??: Jihyo..
Jihyo masih lagi shock. Dia rindu akan lelaki yg berada di hadapannya ini. Jihyo menekup mulutnya bagi mengelakkan ia menjerit. Sehun memandang jihyo pelik. Siapa dia? Macam mana dia boleh kenal?
Jihyo terus memeluk lelaki itu. Lelaki itu membalas pelukannya nya.
Jihyo: Taecyeon, aku rindu kau?! Dahyun pun rindu kau!!
Rupanya lelaki itu adalah Taecyeon.
Flashback
Jihyo: Ahh, kita berjaya?!!
Dahyun: Tulah!! Weii aku tak caye kita boleh berjaya kan Taec?!
Taecyeon: Tulah!! Jom aku treat korang makan?! Korang nak makan apa?
Dahyo: Coklat~
Taecyeon: Okay!! Jom..
Mereka lulus di dalam peperiksaan akhir tahun. Sebab tu lah over semacam, sebab dahyoyeon(Dahyun, jihyo, taecyeon) tak pernah straight A+ dalam kelas. Ini kiranya first time lah~
~Cafe~
Setelah meng'order' makanan, mereka bersambung berbual.
Taecyeon: Korang, andai ditakdirkan kita berpisah, aku harap kita tetap akan berjumpa balik. Dan hubungan kita ni kekal sampai maut memisahkan kita. Ok!
Jihyo: Apehal kau ni taec.. Tak pernah cakap macam ni!!
Dahyun: Entah!! Gerun aku tengok kau ni?! Buang tebiat ke apa?
Taecyeon: Tak lah!! Aku cuma cakap je!! Kot kot lah kan salah seorang dari kita ni, kena belajar luar negara ke apa ke?!
Dahyo: Aresso.. Kita tetap kawan!!
Macam macam mereka bualkan. Gelak tawa, semua ada dalam perbualan mereka. Pelanggan yg datang hanya tersenyum melihat kemesraan mereka.
End flashback
-Cafe-
Sehun: Boleh aku tahu?! Korang ni kenal ehh? Dari mana?
Jihyo: Memang lah kitaorang kenal!! Kitaorang bestfriend waktu kat sekolah. Jihyo paling rapat dgn Taecyeon ni, sampai orang anggap kitaorang ni couple!!?
Couple? Adalah sikit jeles dalam hati Sehun.
Taecyeon: alah kau takyah jeles!! Aku dgn jihyo kawan memang rapat macam adik beradik. Kau tahu tak pasal jihyo waktu sekolah sampai lah kolej?
Sehun: Tak tahu?! Dia takde cakap apa pun!!
Taecyeon: Lah yeke?! Ermm!! Jihyo ni suka pendam masalah sesorang. Dia ni tak suka luah kan!! Aku dgn Dahyun, pun tahu sikit je. Tapi ada sorang je yg tahu pasal jihyo ni dari A-Z.
Sehun: Ouhh siapa? Boleh tak kau ceritakan pasal jihyo ni.. *jeling jihyo * yelah! Dia ni kan tak suka cerita pasal dia. Husband sendiri pun bukan nak cerita!?
Jihyo tersengih. Dua jejaka itu menggeleng melihat karenah jihyo itu.
Taecyeon: Kalau kau nak tahu, jihyo ni adalah seorang queenka waktu kat sekolah menengah dulu. Dialah yg paling digeruni ramai, menakutkan. Tapi otak dia ni geliga tau!! Setiap kali waktu sorang cikgu ni, dia selalu ponteng kelas. Dia akan pergi ke belakang sekolah pastu panjat tembok yg boleh tahan besar. Banyak kali tau!! Kiranya dah, 100 kali dia jadi tetamu tetap bilik disiplin. Aku dgn Dahyun pun dah tak tahu nak buat apa dah?! Sampai lah satu hari dia tersilap langkah waktu nak turun dari tembok tu, dia jatuh. Dia patah kaki. Pastu masuk hospital 5hari 4malam. Lama tu, bagi kitaorang lah!! Tapi tak serik lagi. Dia ponteng lagi?! Huh!! Eomma jihyo ni dah berapa kali dah marah jihyo ni!! Hurm degil dia!! Tak tahulah?! Dia ni juga paling swagger. Setiap hari, dia pakai hitam. Beg hitam, pensil box hitam, kasut hitam, kalau ikutkan semua hitam.
Memang sesuai gile dgn Mr. Swagger kita, Suga. Sehun mendengar dgn penuh teliti. Isyy!! Nakal juga dia?!
Taecyeon: waktu kat universiti pulak, jihyo masih sama, nakal. Masuk bilik disiplin juga. Sampai lah satu hari, ada seorang lelaki mengubah hidup jihyo. Nama dia Lee Donghae dia lah lelaki pertama buat jihyo jadi perempuan. Diorang Couple. Lepastu aku tak tahu sebab aku kena pindah dekat Australia. Aku kena belajar dekat sana. Bila diorang dapat tahu je? Kau nak tahu siapa paling terus menangis?
Kata Taecyeon sambil mengangkat kening. Sehun tersengih lalu mengangguk.
Taecyeon: Dialah yg paling teruk menangis sampai demam.
Kata Taecyeon sambil menjeling jihyo sinis. Muka jihyo, takpayah cakap?! Lebih dari tomato pun ada! Hebat tak. Tergelak gelak Sehun dibuatnya. Taecyeon pun sama mengikuti Sehun menggelakkan jihyo.
*****************************-Hotel-
Jihyo dan Sehun memasuki hotel yg mereka booking. Sehun duduk di birai katil, manakala jihyo pula mendekati almari untuk memilih baju untuk dipakai. Sehun hanya memerhati gerak geri jihyo yg tidak tentu arah. Nak tergelak pun ada.
Sehun: Chagi ni dah kenapa?
Jihyo: Tak de pape?! Jihyo harap oppa boleh lupa tentang jihyo masa kat sekolah dulu?!
Dengar sahaja, waktu di sekolah jihyo, Sehun terus menggelakkan jihyo. Jihyo mengetap bibir. Geram. Ya! Dia geram?!
jihyo: Yahh!! Tak lawak lah!!?
Sehun: *berhenti gelak* Mian mian..
Jihyo: Ok lah mandi dulu.!
Sehun: Wait, oppa nak tahu, pasal chagi dgn Donghae.
Jihyo tersentak.
Jihyo: Satu hari nanti, oppa akn tahu.. *tegas*
Kata jihyo dan bergerak ke bilik air. Mendengar sahaja nama lelaki tu terus sakit hatinya. Sehun berasa serba salah apabila melihat perubahan riak jihyo dan perlakuan perempuan itu.
-TBC-
Sorry semalam tak hantar, sebab balik Kampung. Takde line. Serius bosan..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love Between A Baby [C]
Random♥Cast♥ ♦Song ji hyo♦ - Cantik - Bijak - penyabar - Lain drpd perempua lain - Babysitter.. Sayang akn budak yg dia jaga itu. -Lasak - Orang berada tetapi disorok identitinya. - Ex kepada Donghae ♦Oh Sehun♦ - Kacak - CEO Oh Holding - Suka buli jihyo ...