-Malam-
Jihyo P.O.V.
Dari petang tadi aku tak nampak kelibat Sehun. Nak kata keluar,rasanya tak?! Kereta ada je! Hai jihyo takkan kau rindu dia pulak?! Nope, biarkan dulu?!
Aku memulas tombol pintu bilikku, tiba tiba aku dapat merasakan aku terpijak sesuatu. Aku apa lagi menunduklah nak ambil benda yg aku pijak tu?! Memo!
Tanpa membuang masa, aku terus membaca isi memo tersebut.
'Mian jihyo ahh?! Oppa tak boleh keluar bilik?! Oppa sakit perut sangat sangat!?'
Tanpa membuang masa, aku terus berlari kearah bilik Sehun. Sumpah!! Muka aku waktu tu macam kucing hilang anak?! Serius, aku risau!!
Aku memulas tombol pintu biliknya. Gelap nya. Segera aku menekan suis lampu yg melekat di dinding itu. Kemudian, aku dapat tertangkap tubuh milik Sehun di koridor, pintu sliding door pula, dibiar terbuka?!
'Haisy!! Sakit sakit macam ni pun nak seksa diri?! Sama je macam oppa?! Apalah nasib aku!? Huargh'
End p.o.v.
'Mianhae mianhae hajima
.......
(Author tak tahu macam mana korang boleh buat lyric tu! Anggaplah Sehun menyanyi sampai habis?! -Eye Nose Lips (Taeyang)Jihyo mendekati Sehun. Sehun masih lagi setia menyanyi, ya! Sehun masih lagi leka menyanyi. Rasa terharu pulak. Jihyo behave youself.
Sehun masih leka menyanyi, sampai lah akhir sekali. Selepas habis sahaja menyanyi, Sehun tersenyum kearah jihyo yg tercegat di depan pintu sliding door.
Sehun: Marilah sini, chagi?!
Jihyo hanya menurut. Tak tahu kenapa?! Egonya yg tinggi itu, kian berkurang.
Sehun merapatkan muka di telinga jihyo. Jihyo terkelu.
Sehun: This song for you?! *romantis*
Jihyo masih lagi kaku. Suara garau itu masih lagi terngiang ngiang di ingatannya.
Sehun mula memetik gitar, dia menyanyikan lagu cinta (korang fikirlah sendiri, author pun tak tahu nak pilih lagu apa) dia menyanyi lagu itu sampai lah ke penghujungnya.
Sehun: Adakah chagi maafkan oppa? *mata penuh berharap*
Jihyo tersenyum lalu mengangguk. Sehun mengukir senyuman, tanpa membuang masa dia terus memeluk jihyo. Jihyo membalas pelukan tersebut.
Selepas sahaja meleraikan pelukan,
Sehun: Chagi tak nak ni ke? *byuntae*
Jihyo: ni apa? *mong*
Sehun: *pegang pipi*
Jihyo faham. Dia mengigit bibir dan memandang tepat kearah mata Sehun.
Jihyo: Pejam mata dulu?!
Sehun akur. Dia pun memejam kan matanya. Jihyo mendekat kan bibir nya di pipi Sehun.
Sehun: Ahh, appo (pegang pipi)
Mesti korang nak tahu kan, jihyo buat apa?! Sebenarnya, jihyo gigit pipi Sehun itu. Baru sahaja jihyo mahu berlari, dia sudah pun tertangkap. Tangkas juga Sehun ni!?
Sehun: Nak lari mana?! *geletek jihyo *
Jihyo tergelak gelak apabila digeletek sedemikian. Sampai lah dia terbaring di atas riba Sehun.
Jihyo: Ok ok mianhae, berhenti lah geletek saya?! *gelak*
Sehun pun berhenti geletek jihyo. Jihyo sudah di ribanya. Jihyo memandang Sehun begitu juga lah Sehun yg memandang jihyo. Mata mereka bertaut.
Dup dap dup dap
Jihyo mahu bangun, namun ditegah oleh Sehun.
Sehun: Alah!! Tidur je lah atas riba oppa?! Harini kita tidur dekat koridor ye chagi!! Tengok bintang, bulan.
Jihyo hanya terdiam. Lama kelamaan, dia pun sudah terbiasa dan perasaan malu itu sudah pun pudar.
Sehun: Apa beza chagi dgn bulan?
Jihyo: *pandang Sehun * Entah! Apa dia? *sengih*
Sehun: Bulan terangi hidup kita pada waktu malam tapi chagi terangi hidup oppa selamanya?!
Jihyo: Hahaha!! Pandai awak ni!?
Sehun: Stop call me 'awak' *tegas* call me 'oppa' jebal?!
Jihyo terdiam. Sehun memandang jihyo. Begitu juga jihyo. Adehh! Apehal romantik sangat Sehun malam ni?!
Jihyo: Aresso aw...op..oppa?!
Sehun tersenyum mendengar. Agak kekok. Takpe lama lama biasa lah tu?! Sehun memandang bulan dan bintang di langit yg biru pekat itu (hitam sikit)
Sehun: Oppa harap, bulan dan bintang itu saksi cinta kita?! Saranghae jihyo ahh *still pandang bintang dgn bulan*
Tiada jawapan. Sehun yg mengusap ubun ubun jihyo itu berhenti dan memandang jihyo. Lah!! Dah tidur?! Cakap sesoranglah jawabnya.
Sehun meletakkan kepala jihyo di atas lantai sekejap, kemudian dia kembali dgn membawa selimut. Sehun meletakkan kepala jihyo di atas ribanya kembali dan membetul kan kedudukan jihyo supaya selesa. Tidak lupa, dia mahu menyelimutkan jihyo dan dirinya.
Akhirnya, Sehun terlelap jua..
******************************
Angin angin sepoi meniup muka jihyo (betul x? Saja nak test buat ayat macam tu) jihyo tersedar. Dia memandang Sehun yg tidur itu. Comel.Jihyo perasan, Dia tidur di atas riba Sehun. Dia berasa bersalah. Mesti Sehun lenguh.
Jihyo: Oppa, bangun oppa.. Tidur dekat katil.
Sehun: *buka mata* Ahh, lenguhnya?!
Jihyo semakin serba salah.
Jihyo: Oppa boleh jalan tak?! Jihyo bawa oppa tidur atas katil eh?!
Sehun: Boleh!? *try bangun*
Sehun: Ahh appo..
Jihyo: Meh, hyo tolong?! *ambil lengan Sehun letak dekat leher*
Jihyo mula memapah Sehun. Sesampai nya dikatil, dia membaringkan Sehun. Sehun menarik leher jihyo menyebab kan jihyo terjatuh diatas dada tegap milik Sehun.
Sehun: *buka mata* Give me 10 minute.
Jihyo akur. Dia hanya membiarkan sahaja.
10 minute~
Sehun masih lagi tidak melepaskan jihyo.
Jihyo: Yahhh!! Oh Sehun?! Lepaskan lah!! Saya tak mandi lagi ni?!
Sehun: 5 minute 5 minute
Jihyo: No 5 minute, lepaskan sekarang juga?!
Sehun: Kalau tak nak?!
Jihyo: *cubit perut Sehun *
Sehun: Ahh!! appo?! *pegang perut*
Jihyo segera lari ke bilik nya.
Sehun: Aisyy!! Kecik je aku tengok kau ni jihyo.. Comel?! Ni yg buatkan aku takkan lepaskan kau!! *byuntae*
Jihyo hanya mendengar dipintu. Geli geleman (btl x ejaan) dia mendengar nya. Rasa nya boleh muntah pelangi dia dekat situ?!
Tanpa membuang masa, jihyo memasuki bilik nya. Tuala digapai dan segera masuk ke dalam bilik air untuk mandi.
-TBC-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...