Aku menggosok perlahan rambut Hanbin yang sedang tidur di atas pehaku. Aku terun lagi ke bawah. Lengannya ku angkat sebaik saja melihat gelang di tangannya.
Kim Hanbin
♡
Ahn Hee Yeon21/7/2013
Gelang itu ku lihat dengan teliti. Ada tertera nama aku dan nama Hanbin bersertakan tarikh lagi. Apa maksudnya?
Handphone Hanbin yang berada di telinga kirinya ku capai. Wallpapernya pun gambar aku dan dia sedang buat bentuk love.
Aku teliti gambar itu. mukaku penuh makeup. Aku tak pernah pakai makeup begitu dan dressing sebegitu. Rimas.
Hanbin yang masih lena memelukku. Aku membalas pelukkannya. Hangat. . .
Aku cuba mengingat tentang gelang itu kembali.
Mata Hani terbuka. Diia melihat sekeliling.
"Dokter jangan risau, tentang kosnya tu saya boleh bayar. Berapa-berapa je yang dokter nak, saya boleh bayar. Yang penting, Yeochin saya sembuh dan ingat saya kembali. Tolong sangat-sangat! Saye tak nak kehilangan Hani" Kata lelaki itu. Wajahnya tak dapat Hani lihat kerana dia berpaling ke belakang. Mungkin mereka tidak perasan bahawa Hani sudah sedar dari pengsannya
Hani menoleh ke meja kecil di sisi katil. Dua gelang yang sama bentuk warna dan bentuknya ditatap lama. Dan cuba teka. Gelang yang sama seperti yang Hanbin pakai!
Lelaki itu salah satu dari gelang itu. Ketika lelki itu mahu menoleh, Hani pura-pura pengsan. Dapat dirasakan kehangatan ciuman lelaki itu di dahinya.
"Hani, cepat sembuh tau? Oppa sentiasa akan tunggu Hani walau berapa lama pun, Sayang" ucap lelaki itu sebelum keluar.
End flash back
Kepalaku mula terasa sakit. Aku mengurut kepalaku untuk mengurangkan rasa sakit itu. Dan akhirnya tertidur di dakapannya.
-
"Kita ada pelajar baru. LAGI" Kata-kata cikgu membuatkan semua mengeluhm
"Dijemput masuk"
Hanbin masuk kelas. Berdebar hatinya ingin memulakan hidup baru di sekolah ini.
"Annyeong ! Kim Hanbin imnida" Hanbin mengenalkan diri. Hani diam. Tanpa disedari, senyum.
"Boleh duduk di tempat Jimin" kata Cikgu. Lantas Hanbin duduk disitu.
"Kelas, siapa tau kat mana Jimin sekarang?" Soal Cikgu lagi.
Xiumin mengangkat tangan lalu berdiri, "Jimin.. sebenarnya dia balik ke London untuk melawat mak dia. Kalau taksilap, mak dia sakit heart attack. Jadi dia akan jaga mak dia" Xiumin duduk semula. Cikgu Joongki mengangguk-nganggukkan kepalanya.
-Skip masa rehat-
"Hani, dah lama kau tak rehat dengan aku kan? Harini apa kata rehat sesama" Kata Xiumin sambil memasukkan buku kedalam beg nya.
"Hani, boleh tak kau teman aku pergi tengok sekitar sekolah" Kata-kata Hanbin membuatkan Hani menoleh.
Hani memeluk pinggang Hanbin "okey" jawabnya.
"Hani, ingat tau? Kau ada pakwe" Sehun mengingatkan.
"Ye"
-Skip-
"Ni pula bilik mu-"
Hanbin mencium bibir lembap Hani. Hanbin melepaskan ciuman itu "kau pernah rasa tak?" Soal Hanbin.
"Macam" Jawab Hani.
"Cuba ingat aku melalui ciuman ni" Kata Hanbin. Hani blushed dengan kata-kata Hanbin tadi.
Hanbin sekali lagi mencium bibir Hani. Kali ini lebih lama.
. . . . .
Hani.. kenapa kau buat aku macam ni? Saje nak sakitkan hati aku? Ini sekolah Hani. Tak cukup ke dengan jimin. Sekarang, Hanbin pula.
Ye aku tau aku ni penipu. Penipu besar! Tipu kau sampai kau percaya yang aku ni kawan baik kau. Aku tipu sebab aku suka kau. Kau tak faham!!!
Xiumin mengelap air matanya yang mula membasahi pipinya itu.
YOU ARE READING
[C] I need You
FanfictionCast :- Hani (exid) Xiumin (exo) Mengisahkan Hani dan Xiumin yang memang dari kecil Best Friend Fuiyoo. Mereka suka sama suka tetapi tak berani nak Confess. Selanjutnya korang kena baca sendiri lah. Complete [✔] On going [ ] Hiatus [ ] Start...