Jihyo duduk di birai katilnya. Lalu jihyo meramas rambutnya biar kusut. Memang setiap pagi penyakit dia macam ni?! Ramas ramas rambut. Kadang kadang tak pun?!
Dicapainya phone di atas kabinet sebelah katil bersaiz queennya. Jihyo membuka aplikasi mesej.
Wei, hyun!? Jom?? Kita pergi taman?! Aku bosan ahh duduk umah?!
Aresso, tuan puteri?! Nanti aku pergi rumah kau, jemput kau arra?!
Memang tu pun niat aku?! Aku malas lah nak bawa kereta aku?! Bazir minyak?! Guna kereta kau baru jimat sikit minyak!!
Amboiii?! Oklah aku nak pi mandi ni?! Tak mandi mandi lagi ni?! Lepas siap mandi, aku terus ambik kau?!
Lah!! Tak mandi lagi?! Patutlah berbau dari sini?! Muahahaha.. Oklah pergi lah mandi tuh?!
- Eceh, cakap org tak mandi lagi? Dia pun sama..-
Jihyo: Alah!! Sekali sekala ye dokk?!
-Erghh! Back to story!? Malas nak layan orang yg petah bila bercakap ni?!-
Jihyo: Hehe peaceeJihyo mencapai tuala di rak lalu memasuki bilik air (?).
******************************
Jihyo dan Dahyun berjalan beriringan di taman itu. Macam macam yg mereka bualkan.‘Akhirnya?! Kau dh pulang kan jihyo lama aku, hyo?!’
‘Aku berubah sebab kau Hyun!? For you!! Kerana kau adalah satu satunya kawan yg aku ada?!’
Kemudian, langkah mereka berhenti apabila melihat orang yg tidak diundang sekarang berada di hadapan mereka.
Terasa panas hati jihyo melihat wajah itu. Kemana dia pergi pasti ada orang yg tidak diundang. Dahyun memandang jihyo sekilas. Ada perubahan riak dari situ.
Donghae: Jihyo, kita perlu berbincang?!
Dahyun: Wait wait.. Kau nak bincang apa lagi dgn jihyo?! Dah terbukti kau dgn sikap playboy kau tu?! Mainkan perasaan orang je tahu!!
Donghae: *jeling Dahyun * kau diam?! Kau takde kena mengena antara aku dgn jihyo?!
Dahyun: Apahal!! Kau ingat kau jeling kat aku?! Aku takut.. Perggg silap langkah ahh kau?! Ya!! Aku ad kena mengena dgn jihyo because i am her friend. She only my friend i have (btl x.. Gelenyar sangat nak speaking)
Donghae: Kau yg beria ria sangat nak speaking tu pahal?! Entah entah dapat markah low. Happuiii..
Dahyun: Lantak ahh!! Lidah aku, mulut aku?! Suka hati ahh nak cakap bahasa apa sekali pun?!
Jihyo: Isy!! Korang ni kan?! Aku tumbuk sorang sorang kang baru tahu?! Hyun!? Biar dia nak cakap apa pun?! Cepatlah!! Cakap.. Buang masa aku je layan kau.!
Serta merta bahasa jihyo berubah menjadi aku kau. Elok elok jadi awak saya, terus jadi aku kau.
Donghae: Kita bincang kat lain please?! Tu *tunjuk bangku kosong* kita bincang kat situ?!
Diorang bertiga pun pergi ke arah bangku yg ditunjuk Donghae sebentar tadi.
******************************
Donghae: Please, jihyo.. Back to me?!..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...