Part 14

1K 80 3
                                    

Jihyo termenung sendirian. Sudah larut malam, tetapi matanya itu lansung tidak mahu tertutup. Degil.

"Kenapa kau kembali saat aku bahagia.. Kau memang sengaja mahu aku hidup menderita.."

"Perlukah aku beritahu Dahyun, yang donghae sudah kembali!?"

"Follow your heart, jihyo.. Jebal, Follow your heart.. Kata hati akan sentiasa benar!!"
******************************

Jihyo hari ini bangun awal, tanpa dikejut, mata nya kuyup tidak cukup tidur. Pagi tadi baru dia terlena. Ahh, apalah nasib aku!!

Sehun dan Tae Oh saling memandang sama sendiri selepas itu, segera dia berpaling ke arah jihyo. Tae Oh kehairanan.

Tanpa membuang masa, mereka pun makan. Jihyo hanya terdiam. Dia perlu memberitahu masalah nya kpd seseorang.

Kalau tidak, macam ni lah jadinya. Diam sahaja. Bagai ada emas dalam mulut. Susah nak buka.

Kalau ditanya, hanya jawab sepatah sahaja. Kepalanya penuh dgn tanda tanya.
******************************
??: Kau kenapa? Ada masalah ke? Bagitahu lah aku?

Jihyo memandang suara itu. Tak lain tak bukan orang itu adalah Sehun. Jeng jeng jeng.

Jihyo: Tak de masalah!!

Sehun: Habis tu, orang tanya kau jawab sepatah dua patah je!! Naik pelik lah aku!!

Jihyo: Tae mana??

Sehun: Sengaja je ubah topik! *marah* dia ada tu, dgn B. Kim *kembali tenang*

Jihyo: Ouh!

Sehun: Oklah! Cerita lah.. Apahal ni?!

Jihyo: Erm! Harini, tengah hari saya nak keluar kejap?

Sehun: Erghh! Yerlah.. *bangun+ naik tangga,masuk bilik*
******************************

Jihyo pakai macam tu! Tapi rambut dia ikat ikal mayang.
******************************

- Kimball Cafe -
Kelihatan seorang lelaki kacak sedang menunggu seseorang.

?: Main, lambat..

$$: *pndg org tu* Ouh sokay.. Duduklah..

? Pun duduk.

?: Oppa dah lama ke sampai? Sorry Hyo lambat tadi.. Tertidur..

Lay: Hek eleh.. Patut ler lambat, kalau bab tidur cengginih je hyo *thumbs up*

Jihyo: Hehe.. Tengok lah dongsaeng siapa?

Lay: Haha..

Tiba tiba waiter pun sampai. Dia mahu mengambil pesanan Jihyo dan juga Lay.. Layji..

Lay: Juice Apple

Jihyo: Juice Apple juga.

Selepas mencatit, waiter itu pun pergi dari situ.

Jihyo: Oppa, hyo ada nak bagitahu something.. *tegas*

Lay melihat muka jihyo. Perhh seram sehh.. Langsung tiada senyuman di mukanya.

'Aku rasa ni memang betul serius ni! Kalau jihyo muka camni tak boleh wat lawak.. Habis habis' kata hati Lay.

Lay: Apa dia?

Jihyo: *mengeluh* He is back..

Lay yg seakan akan faham dgn kata jihyo itu hanya meng ouh kan sahaja. Patutlah garang semacam je.

Lay: Sabar je lah ye hyo.. Jgn cepat mengalah. Hyo jgn jadi lemah. Hyo tak boleh muram. Jadilah diri hyo yg sebenar benarnya..

Lay memberi kata kata semangat pada jihyo supaya dia teruskan kehidupan nya seperti biasa.

Lay: Dahyun tahu x pasal ni?

Jihyo hanya menggeleng. Lay merengus kasar.

Lay: Kenapa hyo tak bagitahu dia? *tegas*

Jihyo hanya menunduk.

Lay: Oppa faham, Hyo tak nak susahkan hyun. Tapi jgnlah macam tu! Dia kawan hyo kan.

Jihyo: Mian hae oppa.. Hyo cuma xnak susahkan dia, serabutkan kepala dia.. Tu je! Hyo xde agenda lain pun. *pout*

Lay: Oklah kalau macam tu! Oppa ada kerja ni! Oppa balik dulu.. Saranghae..

Jihyo: Nado oppa..

******************************

Sampai di rumah, jihyo segera masuk ke dalam rumah. Dia mula menukar baju nya. Rasa melekit seluruh badannya.

Selepas habis sahaja mandi, jihyo memilih baju yg hendak dipakainya. Selepas itu, jihyo pun mahu melihat Tae Oh.

Sampai sahaja di ruang tamu, Jihyo mendekati Tae Oh dan juga Sehun. Kelihatan mereka berdua sedang berlawan Ps( apatah game tu.. Alah, yg lelaki main selalu tu.. Game dalam Tv.. Faham faham kan jelah)

Jihyo duduk di sebelah Tae Oh. Dia melihat sahaja karenah anak kecil itu. Hilang serabut nya, bila melihat wajah tenang Tae Oh itu.

Secara jujur nya, dia sudah mula menyayangi Tae Oh. 100% dia sudah menyayangi Tae Oh.

Dia tidak tahu, bagaimana kalau mereka berpisah. Adakah dia akan bertahan? Dia juga mula menyayangi Sehun. 50% dia menyayangi lelaki itu. Walaupun sikap dingin lelaki itu memiliki dirinya, namun sifat caringnya yg menarik hati jihyo.

??: Yey!! Tae menangg.. Daddy kalahh!! Yey yey..

Sehun: Alahh!! Daddy kalah!!

Tae Oh memeluk daddy nya yg mula merajuk.

Tae Oh: Xpe daddy!! Try again?! Tu lawan dgn mummy pula.

Jihyo membuntang. What!! Sehun pula mula smirk kearah nya.

Jihyo: *Hai, kau cabar aku ehh.. Ok.. Aku lawan!! Kalau kau kalah padan muka* Mummy ok je!!

Sehun: daddy pun ok je!! *wink dekat jihyo *

Hati jihyo start cair. Namun ditegah hatinya itu supaya terus kan dunia nya. Jgn hanyut dengan perasaan nya(?)

Jihyo mula membalas perbuatan Sehun. Sehun tersentap.

Sehun: *Ouhh!! Berani kau ehh!! Takpe.. Takpe.. Alah aku bagi chance jelah kat Tae tu*

Padahal yg sebenarnya, Tae Oh tiap kali lawan dgn Sehun pasti Sehun akan kalah dgnnya(?). Tae Oh sebenarnya seorang budak yg bijak.

Perlawanan SeJi(Sehun+ Jihyo) mula berlansung. Jihyo bermain dgn penuh tekun. Mereka sedang bermain bola sepak (?). Jihyo dah 4 dan Sehun pula 2.

Selepas tamat berlawan. Jihyo bersorak gembira. Jihyo 'sep' dgn Tae Oh. Segala kekusutan mula hilang dari otaknya.

Jihyo: Try again later!! Let's go Tae..

Tae Oh: Where?

Jihyo: Kitchen!!

Mereka pun bersama sama pergi kearah dapur. Sehun yg disitu diabaikan. Nasib nasib..

- TBC -

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin