsung tak faham ke aku ni dah kahwin?! Gila. Dalam mimpilah kalau aku nak get back dekat kau!! Ramai lagi kot yeoja kat luar sana?! Apahal aku juga yg kena!! Pabo' (jgn bash author ehh ckp Donghae macam tu?! Donghae pun bias author juga)

Tiba tiba benda yg jihyo bayang kan itu terus hilang kerana dia dapat rasakan ada orang memegang pergelangan tangannya. Jihyo tersentak.

Pn. Song: Kamu kenapa jihyo? Termenung je?! Ada masalah!! Kamu dgr tak apa yg eomma pesan ni?!

Jihyo masih mong. Pesan apa? Sehun mendekatkan muka nya di telinga jihyo.

Sehun: Eomma pesan, jangan nakal nakal.

Pn. Song hanya menggeleng. Dia tahu Anak nya jadi begini pasti ada masalah?! Susah sangat nak luahkan. Kot kot Sehun pun tak tahu apa masalah jihyo?

Jihyo: *malu* Eomma, appa.. Jihyo naik dulu?! Nak tengok Tae? *pandang 2 keluarga itu silih berganti*

Semua mengangguk. Jihyo pun mengorak langkah ke bilik Tae Oh. Tapi malangnya dia tidak tahu? Jihyo mengetuk kepalanya.

Jihyo: Haisy!! Pabo lah kau jihyo?! *ketuk kepala* adehh!! Mana bilik Tae ni!?

Kemudian, jihyo mengukir senyuman kerana dia ternampak kelibat yg dirinduinya. B. Kim. Yg dianggap sebagai eomma nya?! Jihyo mendekati B. Kim. Lalu menyalam wanita separuh umur itu.

Jihyo: Anyeonghaseyo, aunty?! Bilik Tae mana ye?! *sengih*

B. Kim: *ketawa kecil* Tu?! Kat sana?! *tunjuk bilik Tae Oh *

Jihyo: Gomawo.. *bow*

B. Kim: Ye!! Oklah, Aunty sambung kerja dulu tau?! Anyeongg?! BTW, congrat?! *pergi+senyum*

Jihyo: Gomawo again?!

Pergi ke bilik Tae Oh.

****************************
?: Mummy?! *lari+peluk jihyo *

Jihyo: Ye saya?! *balas pelukan tae oh*

Tae Oh: Tae, rindu mummy?! Bogoshippeo?!

Jihyo: Me too?! How are you?!

Tae Oh: I am fine?! Mummy, Tae harap, tae dapat kawan baru nanti.

Jihyo: Ouh!! Jom pergi katil sana?!

Tae Oh pun mengikut. Mereka duduk di atas katil 'Mickey mouse' milik Tae Oh.

Tae Oh: Boleh kan mummy?!

Jihyo: *gulp* Err.. Kalau ada rezeki?!

Tae Oh: Ok!!

Jihyo: Tae, belajar macam mana?

Tae Oh: Tae, dah boleh pergi sekolah!!? Daddy yg register sekolah Tae.

Jihyo: Ouhh!! Belajar rajin rajin.. Biar jadi anak yg berguna pada masa hadapan!? *nasihat*

Tae Oh hanya mendengar nasihat jihyo itu dgn tekun. Sambil tu diA menganggukkan kepalanya tanda faham?!

-TBC-
Sorry, ini je yg author dapat buat. Takde idea. Tq, sbb baca first ff author ni?! Tq juga sebab vote And comment ff ni?! Mian, kalau ada ayat tunggang langgar, ada typo, dan lain lah?!


Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin