Sudah berapa hari jihyo berkurung di dalam bilik. Selera jihyo mula berkurang. Jadi berat badannya sekarang makin menurun. Jihyo asyik termenung sahaja. Bagai tiada semangat nak terus kan hidup.
Jihyo rindukan senyuman Tae Oh. Wajah dia, kenakalan Tae Oh, dan macam macam lagi. Sungguh dia rindu terhadap budak itu. Jihyo berdiri di koridor biliknya, dia memandang suasana di luar rumah. Aman.
Kini, hubungan Lay dan juga Sehun makin renggang. Ego Sehun tinggi mengalahkan gunung tertinggi di Korea Selatan. (Ecehh..)
Sebenarnya, Lay mahu menceritakan segalanya pada Sehun apa yg jadi. Namun ditegah oleh jihyo. Biar lah rahsia. Dahyun pula sering datang ke rumah nya, memberi kata kata semangat.
Jihyo menutup pintu kaca koridor tersebut (?) lalu mendekati katilnya. Ditatap foto yg diambilnya sewaktu di pantai dahulu. Jihyo tersenyum melihat gambar itu. Tae Oh sedang comot dek kerana makan ais krim. Sehun pula tersengih memandang Tae Oh begitu juga dgn jihyo. Gambar itu diambil oleh B. Kim. Sudah berkali kali, jihyo mengajak B. Kim bergambar sekali namun ditegah.
"B. Kim ni dah tua, tak elok lah bergambar bagai!? Buat malu je?? Jihyo bergambar lah dgn Sehun dan juga Tae tu!? Biar B. Kim yg tangkap gambar korang bertiga" itulah kata kata yg sering diungkap oleh B.kim setiap kali (?) jihyo mengajak nya bergambar.
Tanpa sedari mutiara jernih mengalir di pipi mulus jihyo. Tiba tiba pintu bilik nya terbuka. Cepat cepat jihyo menyeka air mata nya menggunakan setiap jarinya (?)
Dahyun P.O.V
Aku memasuki bilik jihyo. Kemudian, aku ternampak susuk tubuh jihyo yg duduk di atas katil. Kelihatan jihyo sedang menyeka air matanya. Kasihan aku melihat kawanku itu.
Dengan tenang aku mendekati jihyo. Didakap erat sahabatku itu. Apa gunanya perkataan 'Sahabat' jikalau tidak menolong sesama sendiri, tidak memberi kata kata semangat dan lain.
Selepas itu, aku melepaskan pelukan antara aku dan juga jihyo. Baju aku habis basah dek kerana air mata jihyo yg tidak henti henti mengalir. Kemudian, aku menyeka air mata jihyo itu. Aku tersenyum kearahnya. Nak tunjuk tabah konon. Aku betul betul tak sanggup nak melihat air matanya gugur.
End P.O.V.
Dahyun: Sampai bila kau nak macam ni, Hyo.. Yg lepas biar lah lepas, jgn dikenang.. Makin sakit hati bila dikenang semula?!
Jihyo: *mengeluh* Aku rasa, aku tak kuat?! Aku tak kuat nak lalui semua ni?! Aku tak kuat!! Aku rindu kan Tae Oh. Sesungguh nya, aku rindukan budak tu?!
Dahyun: luahkan hyo.. Luahkan segalanya biar kosong hati kau tu?!
Jihyo: Aku rindukan dia, aku dh anggap dia sebagai anak aku dh?! Aku rindukan wajah dia, kenakalan dia, kepetahan dia dan lain lain. Aku rindukan semua tu?!
Dahyun: Aku tahu?! Tapi kau tak boleh camni jugak!? Kau kena tabah?! Apa guna nya, aku ni seorang kawan kalau aku sendiri tak boleh nak bahagiakan kau?! Aku rasa diri aku ni bodoh! Sebab tak boleh bahagia kan kau, Hyo!!
Jihyo: Kau kawan yg paling baik Hyun?! Aku tak rasa kau bodoh?! Aku yg bodoh!? Aku cuma nak lepaskan rindu aku je?!
Dahyun: Aku sebenarnya, rindu kan Song Ji Hyo yg aku kenal waktu sekolah menengah dulu?! Seorang yg tabah, kasar, dan Happy Virus. Aku rindukan jihyo yg tu?! Please, pulangkan jihyo yg lama pada aku?!
Jihyo hanya diam. Terkelu. Ya dia terkelu. Ditatap wajah bulat Dahyun itu. Air mata gadis itu mula bergenang di tubir mata. Jihyo makin patah hati apabila melihat rakannya itu hampir menangis kerana rindukan jihyo yg lama (?)
Jihyo: Aku akan cuba Hyun?! Aku cuba untuk pulangkan jihyo yg lama pada kau?! Kaulah kawan baik aku?!
Dahyun tersenyum. Air jernih deras mengalir di pipinya. Terharu. Ya!? Dia terharu dgn kata kata jihyo.
Segera jihyo memeluk rakannya itu. Mereka pun sedang berpeluk.
******************************
Oh holdingSehun baru memasuki pejabatnya, dia lambat memasuki pejabat kerana mendaftar persekolahan Tae Oh berdekatan dgn rumah nya.
Dia telah pun tunaikan permintaan terakhir jihyo. Harini Sehun memasuki pejabat tanpa senyuman. Senyuman nya mati begitu sahaja kerana gadis yg dicintai sesuka hati berpeluk bagai dgn rakannya sendiri. Sungguh dia tak sangka?!
Pekerja pekerja Oh Holding menunduk hormat dalam keadaan takut. Yelah!! Encik Harimau kembali lagi. Dulu elok elok jadi Flower Boy sekarang Jadi Encik Harimau pulak?!
******************************
- Malam-
(Song House)Selepas makan, jihyo menolong eommanya membasuh pinggan. Teringat lagi semalam, Eomma dan Appanya hanya redha je yg jihyo kena buang kerja. Salah jihyo jugak sebab taknak bagitahu perkara sebenar pada Sehun waktu first time berjumpa.
Selepas habis sahaja jihyo membasuh pinggan, jihyo meminta diri untuk naik ke biliknya.
Sesampai sahaja di dalam bilik, jihyo terus menghempaskan dirinya di atas katil. Difikir fikir kan semula kata kata Dahyun pagi tadi?!
"Betul kata Dahyun, jihyo.. Kau kena terus kan hidup?! Jgn asyik macam ni je?! Kalau macam ni je, pasti akan lebih serabut?! Yess!! Aku akn pulang kan jihyo lama pada kau?! Yuhuuuu.. Dahyun, jihyo lama is back?! Aku akn jadi seorang yg tabah demi kau?! Aceji is back?! Muahahahaha"
Kata jihyo lalu menutup suis lampunya, dan terus merehatkan dirinya di atas katil?! Tanpa sedar, dia telah pun terlelap.
-TBC-
Harap part ni best?
Typo abaikan ok!
Kalau ada ayat tunggang langgang abaikan jelah ok!! Tahu je lah author ni memutarbelitkan?!
Vote ok!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...