Hampir seminggu, jihyo tidak selera makan, muntah muntah, tidak datang bulan, suka marah marah dan lain.
Pening di kepala jihyo mula mengusai diri. Perut nya memulas diminta keluarkan segala isi isi dalam perut tersebut. Lantas jihyo berlari menuju ke singki.
Uwekk uwekkk..
Habis dikeluarkan segala isi di dalam perutnya itu. Memulas perutnya itu dek kerana banyak sangat memuntahkan segala yg berada di dalam perut nya.
Mendengar sahaja isteri nya meng'uwekk uwekk' dari bawah. Sehun yg berada di dalam bilik segera menuju ke bawah. Dia berlari ke arah jihyo yg masih muntah itu. Digosok gosok belakang badan jihyo bertandakan mahu menenangkan nya.
Setelah membuang segala isi di dalam perut. Jihyo membuka paip dan membasuh mulutnya. Ditutup matanya sebentar. Memulas perut nya itu. Kemudian, jihyo pun membuka matanya kembali.
Sehun: pergi siap siap, kita pergi hospital?! Takde bantahan!! *tegas*
Melihat muka Sehun yg mula berubah menjadi singa itu sudah menakutkan jihyo. Jihyo akur. Kalau ditegah, pasti Sehun akan terus memaksa nya. Kesian juga dekat Sehun tu, banyak hari dah tak datang kerja. Asyik MC aje. Kalau pergi pun, berat hati nak tinggalkan jihyo sorang sorang dekat rumah.
Selepas kelibat jihyo tidak kelihatan. Sehun tersenyum gembira. Akhirnya, menang juga dia. Bukan senang nak suruh jihyo ni pergi hospital?! Nasib baik isterinya itu takut akan muka garang nya itu. Kalau tidak?! Tak tahu lah macam mana nak bawa dia ke hospital. Muntah muntah dia pun makin teruk. Selera nya pula berkurangan. Kalau tak dapat apa yg dia nak, selalu merajuk. Lepastu cepat marah. Pelik!! Selama ni, dia tak pernah macam Ni?!
'Takkan lah dia mengandung?!! Yehet~ kalau betul pun aku bersyukur sangat.. Kalau tak! Erm.. Takpelah?! Dah takde rezeki, nak buat macam mana?!!' (bisik hati Sehun)
Selepas itu, Sehun bergerak menuju ke ruang tamu, dia mencari kunci kereta di dalam laci.
Jihyo menuruni tangga dgn berhati hati. Muka nya pucat lesi.
'Tulah kau?!! Suami kau ajak pergi hospital?! Ditegah!! Padanlah muka?!!! Kalau kau tak degil macam ni?! Takdelah jadi macam ni bagai?!!' - Jihyo
*****************
[Hospital]
Selepas membuat check up, jihyo pun bergerak kesebelah Sehun. Dia melabuhkan punggungnya di kerusi yg disediakan. Sehun mengengam tangan jihyo erat. Jihyo hanya membiarkan. Suam tangan suaminya itu. Hurm! Selesa?! Lagipun dia tengah kesejukan sekarang ni?!
Doktor yg merawat jihyo tadi keluar dgn beberapa buah file. Entah lah tak tahu file apa? Hehe..
Jihyo membaca name tag yg berada di kot doktor itu.
'Choi Hyun Ki' (reka je?! Tu nama korea author.. Hehe.. Jgn kecam author tau??!!)
Dr. Hyun Ki: Congrats~ tuan, puan?!
Jihyo dgn muka mong nya. Langsung tak faham. Buat apa nak ucap tahniah? Takde buat apa apa pun? Sehun pula sedang memikirkan sesuatu. Kenapa pula tiba tiba ucap tahniah ni? Dr. Hyun Ki yg melihat mereka berdua yg sedang 'mong' itu segera meneruskan percakapan.
'Adehh!! Takkan tak faham lagi.. Adooyaiiiiii'
Dr. Hyun ki: Tahniah!! Isteri encik telah pun mengandung 2 minggu. (Kejap encik, kejap tuan) apalah author ni..
Sehun dan jihyo mengukir senyuman. Ya! Mereka gembira. Wahh!! Rezeki dah datang?!! Terima kasih tuhan. Sehun mencium tangan isterinya itu. Dr. Hyun ki melting melihat pasangan bahagia itu. (Adoii author ni, menyampuk je tahu)
Jihyo dan Sehun keluar dari hospital. Sehun memeluk pinggang jihyo. Bahagia, teramat sangat. Dia akan bergelar bapa tak lama lagi.
Sehun membuka pintu kereta untuk jihyo. Jihyo tersenyum dan masuk ke dalam perut kereta. Sesungguh nya, dia teramatlah gembira sekarang ni. Perutnya diusap.
'Aku dapat jadi eomma tak lama lagi?!! Yeyy!! Gomawo, Oh Sehun'
Sehun duduk di tempat memandu. Dia memandang ke arah jihyo dgn senyuman yg tidak pudar di bibirnya. Mukanya mendekati dahi jihyo dan tangannya pula dipaut di belakang leher jihyo untuk membawa jihyo ke hadapan (harap faham?!! Author tak reti susun ayat dramatis macam ni?!! Hehe)
Chuppp
Kucupan hangat itu dihadiah kan pada jihyo. Selepas mencium dahi jihyo, Sehun pun duduk seperti biasa. Senyuman nya itu tidak lekang dari bibir. Tangannya pula, mengengam tangan jihyo.
*****************************
[Airport]??: I am back, Oh Sehun. Kau pasti terkejut dgn kedatangan aku?!! I miss you!! Just wait and see?!
??: Erm!! Pn. Muda, jom balik?!
??: Aresso, bawa barang barang I masuk dalam kereta.
??: Nae~
************************
-Malam-Jihyo berasa sangat sangat bosan. Satu kerja pun tak boleh buat?! Apa kes ni!! Alah!! Biarlah.. Kecil lagi kan?! Larat lagi nak berjalan semua.
'Maybe ni semua sebab kandungan sulung aku kot?! Sehun, Sehun...'
Ingat lagi petang tadi di rumah Appa dgn eomma mereka. Kelihatan mereka gembira sangat nak menimang cucu sulung mereka. Tae Oh? Hurmm!! Takyah cakap lah~ lompat lompat sebab gembira, dapat kawan baru.
Sehun: Chagi?!
Jihyo memandang Sehun.
Jihyo: Wae? *acuh tak acuh*
Sehun: Oppa kena ke Dorm kejap! Nanti oppa balik ok?! Chagi nak ikut?
Jihyo menggeleng.
Jihyo: Taknak lah!! Nak duduk rumah je?!
Sehun: Nae aresso~ oklah oppa pergi dulu. Kalau ada apa apa call lah oppa ye?
Jihyo mengangguk. Sehun berdiri dan bergerak ke Arah pintu. Jihyo hanya menbuntuti Sehun dari belakang. Jihyo menyalam suami tercintanya itu. Seperti biasa, jikalau jihyo menyalam tangannya. Sehun akan mencium dahi jihyo.
Sehun: Take care~ Chagi tidur dulu tau?! Jangan tunggu oppa~
Jihyo: Nae~
Selepas kelibat kereta yg dibawa oleh Sehun lesap dari pandangan, jihyo menutup pintu dan mahu bergerak ke bilik. Mengantuk pula rasanya.
Sebelum ke bilik, jihyo akan kedapur untuk minum air suam, kerana tekaknya terasa kering.
Selepas minum air, jihyo pun bergerak ke tangga. Namun langkahnya terhenti dek kerana..
~Ting Tong~
Jihyo: Cepatnya balik? Rasanya baru je pergi tadi? Takkan lah tak bawa kunci?! Hesy!! Dia ni kan??!!
Jihyo memulas tombol pintu. Membuntang matanya melihat orang yg dihadapan nya. Serius dia terkejut.
-TBC-
Siapa orang tu? Author nak bagitahu yg cerita ni dh nk ending ok!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...