Skip
Jihyo P.O.V
Lagi 2 hari saje aku ada bersama Sehun. Aku rasa sangat sedih. Tiap malam aku akan menangis, itupun waktu Sehun dah tidur. Kenangan aku bersama Sehun di Pulau Jeju ini sangat manis dan sukar untuk dilupakan.
Aku memeluk tubuh seraya memandang permandangan di Pantai itu. Derauan ombak yg kuat didengari jelas. Angin sepoi sepoi bahasa meniup lembut wajah ku. Habis rambut panjangku itu terbang (?)
Huh! Apalah nasib aku nanti? Mesti aku sukar untuk melupakan dia? Mesti aku akan rindukan dia? Anak mummy, mummy akan jaga anak mummy dgn penuh kasih sayang?! Anak mummy lah yg mummy ada sekarang. Mummy akan kehilangan daddy.
Aku mengusap perutku lembut. Masa depan ku sekarang adalah baby yg ku kandung sekarang. Ini adalah bukti kukuh cinta aku pada Sehun.
??: Amboii, tinggal oppa dalam hotel tu sorang sorang je ye?! Kamu tu tengah mengandung?!
Aku memandang milik suara itu. Sehun. Aku mengukir senyuman.
"Oppa tidur nyenyak sangat tadi?! Tak sampai hati, hyo nak kejut oppa?! Mian"
Sehun: Lah! Tapi tunggu lah oppa~ kan bahaya ibu mengandung jalan sorang sorang?! Kalau jadi apa apa macam mana? *marah*
Aku hanya menunduk. Huarghh! Tak pasal pasal kena marah. Aku bukannya sengaja pun. Aku cuma nak tenangkan fikiran aku je?! Tak sangka sampai kena marah macam ni!
Tanpa sedari, air jernih gugur di pipi mulus jihyo. Biasalah, orang mengandung kan sensitif.
End P.O.V
Sehun yg melihat jihyo mula mengeluarkan air mata itu terus serba salah. Pabo lah kau Sehun?! Yg kau marah jihyo kenapa? Kau pun tahu kan, yg jihyo tu mengandung. Orang mengandung kan sensitif.
Sehun menolak dagu jihyo keatas supaya jihyo menghadapnya. Kemudian, Sehun menyeka air mata jihyo.
Sehun: Oppa marah sebab oppa risau kan chagi?! Bukan oppa marah sangat tadi~
Jihyo masih lagi diam. Ditatap sahaja wajah Sehun itu. Itulah sebab, dia sangat sayangkan Sehun. Dia lah segala galanya bagi jihyo. Air mata jihyo sekali lagi gugur. Dibayangkan nasib nya apabila tiada Sehun disisi.
'Oppa, mianhae'
Sehun: Yah! Uljima *lap air mata jihyo *
Sehun mendakap erat tubuh jihyo itu. Jihyo membalas pelukan Sehun. Selama jihyo hidup dgn Sehun, hidup nya selama ini gembira aje?! Penuh dgn kebahagiaan. Tapi, siapa sangka?! Setiap pasangan pasti akan ada dugaan.
Beberapa minit kemudian, Sehun pun meleraikan pelukan. Dia menatap wajah jihyo. Dari situ, dia dapat tahu yg jihyo ada masalah, tapi dia pendam.
Sehun: Chagi ada masalah ke? Chagi share lah~
Jihyo menggeleng. Memang ada masalah pun?! Hyo kena tinggal kan oppa?! Oppa tahu tak?! Hyo sayang oppa! Tapi kalau hyo tak tinggalkan oppa, Seohyun akan bunuh oppa?! Hyo tak kesah, kalau dia nak bunuh hyo sekali pun! Tapi jangan lah bunuh oppa, family hyo, family oppa?!
Sehun: Chagi?! Kalau chagi macam ni?! Ia akan bagi effect pada anak kita tahu?! Chagi kan tabah! Please~ don't cry again?!
Jihyo mengangguk. Di depan Sehun sahaja dia akan tabah. Tapi dibelakang Sehun, dia sangat lah lemah. Baby?! Ya! Jihyo cuba untuk berhenti menangis. Tapi tak boleh.
Sehun: Jom?!
Jihyo: Pergi mana?
Sehun: Makan?! Oppa lapar lah~
Jihyo: Yeke?! Aigoo.. Kajja..
Mereka pun pergi.
*****
Hari ni, Dahyun tidak bekerja kerana tiba tiba je dia batuk plus selesema. Mungkin berjangkit dekat pesakit kot?!
Ting tongg
Loceng apartment Dahyun kedengaran. Dengan lemah Dahyun pun memulas tombol pintu.
Kelihatan Donghae berada di depan pintu apartment Dahyun. Dahyun memandang pelik, macam mana dia tahu apartment aku?
Donghae: Nah! Ni makanan untuk kau?! Sup ginseng.. Bagi hilang sikit penyakit kau tu?!
Dahyun bertambah pelik. Macam mana dia tahu aku tak sihat. Jangan jangan dia pasang spy tak? Uisy! Jangan macam ni?!
Dahyun: Macam mana kau tahu apartment aku dan macam mana kau tahu aku sakit?
Donghae: Adalah! Nah! Takkan taknak ambil kot?! Lenguh lah tangan aku ni?!
Dahyun tersengih namun masih lagi pucat wajah nya. Muka nya yg putih itu merah kerana selesema. Hidung? Tak payah cakap! Lebih dari badut.. Hahaha.. Dahyun menerima huluran Donghae itu.
Dahyun: Masuklah kalau kau tak malu?
Donghae: Ehh! Of course tak malu..
Kata Donghae dan meluru masuk ke dalam apartment dahyun. Gila lah!? Tak malu nya?!
Dahyun menutup pintu rumah. Dia mendekati Donghae itu. Eh eh mamat ni?! Sah! Langsung takde adab?! Main duduk je atas sofa?! Aku tak jemput lagi dah duduk. Ingat ni apartment dia ke apa?
Dahyun: Kau nak air apa apa tak?
Donghae: Erm! Nak air apa ehh?! Hah! Aku nak Hot Chocolate boleh tak? Special punya?!
Dahyun ternganga. Amboi amboi! Hisy! Layan je lah Dahyun oit?!
Dahyun: Ok!
Kata Dahyun lalu pergi ke dapur. Plastik Sup Ginseng yg diberikan oleh Donghae diletakkan diatas meja dapur. Dahyun pun mendekati kabinet untuk mengambil apa yg patut. Dia pun memulakan langkah nya untuk membuat Hot Chocolate dgn 'pro' nya.
Donghae di ruang tamu, menjenguk jenguk Dahyun di dapur. Nak tergelak dia dibuatnya.
-TBC-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...