Ehem ehem.. Jihyo dan Lay memandang kearah gerangan tersebut. Terkejut beruk mereka melihat orang itu adalah Sehun dan Exo.
Jihyo: *dia dengar semua ke.. Ahh!! Jgnlah macam nihh (merengek)*
Sehun: Sedap borak.. Sampai gelak tak ingat dunia.. *perli*
Jihyo: Erk.. An.. Andwaee!! Mana ada!!??
Luhan: Ehh, jihyo.. *sengih*
Semua mata memandang Luhan. Mereka kenal ke??. Apa kes ni beb!!. Lay memandang jihyo yg sudah mula cuak. Dia cepat bertindak.
Lay: Erk.. Ermm.. Lu ikut aku jap!! *tarik tangan luhan*
Luhan hanya membuntuti langkah lay itu. Sesampai di tempat yg agak sunyi, lay melepaskan tangan luhan.
Luhan: Apa kes bro??
Lay: Aduhh!! Camne ni??
Luhan: Camne apa ni?? *mong*
Lay menceritakan segalanya pada luhan. Luhan hanya meng'O' kan sahaja.
Luhan P.O.V.
Patutlah aku nampak muka jihyo cuak tadi, aigoo.. Habislah.. Kesian sepupu aku.. Huarghhh, mian hyo ahh..
Luhan: Ouh!! Sorry ahh, aku betul betul x tahu..
Lay: erghh.. Sokay!! Dah jomlah masuk!!
Aku hanya mengikut Lay dari belakang. Kitaorang biasa kan diri panggil kau aku. Kitaorang juga adalah sepupu.
End P.O.V
Sesampainya di ruang tamu, mereka hanya memandang luhan. Luhan dgn mong nya memandang mereka dgn perasaan tidak bersalah.
Author: Hai, luhan.. Nampak nya kau dah berjangkit dgn dua beradik tu lah.. Siann kau!!
Jihyo: Yahh!! Aku x mong ahh..
Author: Ye yelah tu..*ckp slow slow*
Jihyo: apa kau cakapppp!! *jerit*
Author: cabuttttt *lari*
Jihyo: Yahh!! Jgn lariiii.. *kejar*
Mulalah acara marathon antara jihyo dan juga author.. Hehe sorry sorry..
Now back to story..
******************************
Suho: Camne kau kenal dia ni?? *tunjuk jihyo *Luhan: Erk.. Ermm, aku k.. Ke.. Kenal ddd..dia, hah!! Sebab aku sama sekolah ngan dia dulu.. *gagap*
Exo dan Sehun hanya meng'ouh' kan sahaja. Nasiblah tak kena tangkap.. Huh.. Nasib nasib..
******************************
??: Weii, Hyun.. BogoshippeoDahyun: Rindu kau jugak jihyo
Jihyo: Kau apa khabar??
Dahyun: Aku okey je!!? Hah!! Aku dengar kau jatuh pokok, betul ke??
Jihyo: Erk. Dari mana kau tahu??
Dahyun: Dari.. Hermm.. Dari.. Rahsiaaa..
Jihyo: Alahh, bagitahu lah bagitahu lah...*puppy eyes*
Waktu tu mereka buka skype. Tulah call face to face. Sesungguhnya, rindu jihyo terhadap Dahyun dah tahap gaban. Tak terkata rindu dia terhadap Dahyun. Hanya tuhan sahaja yg tahu, betapa rindunya dia terhadap temannya itu.
Dahyun: weiii.. Weiii.. Jihyo, kau ok x.. Weiii.. Weiii.. Haisy dia ni kannn...
Tanpa sedari, air mata rindu jihyo jatuh ke pipi yg mulus nya itu. Jihyo masih lagi di dunia khayal dia.
Dahyun: *pelik* Weii, jihyo kau ok x.. Yahhhhhhhhhh!!! Jihyo ooooo ahhhhhhhh *high note*
Jihyo tersentap, air matanya terus diseka.
Jihyo: Erk.. Apa??
Dahyun: Aku tanya kau ok x??
Jihyo: A.. Aku.. Aku O.. Ok.. Aku ok aku ok.. *gagap*
Dahyun: Yerlah.. Aku faham kau!! Kau mesti fikir something kan?? Alah, tak yah nak soroklah! Bukan sehari aku kenal kauu?!
Jihyo: Hehe.. You're clever girl.. Haha..
Dahyun: haha, oklah aku off dulu! Kalau ada apa apa roger je..Mak aku dh panggil tu.. Anyeonggg.. Saranghaee..
Jihyo: Anyeongg.. Nado my chingu..
Lalu Dahyun pun menutup skype nya. Jihyo menutup aplikasi tersebut dan phonenya terus diletakkan di tepi meja. Jihyo pun menutup matanya tanpa sedari, dia telah pun terlelap.
-TBC-
SORRY KALAU PART NI TAK BEST.. HOPE KORANG ENJOY!? VOTE OK.. TYPO ABAIKAN.. VOTE EHH JGN X VOTE..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...