Jihyo bergerak kearah ruang tamu untuk menjaga Tae Oh yg leka menonton televisyen. Hari ini, hari minggu jadi Sehun tidak pergi ke kerja nya.
Jihyo menempatkan dirinya di sebelah kanan Tae Oh. Manakala Sehun pula di sebelah kiri Tae Oh. Mereka menonton cerita Kartun.
Selepas itu, jihyo berdiri kerana tekak nya berasa haus. Dia berdiri dihadapan Tae Oh.
Tae Oh: Mummy kenapa berdiri depan Tae ni?! Tae nak tengok tv ni?!
Sehun: Entah mummy ni!! Daddy pun nak tengok tv juga.. Sanalah..
Jihyo memberi jelingan maut untuk Sehun. Sehun tersengih melihat wajah jihyo yg garang itu.
Jihyo: Mummy nak tanya, Tae nak air apa apa tak? Mummy boleh buat kan?!
Belum sempat Tae Oh mahu menjawab ada yg memotong percakapan Tae Oh.
Sehun: Titew nak air!! Titew lapar lah.. Mummy boleh buatkan kan?! *aegyo*
Jihyo: Siapa tanya awak!! Saya tanya Tae?! Menyampah nya lah saya tengok aegyo awak! Tak melting langsung!!
Tae Oh tergelak mendengar percakapan jihyo. Geli hati benar mendengar percakapan jihyo itu sampai tergolek golek atas sofa.
Sehun menjeling kearah jihyo. Mukanya berona merah. Kuang ajoq punya babysitter.
Tae Oh: Nak mummy!! Buatkan air untuk daddy sekali tau!! Tengok daddy dah majuk?!
Jihyo memandang wajah Sehun. Nak tergelak jihyo dibuatnya. Sehun hanya memuncungkan bibirnya. Matanya pula dipejam. Ala ala orang merajuk konon.
Jihyo: Ok! Sambunglah tengok kartun ni ye?!
Tae Oh hanya mengangguk. Sehun tersengih sahaja dari tadi. Dia pasti, apabila jihyo masuk je dapur dia akan menjerit. 1, 2, 3..
??: Arghhhh!! Kenapa dapur kotor ni??!!!! Sehun nnnnnn, Taeeeeeee.. Apa korang buat ni!??????
Tae Oh dan Sehun tergelak besar. Mereka 'sep' setelah berjaya, Sebenarnya ini rancangan Sehun.
•Flashback•
Sehun bergerak kearah Tae Oh. Dia menempat kan dirinya di sebelah Tae Oh. Kelihatan Tae Oh sedang leka menonton kartun kegemaran nya.Sehun berasa sangat bosan. Wajah Tae Oh ditatap. Tiba tiba, satu mentol muncul di atas kepalanya. Sehun tersenyum.
Sehun: Tae, Tae nak tak tolong daddy?!
Tae Oh: Tolong apa?? *leka tonton tv*
Sehun: Kita kenakan mummy.. Nak tak?!
Tae Oh: Malaslah!! Nanti mummy merajuk?!
Sehun: Ala! Kalau mummy merajuk, daddy boleh pujuk!!
Tae Oh: Tapi......
Sehun: Takde tapi tapi, Tae sayang daddy kan?
Tae Oh: Yelah yelah..
Sehun membisik rancangannya di telinga Tae Oh. Tae Oh hanya mengangguk sahaja.
Apabila tiba di dapur, Sehun menggunting tepung dan mencampakkan di atas lantai dan meja. Tae Oh pula mengambil telur dan pecahkan di atas meja. Bersepah nya di dapur itu.
Selepas selesai, Sehun dan Tae Oh berlari ke ruang tamu dan duduk seperti biasa. Mereka mengawal riak muka mereka supaya jihyo tidak mengecam apa apa riak muka mereka.
•End Flashback•
Selepas selesai membuat air, menghantar air ke ruang tamu. Jihyo balik ke dapur dan mengemas dapur tersebut. Dalam hati banyak sumpah seranah terhadap Sehun.
'Siap kau!! Kau ingat aku ni apa?? Ahhh stress ahh camni??!!'
'Tae, Tae.. Apahal lah ikut cakap daddy kamu tuuuu?!!! '
******************************
Selepas selesai mengemas, jihyo pun naik ke bilik. Langsung tidak memandang ke arah Tae Oh dan Sehun. Biar, nak ajar sikit.
Tae Oh memandang kearah Sehun. Sehun hanya membuat muka selamba.
Tae Oh: Isyy!! Daddy ni?! Tengok mummy dah merajuk?! Nampak tu, langsung tak pandang kita!!
Sehun: Biar jelah.. *tgk tv*
Tae Oh: Dadddy!! *marah+ ambil remoute tv tutup tv*
Sehun: Isy! Apa ni Tae.. Daddy nak tengok!?
Tae Oh: Nope!! Pergi pujuk mummy..
Sehun: Erghh!! No chagi?!
Tae Oh menjeling. Sehun hanya sengih. Akhirnya Sehun mengalah!!..
******************************Di bilik jihyo
Jihyo sedang baring di atas katil. Sumpah!! Dia benar benar penat mop bagai. Rasa hendak tercabut tulang belakng nya bila mop. Dahlah dapur tu besar, mengalah kan 2 bilik tidur. Erghhh..
Siap kau Sehun!! Aku tahu kau saja je nak komplot dengan Tae Oh sebab nak kenakan aku?! Ehh ni jihyo lah weii!! Sape tak kenal??
Tiba tiba pintu bilik jihyo dikuak. Jihyo terkejut lalu terus duduk, tangannya pula terkena bucu meja. Arghh sakit sehh..-TBC-
Mian kalau tak best.. Typo abaikan.. Banyak lagi hari yg memenatkan tau!! Macam macam rancangan Sehun nak kenakan jihyo. Harap part ni best?! Vote ok..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...