Setelah Sehun pergi ke office nya. Jihyo pun pergi ke bilik Tae Oh. Jihyo pelik, kenapa Tae Oh lansung tak keluar bilik lansung.
Jihyo memulas tombol pintu bilik Tae Oh. Alangkah terkejut nya apabila melihat budak itu menggeletar kesejukan.
Jihyo berlari kearah Tae Oh. Dia meletakkan telapak tangannya diatas dahi Tae Oh. Panas. Muka jihyo mula cuak.
Jihyo: Tae.. Tae tahan ye!! Jap mummy tutup air cond.. *tarik selimut Tae Oh sampai ke bahu*
Jihyo berlari kearah air cond lalu menutup air cond tersebut. Dia sudah mula cuak, sikap keibuan jihyo sudah pun keluar dari dirinya.
Selepas itu, jihyo berlari kearah Tae Oh yg sedang menggeletar lagi akibat kesejukan. Jihyo sudah tidak tahu mahu hendak buat bagaimana.
Tae Oh sekarang berada di dalam dukungan jihyo. Berat Tae Oh mula menurun. Jihyo memeluk erat Tae Oh. B. Kim sudah balik ke kampung nya semalam.
Jihyo pergi kearah gagang telefon (betul ke tak) lalu mendail nombor Sehun. Tak dapat. Kepala jihyo mula runsing. Perut nya sudah mendendangkan beberapa lagu, dek kelaparan.
Jihyo tidak risaukan pasal dirinya, dia cuma risaukan Tae Oh sahaja. Segera jihyo menggapai 'handbag' nya dan terus turun dari tangga untuk ke driver.
Nasib baik driver ada masatu. Jihyo berlari kearah driver itu dgn kelam kabut.
Jihyo: P. Cik.. P. Cik.. Ppali pergi hospital P. Cik.. Tae demam ni!! *pndg Tae Oh yg berada di dukungannya*
P. Cik itu terkejut. Dia menggangguk, lalu bergerak ke kereta itu membuka pintu untuk jihyo dan juga Tae Oh. Setelah jihyo masuk ke dalam perut kereta, driver itu pun masuk ke tempat memandu.
******************************
~Oh Holding~
Sehun yg baru habis meeting segera ke biliknya. Dia membelek screen phone nya. Terdapat 4 missed called dari jihyo. 2 dari telefon rumah 2 lagi dari telefon milik jihyo sendiri.
Sehun: Aik!! Pelik nya, kenapa dia tiba tiba je call ni?! Ada masalah ke!! Baik aku call balik, kot kot ada apa apa jadi.
Hati Sehun mula tidak sedap. Degupan jantungnya mula laju. Tangan Sehun menyentuh dadanya (?). Lajunya!.
'Apa kena dgn jantung aku ni!'
'Aisy tak sedap hati pula'
'Relax Sehun relax.. Tenangkan fikiran mu!! '
Sehun mencapai telefon nya. Baru sahaja hendak mendail nombor jihyo, jihyo telah call nya terlebih dahulu.
Sehun: Yeoboseyo!
Jihyo: Yeoboseyo! Awak.. Palliwa datang hospital cepat..
Sehun: Relax jihyo relax.. Cuba cerita apa yg jadi sekarang ni!? Calm down..
Jihyo: Ok!! Tae.. Tae dia masuk hospital.. Palliwa datang..
Sehun: nae, Aresso.. Hospital mana..
Jihyo: Seoul Emergency Hospitality (?)
Sehun: Ye!! Saya datang sekarang!?
End called.
Sehun menekan intercom(betul x eja)
Sehun: Masuk bilik saya sekarang..
Lalu intercom miliknya dilepas kan tanda 'end intercom'
P.A nya mengetuk pintu, dan dia pun masuk apabila disuruh (?).
Sehun: MinSuk(reka), Saya nak awak cancelled semua perjumpaan saya!! Segala meeting yg ada pada minggu ni postponed..
MinSuk: Ye!! Waeyo?!
Sehun: My Son is sick..
MinSuk hanya meng 'ouh' kan sahaja. Selepas itu, Sehun menggapai phonenya dn terus keluar dari situ.
******************************
~Seoul Emergency Hospitality~
Jihyo mundar mandir dari tadi di depan pintu wad Tae Oh(?) (masuk wad juga ke)
??: Jihyo, cam mana dgn Tae..
Jihyo berhenti daripada berjalan, dia memandang suara itu. Sehun.
Jihyo: Dia ada dalam wad ni!! Doktor tak keluar keluar lagi ni?!
Jihyo menerus kan perjalanan nya. Kejap kiri kejap kanan. Sehun yg duduk pun pening melihat jihyo.
Sehun: Jihyo, marilah duduk.. Tak penat ke? Asyik berdiri je!! Calm down..
Jihyo: Saya tak boleh.. Saya tak boleh! Saya risau.. Risau tahu tak!?
Tanpa sedari, air mata yg ditahannya, mengalir jatuh ke pipi mulus milik nya. Sehun berdiri dan mendekati jihyo yg sdg menangis kerisauan. Terharu juga hatinya melihat jihyo benar benar risau akan Tae Oh.
Sehun merangkul bahu jihyo lalu di bawa ke dakapan nya. Dan membawa jihyo duduk. Setelah duduk, Jihyo melentokkan kepala nya di bahu Sehun.
Dia benar benar risau akan keadaan Tae Oh. Berharap tiada apa yg berlaku kpd Tae Oh. Jikalau tidak tak tahu lah keadaan jihyo nanti.
Berapa minit kemudian, doktor pun keluar, jihyo yg duduk bersma Sehun itu, terus berdiri. Sehun hanya membontoti langkah jihyo sahaja.
Jihyo: Doktor bagaimana keadaan anak saya sekarang! (?)
Sehun yg mendengar hanya diam sahaja. Terkejut?. Ya! Memang dia terkejut. Anak saya?. Haha ayat itu yg diungkapkan oleh jihyo sebentar tadi..
Doktor itu hanya tersenyum.
Jihyo melihat nametag yg berada di kot doktor itu. Choi Hyun Ki. (Sebenarnya itu nama korea author.. Haha.. Jgn kecam)
Dr. Hyun ki: Tn dan Pn jangan risau, pesakit hanya demam panas sahaja. Tiada terlibat dalam apa apa masalah pun(?) Nanti saya akan, menyuruh nurse memindahkan pesakit ke bilik biasa?!
Jihyo memanjatkan kesyukuran, Sehun yg disebelah nya dipandang. Sehun tersenyum kearah jihyo. Jihyo membalas senyuman itu.
Sehun: Boleh kami masuk, menjenguk anak kami (ayat clishe byy??)
Dr. Hyun ki mengangguk. Jihyo pula tersentap. Anak kami?? Euww.. Suka tu sukalah sikit.
******************************
Tae Oh terbaring lesu di atas katil milik hospital itu. Tersentuh hati jihyo melihat. Perut jihyo mula mendendangkan lagu dihiraukan. Sehun yg di sebelah nya menggeleng kan kepala.
Sehun keluar dari bilik Tae Oh, tapi tidak dihiraukan oleh jihyo yg ralit menatap wajah suci Tae Oh itu.
Beberapa minit kemudian,
Sehun masuk semula ke dalam bilik jihyo dgn membawa plastik makanan untuk jihyo.
P/s: Hospital boleh makan kan dalam bilik pesakit?
Sehun menarik jihyo pergi ke sofa di dalam bilik itu.
Jihyo: Wae yo?
Sehun: Makan dulu!! Dah tahu lapar, tapi hiraukan je.. Kita ni, walau apa pun jadi, tak boleh skip makan. Kalau sakit siapa juga yg susah.. *bebel*
Jihyo mula membuat riak menyampah. Kalau skip makan je kena bebel, skip makan je kena bebel.. Sama je macam omma nya.. Haha, sabar ye jihyo..
-TBC-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...