Part 52

678 50 0
                                    

Skip

5 bulan kemudian

Kini genap 5 bulan jihyo tinggalkan Sehun. Rindu kepada Sehun semakin tebal. Dia juga sudah meneruskan hidup seperti biasa dah. Kandungannya sudah 6 bulan. Ini sahaja yg jihyo ada.

Jessica, Taecyeon tidak habis habis memberinya semangat. Ya!! Taecyeon sudah pun balik ke Korea.

Seoul

Sehun sekarang sudah faham dah! Dia yakin, jihyo tinggalkan dia disebab kan oleh Seohyun. Benar kata Donghae. Sehun berasa sangat serba salah kerana telah menuduhnya bawa lari jihyo.

Flashback

Sehun menghantar Tae Oh ke rumah eomma nya buat beberapa jam. Pn. Oh sudah pun tahu yg jihyo telah tinggalkan Sehun. Namun, fikiran mereka sentiasa positif terhadap menantu kesayangannya.

Sehun memberhenti kan kereta di bahu jalan. Phone pintar miliknya dicapai?! Di dail nombor seseorang.

"Yeoboseyo, Ye! Sehun Oppa, Wae call Hyun ni?"

Sehun terdiam.

"Oppa?! Oppa? Wae ni, cakap lah! Hyo mana?"

Sehun: Jumpa oppa dekat Sungai Han.

"Dae"

Sehun mematikan talian. Dia mengeluh. Huh!! Mana Chagi ni?! Kenapa tinggalkan oppa? Chagi tak sayang oppa lagi ke? Wae, Chagi tinggal kan oppa, Wae.. Wae?

Air mata Sehun mengalir. Baru berapa jam tak berjumpa. Dia berasa sangat rindu dgn jihyo. Hyo! Balik lah~

Sehun menyeka air mata nya. Kata kata semangat nya di pegang teguh.

Sehun: Huh!! Aku takkan mengalah!

Kereta lamborghini hitam kilat itu akhirnya meluncur laju untuk ke Sungai Han.

Sungai Han

Dahyun menunggu kelibat seseorang di sebuah kerusi. Donghae pun ada sekali. Kan dia pernah cakap! Kalau Sehun nak berjumpa dgnnya, kena bawa Donghae sekali.

Tiba tiba.

Kolar baju Donghae, ditarik dgn tiba tiba.

Bukkk

Satu tumbukan dihadiah kan untuk Donghae. Donghae memegang tempat yg terkena tumbukan itu tadi. Tiba tiba ada cecair keluar. Donghae mengesat cecair itu. Dahyun yg disitu terus berdiri. Ya! Dia terkejut.

Dahyun: Oppa?! Kenapa ni? *pndg Sehun *

Sehun: Kenapa Hyun bawa playboy ni sekali?

Dahyun terdiam. Alah!! KBAT betul soalan.

Donghae: Sebab aku suruh dia bawa aku? Kenapa?

Sehun: Kenapa kau nak sangat suruh bawa kau jumpa aku hah!

Donghae: Sebab aku cuma nak minta maaf. Tu je?

Sehun: Aku takkan senang senang maaf kan kau! Mana kau sorok isteri aku ha!!! *jerkah*

Dahyun hanya terdiam. Aduhhh!! Jadi macam ni lah pulak!

Donghae: Aku tak sorok isteri kau lah!!

Sehun merapati Donghae. Kolar baju milik Donghae dicengkam kuat. Macam kena sampuk pun ada Sehun waktu tu. Seram gila. Meremang bulu roma. Orang yg lalu lalang menyaksikan drama mereka itu. Namun diendah kan oleh Sehun dan Donghae. Donghae nak jumpa cuma nak minta maaf. Tu je kot.

Bukk

Sekali lagi tumbukan melepas ke tepi bibir Donghae. Cecair merah asyik keluar. Donghae mengelap cecair merah itu dipandang tajam wajah Sehun. Kali ni?! Kesabaran nya mula di tahap maksimum.

Sehun: Mana kau sorok isteri aku!! *jerkah*

Donghae: Kau tak faham bahasa ke hah!! Aku cakap, aku tak sorok tak sorok lah!! *marah*

Dahyun di situ memegang kepala. Lantas dia menarik kedua dua mereka itu supaya berbincang elok elok. Ramai orang yg melihat mereka berdua bergaduh.

Dahyun: Korang ni kan?! Boleh tak kalau bincang elok elok!!! Susah ke hah kalau nak bincang elok elok! Tak malu ke orang tengok!! Malu lah sikit. Cuba lah kau orang cerita, apa jadi sekarang ni?! Aku tak faham lah!! Sorok jihyo? Sorok apa ni? Cuba lah bincang tu biar elok elok. Kalau budak budak nampak ke apa ke? Macam mana! Takkan nak tunjuk perangai korang tu kat diorang. Budak zaman sekarang ni, cepat mengikut tahu?! Tak takut ke? Kalau diorang ikut korang punya sikap. Haisy!!! Bazir air liur aku je bebel korang! Marah korang! Tolong lah~ jangan jadi budak yg tak matang. Korang dah besar!! Korang dah boleh fikir secara Rasional. Cuba lah fikir apa keburukannya kalau korang bergaduh kat tempat macam ni!

Hah!! Kan dah kena bebel dgn Dahyun tu?! Padan lah dgn muka korang.. Bluerkkk ><

Donghae dan Sehun diam. Padan muka. Kalau Dahyun tak marah tadi, rasanya diorang dah kena pergi balai polis dah, sebab buat kecoh dekat kawasan awam.

Sehun: Mana kau sorok isteri aku *pndg lain+dingin*

Donghae: Aku betul betul tak tahu lah?!

Sehun: Habis?! Kalau dia takde kenapa dia lari rumah? Nah! Baca? *baling surat jihyo dekat Donghae *

Donghae dan Dahyun pun mula membaca surat itu. Tiba tiba sesuatu terlintas di fikiran Donghae. Surat ditangannya terlepas. Dia memandang Sehun.

Donghae: Seohyun *cakap slow*

Walaupun Donghae cakap slow, tapi ia dapat didengari oleh Sehun dan juga Dahyun.

Dahyun: Apa kena Seohyun dalam hal ni?

Ya! Dahyun risau akan keselamatan jihyo. Hyo mana kau? Kau tak nak jumpa aku dah ke? Kenapa kau lari? Ini ke jihyo yg aku kenal dulu? Yg tabah? Yg sukakan cabaran?

Donghae: Seohyun ada datang hospital, waktu tu kau sibuk. Dia cakap kat aku, yg dia nak hancurkan rumah tangga Sehun dan juga Jihyo. Dia ada ajak aku untuk hancur kan hubungan korang berdua. Tapi.....

Kata Donghae dipintas.

Sehun: See.. Kau bersubahat kan? *berdiri*

Turun naik turun naik dada nya sekarang menahan marah. Muka Sehun yg putih itu terus berubah merah. Marah 0_0.

Donghae: Yahh!! Aku tak habis cakap lagi kau dah pintas. Aku tak bersubahat dgn dia lah!! *marah*

Muka Donghae pula sudah merah. Ingat semua boleh selesai. Tapi yg jadi, huh.. Sebaliknya. Dahyun yg masih duduk itu mengetuk kepalanya. Runsing kepalanya itu. Boleh tak bincang tu elok elok sikit. Langsung tak malu.

Sehun: Kau tipu!! Kau masih sukakan jihyo kan? Kau ingat aku tak tahu ke? Kau dah ludah! Lepas tu kau nak jilat balik.

Donghae: Yahhh!! Aku dah takde perasaan dekat jihyo lah!! Ya!! Memang dulu aku tinggalkan dia, tapi aku nak balik dekat dia. Tapi bukan sekarang. Hati aku, dah ada dekat orang lain. 2× ganda baik daripada jihyo.

Sorry hyo.. Bukan aku nak cakap kau tak baik. Tapi aku terpaksa. Kau baik sangat. Kau dah ubah perangai aku. Kau ubah segalanya. - Donghae

Sehun terus pergi dari situ. Serius, nampak wajah Donghae tadi memang betul betul nak minta maaf. Sehun meramas rambut nya kasar. Habis rambutnya itu tidak terurus. Apa kau dah buat ni, Sehun??

End Flashback

-TBC-

Love Between A Baby [C]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin