Jihyo terkejut, dari posisi yg baring terus duduk(?) tangan nya pula terkena bucu meja akibat terkejut. Auch!!
Orang itu terus menggelakkan jihyo. Jihyo menjeling orang itu. Meluap luap api kemarahan nya. Turun naik turun naik nafas nya. Yup! Orang itu adalah Sehun.
Sehun mendekati jihyo yg berada di katil. Kedua tangannya diselok kedalam poket seluar. Muka Sehun kelihatan selamba sahaja. Tapi bukan bagi jihyo, muka Sehun sekarang adalah muka 'minta penyepak' darinya.
'Sabar jihyo sabar!! Kawal diri kau jihyo!! Kawal!?'
Jihyo: Nak apa?? Mintak penyepak ke?! Nak, boleh je??
Sehun: *senyum* Amboii garangnya mummy titew ni!!
Jihyo: *jeling* Yah!! Don't being a kid ok!? (Betul tak author speaking? Hehe) btw, saya bukan mummy awak ok!
Sehun: Isyy!! Yelah yelah.. Aku datang sini sebab aku nak mintak maaf!! Tapi tak ikhlas tau!! Jgn perasan pulak.. Ni pun sebab Tae je?!
Jihyo membuat muka menyampah.
'Eleh!! Dah agak dah!! Tak ikhlas nyerr dia ni?! Perasan? Erghh meme tak ahh'
Jihyo: So?! tu je awak nak cakap!! Kalau takde pape, awak boleh keluar, saya nak tidur..
Sehun: ok!! Hah, by the way, selama B. Kim takde kat umah ni! Aku nak kau buat kerja rumah ni sekali.. Arrachi?!
Jihyo: amboi amboi,*bangun dari katil(?)* sesedap air sirap je awak suruh saya buat itu buat ini!! Please lah.. Saya just babysitter ok, bukan maid..
Sehun: Ehh bila masa pulak kau babysitter je.. Bagi aku kau tu maid aku ok!! How matter sekali pun, keputusan aku MUKTAMAD..
Sehun saja je menekan kan perkataan MUKTAMAD itu. Bosan giler kalau hidup ni tak kenakan orang.
Jihyo membuat muka tidak berpuas hati.
'Giler punya namja.. Kau ingat aku sape!! Amboii sesedap sirap je kau kata aku ni maid.. Erghh sabar jihyo sabar'
Sehun pun pergi dari situ. Jihyo bergerak ke katil, dia mengambil bantal lalu baling kearah pintu masuk/keluar biliknya. Geram tak terkata dia waktu tu.
Nak je jihyo penyek penyek mamat tu biar jadi dadu.
SKIP
Jihyo bergerak kearah dapur. Perkara inilah yg paling dia benci. Memasak. Waa!! Lay oppa help me?!
Jihyo membuka 'You Tube' dia menonton apps itu dgn tekun.
Jihyo: Isy susah nya!!! Macam mana ni?!
Jihyo membuka peti sejuk, dia melihat ada atau tidak lauk untuk di masak. Rupanya, bahan untuk memasak Bibimbap (betul x) sahaja yg ada.
Nak tak nak, jihyo pun cuba untuk memasak Bibimbap itu.
>> Skip <<
Kini Sehun dan juga Tae Oh berada di hadapan jihyo. Jihyo hanya menunduk. Waa, takutnya!!
Sehun mengambil satu bibimbap lalu disuakan dalam mulutnya.
Puiii
Sehun mengeluarkan kembali makanan yg dimakan nya. Habis terkena muka jihyo. Jihyo tersentap begitu jugalah dgn Tae Oh. Jihyo mengambil tisu lalu membersihkan mukanya.
Jihyo: Woii, apani?? Main sembur sembur pulak!!
Sehun: Weii, kenapa masin bibimbap kau ni?! Tengok rupa, warna, susunan semua perfect.. Tapi kenapa rasa tak perfect weii..
Tae Oh tergelak.
Jihyo: Awak dah tahu saya tak pandai masak!! Awak suruh saya masak buat ape?? *tak mahu mengalah*
Sehun: Ehh!! Manalah tahu, dgn bantuan 'You tube' tu kau boleh masak!!? *tak mahu kalah*
Jihyo: Ewah ewah ewah.. Sesedap sirap je awak cakap!! Hello, saya ni boleh pandai masak bila face to face, bukan guna anything apps ok (?)
Sehun: Ehh!! Kau ingat aku tahu sangat ke pasal diri kau!! Hekeleh.. Lainkali, pergi lah belajar memasak!! Harap je perempuan, tapi langsung tak pandai masak?!
Jihyo: Apa awak cakap!! *marah* Yahh!! Awak pun patut belajar juga tahu?! Kalau lah saya tak de ke apa ke?! Siapa nak masak untuk Tae..
Sehun: Eleh!! Senang je bawa lah pergi kedai makan!? Apa susah?!
Jihyo tidak membalas, sebalik nya menjeling Sehun. Sehun membalas jelingan jihyo.
Tae Oh: Mummy, daddy dah dah lah tu!! Malam nanti kita makan kat kedai?!
Jihyo yg menjeling Sehun segera berpaling kearah Tae Oh. Tak perasan pula Tae Oh berada di situ.
Jihyo: Kajja!!
Jihyo segera memegang tangan Tae Oh dan pergi dari situ.
-Skip-
Malam
<LOVELYZ CAFE>
Mereka bertiga mengambil tempat di tepi tingkap. Hujan mula menitik nitik di luar cafe. Terasa sangat indah sekali. (?)
Waiter datang mendekati meja mereka untuk mengambil pesanan.
Tae Oh: Jus Carrot Susu (?)
Jihyo: Bagi saya, Jus Oren satu?!
Sehun: Bubble tea ada x?!
Waiter: Ada!!
Sehun: *gembira* Bubble tea satu!!
'Yahoo, my bubble tea.. Mu tunggu aku datanggg?! Bubble tea ku.. Tak sabar nya aku untuk mintak couple dgn kau (?)'
Waiter: Nak makan apa?
Tae Oh: Jjampong (btl x)
Jihyo: Ttaebeokki (btl x ejaan nya)
Sehun: Nasi Goreng Kimchi
Waiter: Aresso, ada apa apa lagi?
SeJiTae hanya menggeleng.-Skip- (sorry banyak skip xde idea)
Selepas makan, Jihyo meminta diri untuk ke tandas (?) Selepas mendapat keizinan jihyo pun bergerak ke tandas.
Dalam perjalanan ke tandas, tangannya direntap kasar. Jihyo terkejut. Dia memandang gerangan yg menarik tangannya itu. Terkejut nya dia kerana orang itu adalah.....
Tbc
Sorry kalau part ni xde benda yg boleh meletihkan?Siapa lelaki yg tarik tangan jihyo tu?
Tunggulah sambungannya ok! Harap sangat part ni best. Maaf tau kalau part ni kelam kabut. Kalau ada sebarang typo, saya minta maaf tau!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...