Chapter 37

98 4 2
                                    

"Hang sape doh?" Hani menarik earfon belah kirinya. Dia memandang yeoja itu atas bawa.

"Hek eleh! Nyanyok ke apa? Weh aku Eunha lah!" Eunha menyekeh Hani. Hani menggosok dahinya.

"Lah kau. Dak hot sekolah. Kawan girlfriend kawan kembar aku. Kau lupa ke aku lagi tua dari kau? Suka hati sekeh dahi aku yang cantik ni. Aku sepak guna kaki seksi aku kang. Menangis hang!" Bebel Hani.

"Dah lah gaduh tu. Unnie kat sini sorang ke? Gadoh ngan Hanbin?" Teka Yerin.

"Nampak aku jalan berdua bertiga berempat ke? Sorang ah" Balas Hani.

"Tak ubah sikit pun. Tak ubah gaya tomboi kau tu" Kata Sowon.

"Ahh malas ah layan kau. Sejak dulu jalan dengan dak-dak ni. Kau memang tak jalan dengan budak seumur or lagi tua dari kau eh?" Soal Hani sinis.

"Dak-dak ni lagi pandai dari kau. Kau tu dah lah otak tak pasang wifi." Ejek Sowon.

"Unnie jom lah join kitaorang gi karaoke" Umji memeluk tangan Hani dengan penuh manjanya.

"Tak nak aku. Aku nak pegi minom (soju) kat depan tu" Hani menolak kepala Umji.

"Kau tak tau ke dorang belum cukup umur nak minum?" Marah Sowon.

"Sian ah takleh minom. Wuhuu sedap nya bubble tae nii~" Hani menunjukkan Bubble taenya dihadapan muka Shinbi. Cepat-cepat Sinbi mencapai bubble tae itu dan menghabiskannya.

"Yah Andwae?!!"

"Tu lah kau bodoh sangat" selamba Sowon berkata.

"Unnie jom lah!" Eunha menarik tangan unnie-unnienya yang tak seberapa nak cukup matang itu ke pusat karaoke.

-

"nak lagu apa, Hani unnie?" Soal Yerin.

"Entah lah. Pilih lah wahai si gebu Yerin" Jawab Hani malas. Yerin terus memilih lagu 'Only One - SoljiHani' lalu memberikan microfon kepada Hani dan Eunha.

-

"Jadi macam mana?" Soal papa Xiumin.

"Dah dapat calon?" Lanjutnya lagi.

"Or.. still tunggu Hani?"

Xiumin mengeluh "Xiu dah bagi dia kat orang lain, papa" Kata Xiumin sambil tertunduk.

"Kamu ingat.. Perempuan ni macam doll ke? Nak bagi bagi kat orang lain. Ingat Xiu, perempuan ni pun ada hati." Sampuk Yura.

"Xiumin bukan saje nak bagi dia kat orang lain. Cuma Xiu tau, dia boleh bahagiakan Hani." Kata Xiumin.

"Papa suka kalau Xiumin kawin dengan Hani?" Soal Xiumin. Tersengih kambing.

"Mestilah papa suka. Dia tu baik, cantik, sopan santun. Lagipun kita kan dah kenal dia lama. Jadi papa tak ragu-ragu nak khawinkan kamu berdua." Kata papanya membuatkan Xiumin gembira.

-

"Hyung.. Gwenchana?"

"Nae. Waeyo?" Jawab Xiumin

"Tak ada lah, Hyung tu, termenong je kerja. Sambil senyum-senyum pulak tu!" Kata Chanwoo. Xiumin tersengih lagi.

"Hyung, dah Sebulan dua kita tak jumpa hani nuna. Rindunya." Kata Junhoe.

"Mesti dia tengah berdua duaan dengan, KIM.HAN.BIN sekarang kan" kata Bobby. Muka Xiumin kembali muram.

"By the way, Hyung. Ada pesakit baru yang menghidap penyakit kanser. Kalau tak silap nama dia, Min Yoongi. Member Hyung kan? Yang Hyung panggil gula"

"Hah?!" Terkejut Xiumin. Mereka mengangguk.

[C] I need YouWhere stories live. Discover now