Jihyo memasuki bilik Sehun. Dia memulas tombol pintu bilik itu. Alangkah terkejutnya dia apabila membuka tombol pintu tersebut. Memang mencabar kesabaran betul.
Jihyo P.O.V
Mak aii, ini bilik ke sarang tikus ni?! Bapak sepah sehh bilik dia. Setahu aku, kau ni pembersih.. Isy, saja je kan kau ni!!
Nak tak nak, aku kena kemas lah juga?! Sehun, Sehun you wait and see!? Pabo namja!!
Bakul yg dipegang oleh aku segera diletakkan diatas lantai, aku bergerak ke atas katil bersaiz 'queen' itu dan membetulkan bantal. Selepas itu, aku pun membetulkan selimut seperti sediakala.
Selepas selesai mengemas katil, aku mencapai bakul yg ku bawa tadi dan mengambil baju baju kotor yg bersepah diatas lantai, atas tv, senang citer semua tempat!!
Isy!! Bukan nak simpan satu tempat.. Menyusahkan betul!! Siapa lah yg jadi isteri dia ni, malang betul hidup!! Erghhh..
Selepas selesai mengemas bilik Sehun, aku menilik balik, apa yg kurang di bilik itu. Perghhh kemas. Sebelum pergi, sempat lagi aku menjelir lidah pada bilik itu. (Cengginih pun ada ke weii)
Sekarang, tugas aku adalah mengemas ruang tamu tingkat yg ku pijak sekarang, iaitu tingkat atas. Weii, sepahnya!!? Bantal yg ada dekat sofa tu atas karpet, lepastu baju baju kotor pula disepahkan atas karpet. Sofa pula menyerong, bukan tempat selalu dia duduk, lepastu kertas kertas dikonyokkan menjadi bola.
Aku: Yahhhh!! Ohhh Sehun nnnn... Taeee Ohhhhhhhhhh.. *jerit*
Perghh kesabaran aku dah tahap maksimum dah ni?! Bersepahnya?!! Ada lagi kain baju kat sini!? Hey, ni memang sengaja cari pasal ni!? Memang sengaja!!?
Nasiblah, kau takde kat rumah, kalau tak, dah lama aku lumat kau jadi sambal belacan 'Oh Sehun + Tae Oh'
Aku memulakan tugas ku?! Mulutku ini tak habis habis membebel!? Rasa geram sangat dalam hati ni!!
End P.O.V
Selepas selesai, aku mengelap peluhku mengguna kan belakang tapak tangan. Sesungguh nya memang memenatkan.
Jihyo: B. Kim, barulah hyo tahu macam mana perasaan B. Kim bila menjadi maid rumah agam ni?! Memang menyusahkan!?
Selepas itu, jihyo menuruni tangga pula, dia pergi kearah dapur. Erghhh!! Sepah lagi?! Oppa!! Help me?! Tengok lah maknae pabo oppa ni!? Dia buli Hyo.. Huarghhh..
Macam biasa, dapur dibanjiri oleh tepung di atas meja dan simen. Telur pula merata rata tempat. Air pula membasahi simen yg dibanjiri tepung.
Kaya kau kan Sehun.. Main baling je barang ni?! Berjimat lerr sikit derr!? Aigoo annoying betul lah kau ni Sehun. Tae Oh pun satu, ikut je arahan daddy dia tu?!! Haisyyyy..
Jihyo mula mengemas dapur 'tepung' itu. Habis tepung dimuka nya, tapi diendah kan. Comot betul rupa jihyo sekarang ni?! Namun tidak bagi jihyo, kerana dia leka mengemas dapur itu.
~Ting Tong... Ting Tong~
Jihyo: Takkan tak bawa kunci kot diorang ni?! Hisy!! Menyusahkan?!
Jihyo bergerak kearah pintu, dia memulas tombol pintu. Rupanya orang itu adalah Pn. Oh. Jihyo berlari kearah kabinet untuk mengambil kunci.
SKIP
Jihyo berasa amat malu, waa.. Pn. Oh gelakkan aku!? Tepung! Kau punya pasallah ni!!
Pn. Oh: Kenapa boleh jadi macam ni, Hyo.. Comot habis muka kamu tu!! *duduk dekat sofa*
Jihyo: Erk. Saya kemas rumah tadi!! Tuan Sehun yg suruh kemas?!
Pn. Oh: Huh!? Sehun ni mesti buat hal!! Mianhae atas pihak Sehun ye, Hyo?!
Riak muka Pn. Oh mula berubah. Kasihan benar dia melihat jihyo. Isy!! Budak bertuah ni?? Nanti kau!?
Jihyo: Takde apa apalah aunty?! Ni, aunty datang ni, nak jumpa Sehun ye?! Jap saya call dia ye!?
Pn. Oh: Ehh!! Xpe!? Aunty tunggu?!
Jihyo: Nae, aresso aunty!! Aunty tunggu kejap ye?! Hyo buatkan air?!
Pn. Oh hanya mengangguk.
Jihyo pun bergerak kedapur sambil membawa kek yg dibawa oleh Pn. Oh tadi (?)(fhm fhmkn lah ye)
******************************
Sehun & Tae OhSehun dan juga Tae Oh sedang duduk di bangku yg disediakan di Sungai Han.
Tae Oh: Daddy, bila nak balik ni?! *jilat ais krim*
Sehun: Lepas habis je ais krim ni kita balik, ok?
Tae Oh: Nae, daddy
Tenang nya hati ni bila melihat keindahan di Sungai Han ini. Apa lah yg jihyo sedang buat sekarang? Pasti dia membebel.
Tae Oh: Daddy, daddy tak bosan ke kenekan mummy?!
Sehun: Tak pun!! Best adalah?! Top class ahh kenekan dia?!
Tae Oh: Isy, daddy ni.. Tk berperikema... *terhenti*
Sehun: Ehh apa pulak!! Memang betul lah best apa?
Tae Oh hanya diam. Kali ni, dia takde idea nak membalas kata kata daddy nya
Sebenarnya, Sehun yg membuat sepah rumah itu. Tae Oh yg melihat hanya mengendahkan sahaja, kerana tidak mahu terlibat dgn devil plan daddynya.
******************************Jihyo datang keruang tmu sambil membawa dulang. Dia meletakkan dulang itu di atas meja kecil dihadapan sofa.
Jihyo hnya menyedia kan air Teh hijau dan juga kek yg dibuat sendiri oleh Pn. Oh.
Kemudian, jihyo menuangkan air tersebut kedalam cawan, dan memberi cawan tersebut pada Pn. Oh.
Jihyo: Minum aunty!? *hulur cawan*
Pn. Oh: Gomawo *terima huluran*
******************************
??: Puas hati kau kan!! *marah*Jihyo: Buat apa pulak?? *selamba*
Sehun: Yelah, tengok aku kena warning ngan mak aku?!
Jihyo: Eleh padan muka *ckp slow slow*
Sehun: Apa kau kata.. * marah *
Jihyo apa lagi, cabutlah.. Jihyo masuk kedalam biliknya lalu mengunci pintu tersebut lalu mendekati katil.
Jihyo: Hari yg memenatkan dan padan muka kau, Mr. Annoying?! Hahaha...
-TBC-
Maaf sebab tak buat flashback.. Batery phone low.. Bye!! Nanti habis power off phone ni?!! Macam biasa, kalau ada typo sorry k!? Vote tau.. Anyeonggg
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...