Onen člověk se ve skutečnosti jmenoval Rudolf Procházka a bylo mu čtyřicet šest let. Narodil se v Benešově u Prahy, ale od svých třiceti čtyř let žil v cizině - konkrétně v Americe - kde používal jméno Samuel Broker. Pokud by tě to zajímalo, tak je tady uvedeno, že bydlel v Kanadě. Zajímavé...", zamumlal si pro sebe.
Rebeka na něm doslova visela očima.
"Pak... svou manželku - mimochodem, je jí dvacet sedm let - si vzal, když mu bylo třicet osm-"
"-A na nějaký motiv vraždy jste přišli?", přerušila ho nedočkavě.
Bonifácovo obočí se stáhlo k sobě.
"Máme určité hypotézy."
Zvedl oči k Rebece a když uviděl její nedočkavý výraz rozesmál se. "Možná tu najdu něco, co by ti mohlo připadat zajímavé...", prohlásil. "Před - moment - před devatenácti lety přišel při autonehodě o manželku... několik lidí už to zkoumá."
"Počkej", zamyslela se Rebeka "Jakože pomsta? Ale to by snad někoho zabíjel on, ne?"
Bonifác zavrtěl hlavou. "Mohlo by to být složitější. Třeba by s tím člověkem byl stále v kontaktu, vydíral by ho a ten člověk by se rozhodl zakročit. -Ale jsou to všechno jen dohady a možnosti.", dodal rychle.
Rebeka kývla. "A co nějaký tajemný Americký nepřítel?", zeptala se dychtivě.
"Tam už jsme to prošetřovali. Ta jeho manželka vypověděla, že o žádných konfliktech nevěděla a že byli neustále spolu. Známé jsme taky prověřili, ale vypadá to, že v Americe se nic nedělo.", nakrčil obočí "Já osobně jsem toho názoru, že to muselo začít už tady."
"Byl podnikatel?", napadlo Rebeku.
"Proč zrovna podnikatel, proboha?"
Nakrčila nos. "... asi to bude znít hloupě... mě jen napadlo, že kdyby byl podnikatel, mohlo by být ve hře vydírání."
Bonifác se rozesmál. "Vydírat ho někdo mohl i kdyby pracoval v továrně na zubní pasty!"
To pobavilo i ji.
"Pracoval jako... ehm, administrativní pracovník. Ani nevím, co to znamená.", přiznal se.
"Taky nemám ponětí, co-"
ČTEŠ
Krabice od bot
Short StoryZpočátku to vypadá na obyčejnou a snad trochu nudnou dovolenou. Jenže to by se do všeho nesměla zaplést Rebeka. Rebeka se zvláštním tajemstvím, láskou ke kloboukům a svou krabicí od bot. ---Pokus o detektivku :-)