Chapter 2

225 21 1
                                    

Zzzz (dengkuran xiumin dan Hani)

"Dah masuk kelas tahanan tidur llagi budak dua ekor ni! Apa nak jadilah korang ni?!" Bebel Cikgu Gira sendirian.

"BANGUN!" Jerit nya lagi.

"Apa ni mummy? 5minit, 5minit" Kata Xiumin dalam keadaan mamai.

"Banyak lah lima minit kau!" Cikgu memukul meja guna rotannya

"Oh mak pocot!" Segera Hani melatah.

"Gulp" Xiumin terkedu melihat rõtãñ cikgu Gira yang sememangnya terkenal di sekolah.

"Hehehe.. c- cantik rotan..?" Kata Hani.

"Hulur tangan sekarang!" Hani dan Xiumin menghulur tangan dengan rela hatinya

Pak! Pak!

(Ceh camtu ke bunyi kena pukul dengan rotan 😂😂😂)

Hani dan Xiumin keluar dari kelas tahanan.

"Bebas! Bebas!!!" Jerit Xiumin. Hani melihat ke arah jam. "Kita keluar awal 50 minit! Sayang cg Gira!" Kata Hani pula.

"Hani noona!"

"Hah apa ka-" Hani menoleh

"Nak tanda tangan nuna" budak itu menghulurkan satu buku.

Hani menanda tangan dengan redho nak taknak nya. "Hrmm dah blah" Katanya

"Nuna, saye pulak" kata seorang lagi. Hani mengambil buku dari tangan budak tu lalu menanda tangan . "Dah! Tak ada lagi tanda tangan!" Kata Hani

"Tapi terbuka untuk oppa hensem korang" Xiumin wink. Murid yeoja pun beratur untuk mendapatkan tanda tangan pakcik umin.

"Aku cau lu!" Hani menggalas beg dan mula mengayuh basikal.

"Woi! Ba-basikal aku!" Jerit xiumin tapi apa guna, peminat kepung. Kehkehkeh.

"Hahaha!!"

Xiumin pov.

Sekarang aku dalam...

Bas. Sebab si Hani çuri awek aku si basikal. Geram betul aku. Aku melihat keluar tingkap.

Aku sebenarnya tak kesah pun dia ambil basikal tu. Sebenarnya, memang dah lama jugak aku simpan perasaan dekat Hani. Dari 13 tahun lalu lagi, masa kami 5 tahun, masa tu still tadika. Aku ni tak pandai, dia yang selalu ajar aku. Hani tu istimewa bagi aku. Dia cantik , comel. Banyak orang ingat dia tu macam.. nakal and jahat. Tapi aku kenal dia lebih dari tu, dia nampak je jahat tapi sebenarnya baik. Hati dia lembut , sama macam yeoja lain.

"Ermm.. hyung turun sini kan?" Tanya seseorang langsung mematikan lamunan ku. Budak yang duduk sebelah aku rupanya..

"Ye, Thanks dek!" Ucapku lalu keluar dari situ.

Aku duduk dekat taman dulu. Rehat sambil makan icecream. Harini memenatkan betul! Kelas tahanan 2jam 10minit. Tapi Harini aku happy sangat.

Akhirnya aku ada time nak main phone yang dari tadi minta perhatian dari tuannya. 9miss call and 3messeg . Sape lah ni. Sayang benor kat aku

Hani:
Xiumin kau dah
sampai rumah belum?

Hani:
Xiumin? Kau
pegi mana?

Hani:
Xiumin! Reply lah!

Aku tersenyum sendiri sebelum membalas

Xiumin:
Ye Hani, aku kat
sini. Dekat taman
ni kenapa? Risau?

Hani:
Gila kau tak risau?!
Risau lah! Sorry lah
curi basikal kau. Esok
aku bagi balik ok?

Xiumin:
Okey

Hani:
Bye! Love you!

Aku tersenyum kegembisraan. Love you too, Hani~!!



[C] I need YouWhere stories live. Discover now